Peugeot 208 facelift: mai multă tehnologie şi cel mai economic motor diesel din lume
Peugeot a lansat faceliftul de jumătatea carierei pentru actualul 208. Micul model urban adoptă modificări estetice discrete, dar foloseşte o gamă de motoare performante şi eficiente.
După ce a ajutat Peugeot să revină puternic în segmentul subcompact, micul 208 are nevoie de o gură de aer proaspăt. Modelul francezilor, ajuns deja la jumătatea carierei, are parte de un facelift , care aduce îmbunătăţiri majore.
O faţă nouă
Din punct de vedere estetic, noul 208 facelift vine cu linii noi, regăsite la nivelul spoilerului frontal şi al grilei radiatorului. Acestea fac corp comun şi sunt evidenţiate prin baghete cromate.
Posteriorul are parte de stopuri cu lumini LED pe fundal negru, în vreme ce profilul poate fi decorat cu jante din aliaj, cu dimensiuni cuprinse între 15 şi 17 inch. În funcţie de nivelul de echipare, 208 va primi contur cromat pentru suprafaţa vitrată şi carcase ale oglinzilor de asemenea cromate.
La nivel general, Peugeot 208 va beneficia de 13 culori de caroserie, printre care şi noua nuanţă Orange Power, care a şi fost aleasă drept nuanţă de lansare. Pentru cei care vor şi elemente de personalizare, există şi un pachet Methol White, care adaugă elemente de culoare albă caroseriei.
Mai multă tehnologie
Interiorul noului Peugeot 208 facelift a primit noi materiale la nivelul planşei de bord, piele fină pentru volan şi un instrumentar de bord care dispune de contur LED şi de iluminare albă. De asemenea, habitaclul primeşte o iluminare ambientală de tip LED, dar şi un acoperiş panoramic.
Pentru nivelurile de echipare superioare, 208 facelift păstrează ecranul tactil de 7 inch, care serveşte drept interacţiune cu sistemul audio, de navigaţie şi cu telefonul. Sistemul multimedia oferă conexiune la internet, acces la aplicaţiile Peugeot şi chiar o funcţie Mirror Screen, capabilă să redea aplicaţiile din telefoanele mobile cu sistem de operare Android sau iOs şi acces deplin la acestea. Lista tehnologiilor disponibile include şi un asistent la parcarea laterală, cameră pentru marşarier şi sistem Active City Brake, capabil să evite coliziunile la viteze mici, în zonele urbane.
Cel mai economic diesel din lume
Şi sub capotă s-au întâmplat lucruri importante, toate motorizările fiind acum conforme cu normele de poluare Euro 6. O parte dintre ele vor putea fi asociate şi unei noi transmisii Efficient Automatic Transmission (EAT6) cu şase trepte de viteză. Toate versiunile diesel de 1.6 litri HDi vor oferi emisii mai mici de 95 g/km şi vor fi echipate cu sistem start-stop în standard, excepţie făcând doar versiunea de 75 de cai putere, unde este oferit opţional.
Unitatea de 1.6 litri este oferită în trei versiuni de putere: de 75, 100 şi 120 de cai putere. Cea mai economică propunere anunţă un consum extraurban de numai 3.0 litri/100 de kilometri. De asemenea, aceeaşi versiune record poate oferi emisii de numai 79 g/km. Lider la acest capitol rămâne Opel Corsa Ecoflex, anunţat luna trecută cu o valoare de 3.1 litri/100 de kilometri în regim mixt.
Data lansării: mijlocul lui iunie
Cei care vor opta pentru propulsoare pe benzină vor avea şansa de a conduce un motor de 1.2 litri, supraalimentat. Unitatea oferă 120 de cai putere, ceva mai mult decât opţiunile aspirate din gamă: 1.0 de 68 de cai şi 1.2 de 82 de cai. Motorul PureTEch de 1.2 litri şi 120 de cai poate fi asociat fie unei transmisii manuale cu cinci trepte, fie unei automate, caz în care emisiile sunt de numai 104 g/km.
Noul Peugeot 208 facelift va continua să fie produs în două uzine europene: la Poissy în Franţa şi la Trnava (Slovacia). Primele exemplare vor ajunge curând, urmând ca debutul comercial să aibă loc la mijlocul lunii iunie.
Deja? După doar 2 ani facelift? Unde o să ajungem? Să schimbăm generațiile de mașini la fiecare 2-3 ani? Mi se pare că industria auto devine tot mai absurdă, chiar dacă e justificată de creșterea competiției care devine tot mai acerbă și de dezvoltarea rapidă a tehnologiei. La Volkswagen nici nu ai apucat să te bucuri prea mult de Golf 6 (2008 - 2012) că a și apărut Golf 7, chiar dacă 6-le era mai mult un facelift.