Audi R8 e-tron, primul supercar electric al mărcii, primește o versiune de serie în martie

Publicat vineri, 23.01.2015 18:59 de Sebastian Toma

Audi va lansa în cadrul ediției 2015 a Salonului Auto de la Geneva versiunea eletrică a noii generații R8. Modelul se va numi R8 e-tron și va fi primul supercar electric al mărcii. Alături de el va fi prezentată și varianta cu propulsie cu motor cu ardere internă.

Audi R8 e-tron va primi o variantă de serie în cadrul ediției 2015 a Salonului Auto de la Geneva. Modelul care va fi dezvelit în cadrul evenimentului programat la începutul lunii martie a fiecărui an va reprezenta noua generație a lui R8. Alături de exponatul care reprezintă primul supercar electric de serie de la Audi va fi expusă și cea de-a doua generație a lui R8.

Varianta cea nouă a lui Audi R8 e-tron este așteptată să ofere o autonomie de aproximativ 400 de kilometri și intenția lansării sale a fost confirmată încă de acum un an.

REPORTAJ: R8 la persoana întâi

Audi a prezentat în trecut o variantă electrică a lui R8, pe care a numit-o tot e-tron și a fabricat-o în serie, dar nu a oferit-o niciodată publicului. Modelul respectiv a fost construit în 10 exemplare, care ar fi ajuns să coste un milion de euro bucata, iar cei de la Audi au afirmat că nu ar fi avut sens să le vândă clienților în această formă deoarece nu îndeplineau cerințele premium ale clientelei mărcii. În schimb, exemplarele respective au fost utilizate în diferite scopuri demonstrative, de la teste cu jurnaliștii, eveniment la care a participat și colegul nostru Bogdan Mirică, până la un record pe Nurburgring, acesta din urmă fiind realizat fostul pilot de Formula 1 Markus Winkelhock.

Record mondial pe Nurburgring pentru versiunea electrică a lui Audi R8

Prima versiune electrică a lui Audi R8 beneficia de de două motoare electrice - câte unul pe fiecare axă, fiecare generând un maxim de 312 CP şi 820 Nm. Autonomia anunţată de Audi în condiţii ideale era de 215 kilometri, iar performanţele sportivei electrice erau și ele interesante: 4.6 secunde pentru 0-100 km/h şi o viteză maximă limitată electronic la 200 de kilometri pe oră pentru conservarea autonomiei.

Via TopGear | Audi

  • vianu, sâmbătă, 24.01.2015 11:42

    oare Audi a auzit de Tesla? sau inecati in banii pentru R&D nu au vazut ce au scos americanii pe piata. dar e bine.... au scos o versiune de serie de 10 exemplare care ar fi costat 1.000.0000Eu (dar calitate nexam) si care n-a fost niciodata pusa la vanzare si acum fac o versiune de...de...serie! VAG style