Alfa Romeo va lansa un sedan de lux, rival al lui Mercedes S-Klasse

Publicat marţi, 02.09.2014 16:48 de Bogdan Mirică

Planurile de extindere a gamei Alfa Romeo includ trei modele în viitorul apropiat. Printre ele se află şi un sedan mare de lux, creat pentru a se bate cu Mercedes S-Klasse.

Grupul Fiat se încăpăţânează să ţină în viaţă Alfa Romeo. Pentru resuscitare a fost deja întocmit un plan pentru următorii cinci ani, care prevede investiţii de 5 miliarde de euro în modele noi. Scopul italienilor este acela de a aduce brandul de la 74.000 de maşini vândute în 2013, la un incredibil 400.000 în 2018.

Un sedan premium, prioritatea numărul unu

Prioritatea numărul unu este un înlocuitor pentru vechiul Alfa Romeo 159. Acesta ar urma să fie dezvoltat pe o platformă nouă, cu propulsie posterioară şi, eventual, tracţiune integrală. Botezat cu numele de cod Project 952, sedanul de clasă medie este aşteptat în Europa şi Statele Unite la mijlocul anului 2016.

El trebuia să fie introdus în 2014 sub numele de Giulia, însă nimic nu a mers conform planului. Proiectul a fost reconfigurat, iar modelul va fi rebotezat.

Gama de motorizări va include unităţi pe benzină cu injecţie directă: un 2.2 litri cu puteri cuprinse între 180 şi 330 de cai putere şi un V6 de 3.3 litri, cu potenţialul a 400 sau chiar 500 de cai putere. Cei care preferă dieselul vor avea la dispoziţie o unitate cu patru cilindri, cu resurse cuprinse între 120 şi 210 cai putere, şi un V6 de 3.0 litri, cu potenţialul a 250 până la 330 de cai.

Un crossover şi o limuzină

Al doilea model pe lista creată de Afla Romeo este un crossover de segment mediu. Acesta va avea la bază aceeaşi platformă şi va porni pe urmele unor SUV-uri cu renume cum sunt Audi Q5 şi Mercedes GLK. data lansării este programată pentru a doua jumătate a anului 2016.

Surpriza o va reprezenta însă un model de vârf, un sedan de lux destinat a se bate cu etalonul segmentului în acest moment: Mercedes S-Klasse. Pare greu de crezut, dar Alfa Romeo chiar crede în viitorul unui astfel de model. El va promova o linie de design ceva mai discretă şi va folosi motoare puternice, diesel şi benzină. Nu va exista însă nici o unitate V8 împrumutată de la Maserati.

via automotivenews (înreg.)

  • lol, marţi, 02.09.2014 17:57

    :))) funny... si-au si gasit concurent

  • Suleyman Cunoscatoru, marţi, 02.09.2014 18:16

    Nu zic si ei macar la nivelul unui Hyundai Genesis, VW Phaeton, ci sar direct la S-CLASS aka taticu limuzinelor. Le urez bafta si fiabilitate placuta :))

  • dan_grc, marţi, 02.09.2014 18:38

    Asadar Giulia este asteptata pt 2016, adica primul model din intreaga flota ce urmeaza a fi lansata, dar in 2018 au tinta de 400.000 exemplare, complet nerealist, dar cu adevarat halucinant este modelul din clasa de lux, Marchionne a distrus Lancia care era mai potrivita pt asa ceva, a amanat de nu stiu cate ori lansarea unui urmas pt 159, dar se gandeste la clasa de lux, in conditiile in care exista totusi o alta marca ce se descurca rezonabil, Maserati, mai bine decat Maserati n-o va face Alfa niciodata, domnul Marchionne cred c-a luat-o razna. Apoi, stie vreun pasionat Alfa daca viitorul Giulia se afla in teste? Intreb la modul serios, pt ca eu unul n-am auzit nimic de asta, ori daca un model este pregatit sa se lanseze peste fix 2 ani, cam trebuie sa iasa la teste cu prototipuri camuflate, imi e sa nu mai fie vreo amanare, super reconfigurare, rebotezare, sper sa ma insel.

  • Adrian, marţi, 02.09.2014 19:42

    Hai ca au tupeu nu gluma....

  • Bethurbazal, marţi, 02.09.2014 21:26

    Au mici sanse sa vanda cat si-au planificat in atat de putin timp. Alfa nu mai e la moda in Europa. Insa istoria recenta ne arata ca se poate renaste (vezi Mini, Range Rover, Jaguar). Nu cred ca vor concura si la pret S Klasse. Cum spunea cineva mai sus, ar putea face un model gen Genesis. Insa Genesis se bate cu E, serie 5 si A6. Cred ca acolo ar putea incerca. In SUA, Genesis vinde cam la jumatate in comparatie cu E Klass si serie 5. Ar fi ok pentru Alfa.

  • lorinczi.thomas, marţi, 02.09.2014 23:16

    Daca tot zic, macar sa-l fabrice odata.

  • tzenu_bmw, marţi, 02.09.2014 23:34

    Doar ca o paranteza.....pe cand BMW anunta ca o sa lanseze o avalansa de modele FWD astia de la Fiat Group cica vor sa treaca la RWD cu aceste modele de lux pt. Alfa...... .......pe bune acuma nu o sa vanda cei de la Alfa Romeo 400k modele probabil nici in 2020-2022... Sa revenim la modelu 'de lux'......unde daca Alfa va reveni ar trebui sa investeasca enorm de mult si ca modelu respectiv sa se ridice la asteptari....macar sa fie un fel de 'nou XJ' daca vrea sa fie luat in seama.... Pe langa asta ar trebui pe urma un concurent in segmentu E si pe urma un concurent pt. seria 3,A4,C-klasse Suv-ul mult pomenit ar trebui clasat in categoria mijlocie sau chiar in segmentu mic......concurent pt. Juke maxim X1......ca daca se vor arunca la modele k X5 sau Range vor pierde din prima...... Cei de la Alfa vor sa atace niste segmente foarte importante si disputate de greii industriei.......si cu doar 5 miliarde nu cred ca o sa le acopere pe toate.......

  • Claudiu, marţi, 02.09.2014 23:39

    Citat: Planurile de extindere......Fiat ar trebui sa puna osul la treaba in ceea ce priveste Alfa ,e a n-spea supozitie care o lanseaza...Parca ar fi politicienii nostri :)

  • wld, miercuri, 03.09.2014 00:14

    mercedes este recunoscut pentru tehnologia inovativa cu care apare de fiecare data pe piata dar si pentru eleganta, prestanta si sobrietate. alfa este mai mult "soul and passion" cum zicea james may cand a testat 159, probabil ca pe asta se vor baza si ei, astfel ca aspectul interior dar mai ales exterior, va fi un criteriu determinant pentru un potential client.

  • bbb, miercuri, 03.09.2014 01:54

    motor diesel de 120 cp pe o masina de clasa MARE

  • LauCalin, miercuri, 03.09.2014 11:13

    Daca tinem cont ca o marca ce acum 15 ani era inexistenta pe piata si acum se bate cu Clasa S si se vinde si destul bine pentru pozitia pe piata pe care o are, poate ca ar trebui sa va ganditi de doua ori inainte sa spuneti ca aceasta stire este o gluma si Alfa si-a stabilit tintele prea sus. Iar marca la care ma refer este tot una din ograda italienilor, pe numele ei Maserati. Nu zic ca este usor, dar cu siguranta nu este imposibil. Daca Alfa Romeo nu a fost lichidata pana acum cu siguranta este un motiv. Am avut ocazia sa conduc Mito si 159 si va rog daca si voi aveti ocazia sa o faceti, sa nu dati inapoi. Veti vedea de ce marca asta in ciuda vanzarilor slabe, inca exista. Si nu va muri prea curand. Este un diamant care trbuie slefuit. Pentru ca valorile marcii au ramans nealterate. Deci eu cred ca loc este pentru un rival precum Clasa S, dar cu siguranta ca italienii nici nu se gandesc sa vanda precum Mercedes. Ar fi absurd sa creada asta. Sa ajunga sa vanda precum Jaguar XJ si tot e bine.

  • dan_grc, miercuri, 03.09.2014 12:53

    Acum 15 ani Maserati avea la activ 4 generatii de Quattroporte, acum au ajuns la a 6-a, prima generatie fiind lansata inca din 1963, cand ai un renume la aceasta clasa, revenirea este mai usoara, eu unul am spus ca Alfa nu are imagine pt asa ceva, nu are legatura cu faptul ca 159 arata fantastic si se conduce pe masura. Daca Marchionne dorea 2 marci in clasa de lux, trebuia sa aiba grija de Lancia, pt ca Lancia oricum a fost mai luxoasa prin definitie decat Alfa, mie unul mi se pare o mare abrambureala.

  • lorinczi.thomas, miercuri, 03.09.2014 15:31

    marchionne, alt batut in cap in 2014

  • denon, miercuri, 03.09.2014 16:21

    @dan_grc, poze cu Giulia in teste au aparut pe autoedizione.com , camuflat sub o caroserie de Maserati Ghilbi ..

  • AndreiRN, duminică, 07.09.2014 08:12

    Va fi un Chrisler(MBZ) sub o caroserie mai bizara care va concura cu un MBZ?