Noul Toyota Avensis: design 100% european şi motoare mai eficiente (Update foto, info)
Noua generaţie Toyota Avensis îşi va face loc în showroom-urile mărcii în cursul acestui an. Primele imagini dezvăluie o maşină mult îmbunătăţită din punct de vedere estetic, iar promisiunile tehnice sunt şi ele interesante.
Unul dintre modelele clasice ale gamei Toyota primeşte în acest an o nouă generaţie care schimbă radical abordarea estetică, tehnică şi tehnologică. Noul Toyota Avensis a fost dezvăluit astăzi printr-o galerie foto oficială, prezentată în ziua debutului de la Salonul Auto de la Geneva. Noua generaţie a modelului va intra în showroom-uri în vara acestui an.
Design
Primul şoc legat de noul Avensis este cel estetic. Obişnuiţi cu un model mai degrabă sobru, suntem impresionaţi pozitiv de schimbarea de traiectorie pe care viitorul concurent al lui Mondeo şi Passat o adoptă odată cu lansarea noii generaţii. Noile Avensis sedan şi Avensis break beneficiază de o zonă frontală stilizată modern, în linia care a debutat pe Corolla şi Auris şi foarte departe de liniile clasice ale actualului model. Acelaşi lucru poate fi spus şi despre posteriorul noii generaţii Avensis, în timp ce profilul se apropie destul de mult de generaţia care tocmai a fost înlocuită.
Una dintre explicaţiile modificării generale de filosofie estetică stă în faptul că Avensis 2015 a fost desenat în Franţa de o echipă europeană de designeri şi a fost dezvoltat la biroul pe care Toyota îl deţine în Belgia, fiind astfel unul dintre puţinele sale modele construite special de şi pentru europeni. Mai mult, producţia va fi realizată în Marea Britanie, acest pas completând astfel izul european al lui Avensis.
Interior
Habitaclul noii generaţii a lui Avensis se bucură de materiale noi şi de forme regândite pentru planşa de bord şi pentru elementele esenţiale de la bord. Interiorul modelului nipon de clasă medie este oferit alături de noi materiale, ornamente şi combinaţii de culori şi rafinamentul asigurat de acesta a crescut, declară reprezentanţii Toyota. Între cele două ceasuri principale ale instrumentarului de bord, începând cu echiparea mijlocie din gamă, se găseşte un afişaj TFT de 4.2 inch, care este color şi îi furnizează şoferului informaţiile furnizate de computerul de bord. Ecranul sistemului multimedia, montat pe consola centrală, are o diagonală de opt inch şi are comandă tactilă.
Toate butoanele şi comenzile de la bord au fost regândite şi recalibrate pentru a asigura o experienţă mai plăcută la utilizare şi un nivel superior de ergonomie, declară cei de la Toyota. Japonezii au optimizat şi fonturile şi toate afişajele de la bord pentru a fi mai lizibile şi mai puţin obositoare pentru ochii şoferului. În plus, scaunele din faţă au fost reproiectate pentru a asigura un nivel superior de confort la călătoriile lungi.
Motorizări
Toyota promite îmbunătăţiri semnificative în martie de NVH (Noise, Vibration, Harshness), ceea ce înseamnă o creştere a rafinamentului modelului în toate aspectele legate de funcţionare şi rulare. În ceea ce priveşte gama de propulsoare a lui Avensis, Toyota anunţă două motorizări D-4D, de 1.6 şi 2.0 litri, alături de o gamă de motorizări aspirate alimentate cu benzină, care au 1.6 litri, 1.8 litri şi 2.0 litri, a căror disponibilitate ar putea să varieze de la o piaţă la alta.
Noul diesel de 1.6 litri din gama Avensis asigură 112 CP şi 270 Nm şi este o unitate Euro 6 complet nouă. Producătorul japonez declară că aceasta este cu opt la sută mai eficientă decât propulsorul 2.0 diesel pe care îl înlocuieşte şi că are un consum mixt de numai 4.1 litri la sută. Performanţele dinamice ale acestei variante sunt rezonabile pentru nivelul de putere asigurat, respectiv 11.4 secunde pentru 0-100 km/h şi o viteză maximă de 180 km/h.
Varianta 2.0 D-4D a lui Avensis anunţă 143 CP şi 320 Nm şi respectă şi ea normele Euro 6. În cazul său, consumul mixt de carburant este de 4.5 litri la sută, în timp ce acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 9.5 secunde. Viteza maximă a acestei variante este de 200 km/h. Indiferent că vorbim despre motorul diesel de 1.6 litri al lui Toyota Avensis sau cel de 2.0 litri, acestea sunt oferite în compania unei transmisii manuale cu şase trepte.
Gama de motorizări alimentate cu benzină a lui Avensis a fost revizuită compleet şi este oferită alături de transmisii CVT, cel puţin la momentul lansării. Atât motorizările, cât şi transmisiile au fost optimizate pentru eficienţă maximă. Consumul mixt anunţat de variantele de 1.6, 1.8 şi 2.0 litri ale lui Avensis este de 6.1, 6.0 şi 6.1 litri la sută, potrivit ciclului standard NEDC. Cele trei motorizări livrează, în ordine crescătoare în funcţie de cilindree, 132 CP, 147 CP şi 152 CP.
Dinamică
Toyota a păstrat configuraţia McPherson pentru suspensia faţă a lui Avensis şi cu braţe duble pentru suspensia spate, preluată de la generaţia precedentă. Dar japonezii declară că au operat îmbunătăţiri majore la nivelul confortului la rulare şi la manevrabilitate. Suspensia faţă a fost recalibrată complet pentru mai multă dinamică, fiind modificaţi rulmenţii, amortizoarele şi arcurile, în timp ce la suspensia spate au fost efectuate schimbări pentru amortizoare şi arcuri în vederea creşterii nivelului de confort. Sistemul de direcţie a fost recalibrat pentru un răspuns mai bun, iar caroseria are acum un nivel de rigiditate superior prin folosirea de noi materiale în anumite zone.
Via Toyota
Arata super ....banuiesc ca si tehnica e pe masura.....intrebarea este, de fapt o nedumerire parca au spus ca nu mai vin cu Avensis noua generatie in Europa, spuneau ceva de genul unui Camry hibrid.....probabil ca s-au razgandit, e bine pana la urma ...inca un model, mai musca un pic din clasa medie .....(de o anumita factura/ natie foarte indragita de poporul roman) :)..........Asteptam Accordul sa vedem dispare sau nu.... ca la fel s-a spus si despre el.....