BMW Seria 2 Gran Tourer: primul monovolum cu şapte locuri din istoria mărcii

Publicat miercuri, 11.02.2015 11:11 de Sebastian Toma

BMW a prezentat astăzi primul monovolum compact cu şapte locuri oferit vreodată în segmentul premium. Se numeşte Seria 2 Gran Tourer şi este şi primul monovolum cu şapte locuri din istoria BMW.

BMW Seria 2 Gran Tourer este cea mai nouă propunere a mărcii germane în segmentul compact. Vorbim despre primul monovolum cu şapte locuri din istoria companiei, care se întâmplă să fie şi primul monovolum compact premium care să ofere locuri pentru şapte persoane. Modelul adoptă liniile lui Seria 2 Active Tourer, fratele său mai mic, dar are un posterior restilizat, un plafon mai înalt şi portiere spate mai lungi pentru a uşura accesul pasagerilor de pe cele două rânduri de scaune din spate.

În configuraţia cu cinci locuri, modelul are un portbagaj al cărui volum atinge un maxim de 1.905 litri, pe când volumul portbagajului variază între 645 şi 805 litri atunci când bancheta spate este ridicată.

La momentul lansării pe piaţă, BMW va oferi noul Seria 2 Gran Tourer alături de cinci motorizări, toate supraalimentate, care asigură între 116 şi 192 CP. În varianta standard, noul monovolum al mărcii germane are o configuraţie cu tracţiune faţă, dar există şi variante cu tracţiune integrală ale acestuia. Motorizarea entry-level este un diesel de 1.5 litri care intră în echiparea lui 216d. Unitatea acfeasta dezvoltă 116 CP şi 270 Nm. Al doilea diesel din ofertă este 218d, un propulsor TwinPower Turbo de 2.0 litri care asigură 150 CP şi 330Nm. Vârful gamei diesel este 220d xDrive, care asigură 190 CP şi 400 Nm, datorită cărora monovolumul cu şapte locuri poate accelera de la 0 la 100 km/h în 7.6 secunde şi să atingă 218 km/h.

Postul de conducere este aproape identic cu cel al lui Seria 2 Active Tourer.

Gama de motorizări alimentate cu benzină are două unităţi:218i şi 220i. Prima are trei cilindri în linie, asigură 136 CP şi 220 Nm, resurse suficiente pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în 9.5 secunde şi este capabilă de o viteză maximă de 205 km/h. Al doilea propulsor alimentat cu benzină din ofertă este 220i, un Twin Power Turbo de 2.0 litri care dezvoltă 192 CP şi 280 Nm. Alături de acesta, acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 7.6 secunde şi viteza maximă este de 223 km/h.

Aşa arată suportul de tabletă dedicat pasagerilor de pe locurile din spate.

Noul Seria 2 Gran Tourer are o lungime de 4.556 milimetri, o lăţime de 1.800 milimetri şi o înălţime de 1.608 milimetri. Bancheta din spate este fracţionabilă 40:20:40 şi poate fi mutată faţă-spate pentru a varia spaţiul disponibil ocupanţilor. În plus, cel de-al treilea rând de scaune se pliază direct în podea la nevoie şi lasă în urmă un spaţiu de încărcare aproape drept. BMW va oferi patru variante diferite ale lui Seria 2 Gran Tourer pe lângă versiunea standard. Vorbim despre liniile de design ale mărcii, care vor include variantele: Advantage, Sport Line, Luxury Line şi M Sport. Fiecare dintre ele poatefi personalizată ulterior cu echipamente din gama Individual.

Sistemul de afişaj holografic al siglei BMW (proiectarea iluminată a siglei pe asfalt) la deschiderea portierei nu lipseşte nici pe Seria 2 Gran Tourer.

La fel ca orice BMW lansat recent, modelul se bucură de toate tehnologiile din gama ConnectedDrive. Vorbim despre numeroase sisteme, de la asistentul de trafic aglomerat, până la sistemul Head-Up Display. O noutate în cazul lui Seria 2 Gran Tourer este o aplicaţie numită ”myKIDIO”, disponibilă la momentul lansării doar în Germania, care furnizează şi gestionează conţinut multimedia adecvat familiilor pentru ca pasagerii din spate să se bucure de filme, seriale, cărţi audio şi de muzică pe tablete montate pe suporturi dedicate amplasate în spatele locurilor din faţă. Şoferul şi pasagerul din dreapta controlează conţinutul pe care îl accesează copiii pentru a face călătoriile cât mai plăcute pentru aceştia. La rândul lor, copiii pot să acceseze de pe tablete informaţii relevante pentru călătoria lor, cum ar fi timpul rămas până la sosirea la destinaţie, temperatura exterioară şi viteza curentă de rulare.

Via BMW

  • Ciurik, miercuri, 11.02.2015 12:41

    Ma bucur ca sunt primul care comenteaza. Urmeaza sa citesc si articolul, insa, vreau sa precizez faptul ca designul este unul nedemn (si asta este un cuvant foarte frumos) de marca BMW. Au exagerat total si-au intrat in hora producatorilor banali. Pacat.

  • Moldovean, miercuri, 11.02.2015 12:47

    Astea sunt vremurile în care trăim. Nu văd o problemă că producători ca BMW sau Porsche se îndreaptă spre segmente noi pentru ei. Totul e cu scopul de a atrage clienți. De ce un fan BMW, familist convins, să nu aibă șansa de a conduce o mașină potrivită pentru nevoile lui de la marca pe care el o admiră?

  • mntsn, miercuri, 11.02.2015 12:53

    Ma uit la poze si nu stiu ce sa zic. E un amestec de: - e adevarat ce vad? - o izbucnire necontrolata de ras - offf, de ce??? - hei, am detectat niste linii interesante pe acolo - cei de la BMW sunt si ei oameni, iar oamenii mai si imbatranesc - chiar sa fie asta un BMW? - nu vom construi niciodata monovolume... - de la uimitorul Z8 la ... - din profil parca parca... - o tempora o mores Cert e un lucru: cu acest BMW o sa fie al naibii de greu la agatat.

  • asm, miercuri, 11.02.2015 13:02

    Pun pariu că peste câţiva ani o să apară şi utilitare sau ceva pick-up truck de la BMW. :))

  • Moldovean, miercuri, 11.02.2015 13:03

    @mntsn Eu eram unul din cei care antipatizam BMW din toți rărunchii din cauza imaginii create la noi. Modelul ăsta mă face să privesc altfel marca asta. Adică și pentru oameni serioși sau cuminți, nu doar pentru puștani obraznici care și-au făcut din agățat scopul primordial. Ba mai mult, în mod ciudat, din profil și din spate îmi place foarte mult. Mi se pare unul din cele mai atrăgătoare monovolume și cred că designul părții posterioare îi vine ca o mănușă. Față de multe monovolume plicticoase, are acel ceva care cu greu poate fi descris în cuvinte.

  • mowgli, miercuri, 11.02.2015 13:21

    Mie-mi place si Gran Tourer-ul, cand am vazut Active-ul in poze mi s-a parut aiurea, cand l-am vazut insa "pe viu", mi-am schimbat total parerea. Masina arata mult mai bine in realitate. @Moldovean ma bucur ca-ti place si sunt de acord cu argumentul tau. Pacat insa ca judeci marca asta dupa ce vezi pe strazile din Romania. N-au treaba una cu alta, omul face masina, nu masina pe om. Plus ca sunt foarte multi pasionati in Romania de marca asta, mai multi decat in multe tari comparabile. Din pacate, asta a atras si o alta categorie de "fani".

  • arhitect, miercuri, 11.02.2015 13:24

    ar fi interesant un drive test comparativ cu campionul la vanzari al segmentul monovolume compacte in Europa: Citroen C4 Grand Picasso (acelasi gabarit, dar mai reusit ca design si mai inovativ ca tehnologie decat BMW )

  • edi80, miercuri, 11.02.2015 15:57

    "Sistemul de afişaj holografic al siglei BMW la deschiderea portierei nu lipseşte nici pe Seria 2 Gran Tourer."-EPIC

  • lorinczi.thomas, miercuri, 11.02.2015 16:50

    1. O parte din fanii BMW simt un ghimpe in stomac. 2. Inca un model care se va raspandii prin service-urile de la noi, pentru schimbari de balamale.

  • vianu, miercuri, 11.02.2015 16:51

    hmmm...au scalat Active Tourer-ul! interesanta strategie; daca Mercedes a renuntat la R Classe BMW isi incearca norocul cu echivalentul acestuia. Sunt curios....succesul noului Gran Tourer va duce la un raspuns rapid de la Merc? Cum R-ul mi-a placut nu vad de ce ar face abstractie si monovolumul asta. @edi80....da EPIC!!!! taraneala la cote maxime la un pret pe masura. Ma intreb daca e optional, daca nu, imi iau un "badge projector" la 10Eu de pe un site chinezesc. :)) Chiar, la ce trebuie asa ceva si pe cand "neshte" neoane sub praguri? @mntsn....yeap, imbatranim cu totii fir-ar sa fie, dar tebuie sa recunosti cu nu ti-ar displace asa ceva.

  • tzenu_bmw, miercuri, 11.02.2015 17:54

    Ar fi interesant sa vad un pustan de 20 de ani la volanul acestei masini......sincer cel mai probabil miar fi mila de el:))))))))))) Masina are binenteles partile ei bune......insa ce dracu frate e un BMW... Nu am nimic cu monovolumele sunt masini de nota 10 pentru familisti........ BMW ar trebui sa construiasca sedanuri sportive(cu care siau construit 'imperiu' in ultimi 40 de ani......) Doar in ultimi 2 ani BMW deja a ajuns la masini cu tractiune fata,la motoare in 3 cilindri.....si acum la aceasta monstruozitate........pt. adevaratii fani BMW se pare ca vin vremuri grele in urmatori ani:))))) Tot am zis ca as dori sa cumpar un E30 si am avut vara trecuta o ocazie insa era modelul cabrio iar 'captuseala' plafonului ma cam speriat si am renuntat insa sa speram ca anu acesta o sa reusesc sa gasesc un model in stare acceptabila si nu mai stau pe ganduri.... Cat despre acest seria 2 Gran Tourer nu prea cred ca va avea succes poate in primi 2 ani de la lansare ca orice model nou si inovativ.......

  • mihai, miercuri, 11.02.2015 20:03

    Au si ei de gand sa mai schimbe interiorul?Nu de alta,dar la prima vedere chiar nu vad nici o diferenta intre interiorul acestei masini si interiorul unui seria 3,seria 4,seria 5,seria 7(seria 6 arata parca putin diferit,iar la seria 7 iti dai cat de cat seama ca este vorba de o limuzina,dar in mare,sunt toate lafel).Daca chiar nu isi permit "luxul" asta,ei,producatorii "premium" cu motoare in 3 cilindrii care mai nou vad ca fac masini pentru carat morti,atunci ma ofer eu sa imi bat capul o luna de zile si tot fac designul unui interior demn de o masina premium care sa fie si diferit fata de cele actuale(gratis)

  • @mihai, miercuri, 11.02.2015 20:19

    Pe bune ca nu-i diferenta intre acest interior si cel din seria 5 si 7? Cand nu latrati de VAG aiurea, treceti la Bmw, dar este acelasi stil de hateri, ca nu e premium, ca nu stiu ce, te oferi sa-ti bati capul o luna? De pereti poate .