Analiştii din industrie: "Un succesor al lui Volkswagen Phaeton este un proiect iraţional"
Mai mulţi analişti din industria auto sunt surprinşi de intenţia concernului Volkswagen de a lansa un nou Phaeton, deşi generaţia precedentă a fost un eşec din punct de vedere financiar.
Volkswagen pregăteşte un succesor al lui Phaeton, care va debuta în termen de doi ani şi va beneficia de platforma MLB a viitorului Audi A8. Analiştii din industria auto nu prevăd un viitor fericit pentru următoarea generaţie a navei amiral de la Volkswagen, afirmând că proiectul de aproape 650 de milioane de euro este iraţional din punct de vedere economic şi nu are nicio logică din punct de vedere strategic.
Volkswagen îşi propune ca viitorul Phaeton să fie mai confortabil decât Mercedes S-Klasse
Vechiul Phaeton a avut costuri de dezvoltare de aproape un miliard de euro şi a fost lansat în urmă cu 13 ani, dar nu a reuşit niciodată să-şi atingă ţintele de vânzări stabilite, de 20.000 de unităţi pe an. O analiză a relevat faptul că Volkswagen a pierdut aproximativ 28.000 de euro pentru fiecare Phaeton vândut între 2002 şi 2012, reaminteşte analistul Max Warburton de la Bernstein Research, dar nemţii încă nu renunţă la succesorul navei lor amiral. Costurile dezvoltării lui Phaeton 2 ar putea să atingă 650 de milioane de euro de data aceasta, potrivit unor estimări, chiar dacă va fi folosită platforma MLB a viitorului A8. După cum a explicat un fost oficial Volkswagen într-un interviu acordat celor de la Reuters, problema lui Phaeton este preţul în raport cu raportarea la marca de volum căreia îi poartă sigla, de unde şi riscul pe care şi-l asumă compania germană în privinţa posibilităţii de a nu obţine niciodată profit nici cu a doua generaţie a lui Phaeton, a completat oficialul care a preferat să-şi păstreze anonimitatea.
Volkswagen reconfirmă lansarea celei de a doua generaţii Phaeton
Reprezentanţii Volkswagen au confirmat că lucrează la un succesor al lui Phaeton, dar au refuzat să comenteze costurile sau detaliile acestuia. Mai mult decât atât, reprezentanţii concernului german au refuzat să comenteze analizele privind pierderile înregistrate de Phaeton şi de costurile şi de aşteptările de vânzări ale noii generaţii. La vremea respectivă, reprezentanţii Volkswagen afirmau că modelul a avut rolul de a demonstra capacităţile de proiectare şi dezvoltare ale companiei din Wolfsburg. Anul trecut, Volkswagen a construti 5.812 unităţi Phaeton, de patru ori mai puţine decât ar fi fost necesare pentru ca modeul să fie profitabil în 2014.
Volkswagen XL1, un alt model creat de marca germană pentru a-şi demonstra abilităţile tehnice
Via AutomotiveNews (înreg.)
Analistii din industrie stiu si ca VAG este foarte profitabil, reusind sa scoata maxim din majoritatea modelelor, deci isi permit sa dezvolte si modele irationale din punct de vedere economic, in afara de Phaeton mai este Veyron si cam atat cred, in rest cu toate cele 1798 de modele ale grupului fac bani.