Peugeot 208 facelift: mai multă tehnologie şi cel mai economic motor diesel din lume

Publicat joi, 19.02.2015 11:37 de Bogdan Mirică

Peugeot a lansat faceliftul de jumătatea carierei pentru actualul 208. Micul model urban adoptă modificări estetice discrete, dar foloseşte o gamă de motoare performante şi eficiente.

După ce a ajutat Peugeot să revină puternic în segmentul subcompact, micul 208 are nevoie de o gură de aer proaspăt. Modelul francezilor, ajuns deja la jumătatea carierei, are parte de un facelift , care aduce îmbunătăţiri majore.

O faţă nouă

Din punct de vedere estetic, noul 208 facelift vine cu linii noi, regăsite la nivelul spoilerului frontal şi al grilei radiatorului. Acestea fac corp comun şi sunt evidenţiate prin baghete cromate.

Posteriorul are parte de stopuri cu lumini LED pe fundal negru, în vreme ce profilul poate fi decorat cu jante din aliaj, cu dimensiuni cuprinse între 15 şi 17 inch. În funcţie de nivelul de echipare, 208 va primi contur cromat pentru suprafaţa vitrată şi carcase ale oglinzilor de asemenea cromate.

La nivel general, Peugeot 208 va beneficia de 13 culori de caroserie, printre care şi noua nuanţă Orange Power, care a şi fost aleasă drept nuanţă de lansare. Pentru cei care vor şi elemente de personalizare, există şi un pachet Methol White, care adaugă elemente de culoare albă caroseriei.

Mai multă tehnologie

Interiorul noului Peugeot 208 facelift a primit noi materiale la nivelul planşei de bord, piele fină pentru volan şi un instrumentar de bord care dispune de contur LED şi de iluminare albă. De asemenea, habitaclul primeşte o iluminare ambientală de tip LED, dar şi un acoperiş panoramic.

Interiorul a primit materiale noi şi ceva mai multă tehnologie.

Pentru nivelurile de echipare superioare, 208 facelift păstrează ecranul tactil de 7 inch, care serveşte drept interacţiune cu sistemul audio, de navigaţie şi cu telefonul. Sistemul multimedia oferă conexiune la internet, acces la aplicaţiile Peugeot şi chiar o funcţie Mirror Screen, capabilă să redea aplicaţiile din telefoanele mobile cu sistem de operare Android sau iOs şi acces deplin la acestea. Lista tehnologiilor disponibile include şi un asistent la parcarea laterală, cameră pentru marşarier şi sistem Active City Brake, capabil să evite coliziunile la viteze mici, în zonele urbane.

Cel mai economic diesel din lume

Şi sub capotă s-au întâmplat lucruri importante, toate motorizările fiind acum conforme cu normele de poluare Euro 6. O parte dintre ele vor putea fi asociate şi unei noi transmisii Efficient Automatic Transmission (EAT6) cu şase trepte de viteză. Toate versiunile diesel de 1.6 litri HDi vor oferi emisii mai mici de 95 g/km şi vor fi echipate cu sistem start-stop în standard, excepţie făcând doar versiunea de 75 de cai putere, unde este oferit opţional.

Unitatea de 1.6 litri este oferită în trei versiuni de putere: de 75, 100 şi 120 de cai putere. Cea mai economică propunere anunţă un consum extraurban de numai 3.0 litri/100 de kilometri. De asemenea, aceeaşi versiune record poate oferi emisii de numai 79 g/km. Lider la acest capitol rămâne Opel Corsa Ecoflex, anunţat luna trecută cu o valoare de 3.1 litri/100 de kilometri în regim mixt. 

Noul 208 păstrează amprenta estetică a vechiului model, dar adoptă lumini LED.

Data lansării: mijlocul lui iunie

Cei care vor opta pentru propulsoare pe benzină vor avea şansa de a conduce un motor de 1.2 litri, supraalimentat. Unitatea oferă 120 de cai putere, ceva mai mult decât opţiunile aspirate din gamă: 1.0 de 68 de cai şi 1.2 de 82 de cai. Motorul PureTEch de 1.2 litri şi 120 de cai poate fi asociat fie unei transmisii manuale cu cinci trepte, fie unei automate, caz în care emisiile sunt de numai 104 g/km.

Noul Peugeot 208 facelift va continua să fie produs în două uzine europene: la Poissy în Franţa şi la Trnava (Slovacia). Primele exemplare vor ajunge curând, urmând ca debutul comercial să aibă loc la mijlocul lunii iunie.

  • Moldovean, joi, 19.02.2015 11:44

    Deja? După doar 2 ani facelift? Unde o să ajungem? Să schimbăm generațiile de mașini la fiecare 2-3 ani? Mi se pare că industria auto devine tot mai absurdă, chiar dacă e justificată de creșterea competiției care devine tot mai acerbă și de dezvoltarea rapidă a tehnologiei. La Volkswagen nici nu ai apucat să te bucuri prea mult de Golf 6 (2008 - 2012) că a și apărut Golf 7, chiar dacă 6-le era mai mult un facelift.

  • vianu, joi, 19.02.2015 12:04

    daca clientul nu are cere-o nici oferta n-ar fi asa de "rapida". Competitie, concurenta da, dar de ce sa nu recunoastem ca SI NOI ne dorim altceva mai tot timpul. Ai auzit tu pe cineva spunand: "aaa....pai eu voiam generatia anterioara!!! pai eu nu ma mai joooc!". Mai pe toti ii auzi...."mai astept 3-6 luni vreau sa imi iau afcelift-ul sau un model concurent care sta sa apara". sa nu fim ipocriti si sa vedem doar paiul din ochiul altuia: noi generatii de telefoane, de calculatoare, de televizioare, de masini...pe repede inainte. Ne plictisim imediat de bunul abia achizionat si tre' sa ne vada vecinu' ca nu stam pe loc, sa ne aratam "muschii".... deci sa lasam ipocrizia...

  • Andy, joi, 19.02.2015 13:04

    Moldovean, studiaza un pic industria americana auto in perioada 1955-1965 si dupa sa te plangi de facelifturi rapide. La vremea respectiva se faceau anual iar un model nou aparea chiar si la 2-3 ani in unele cazuri. Atat Golf cat si 208 se vand bine, ambele fiind in top 10 in Europa, indiferent de clasa. Inseamna ca totusi strategia functioneaza nu? Insa normal, ne gasim noi romanasii sa comentam. Noi care nu producem nimic. Pardon, producem Dacia, singura firma low-cost prezenta pe piata europeana insa care e by Renault :-P

  • someone, joi, 19.02.2015 13:12

    @ vianu, adevar grait-ai...rabdarea nu mai e virtute azi, vrem azi ce va aparea maine . ca sa ramanem in domeniul auto, cica golf 8 apare in 2 ani, iar 7-le nu mai primeste facelift. ceva in genul golf 5-golf 6.

  • Moldovean, joi, 19.02.2015 13:14

    Mergeam pe ideea că nu apuci să te bucuri prea mult de un model sau de actualitatea lui că imediat apare altul. Asta e și o presiune psihologică asupra cumpărătorului pentru că pentru foarte mulți contează să aibă ceva actual, dar știu, ăsta e comerțul și nu ai ce face. Oricum, rămân trist în legătură cu direcția lumii automobilistice. În curând vom avea doar niște roboți pe 4 roți, fără pic din acel ceva al automobilului simplu care îți aduce plăcere și un zâmbet larg pe buze. Dar, deh, rămân un nostalgic.

  • mntsn, joi, 19.02.2015 14:08

    Sunt de acord cu toti de mai sus, dar la fel ca @Moldovean simt si eu. Sub 10% din tot ce produce industria auto din prezent pot sa zic ca imi place, restul de 90% ...umplutura de marketing in foi de table colorate cu garnitura de vrajeala - multumesc, nu.

  • Andi, joi, 19.02.2015 16:01

    @mntsn - de asta piata auto e atat de variata si mereu se incearca acoperirea de noi nise, pentru ca fiecare potential sa se regaseasca intr-un anumit model... Daca 99% din modelele existente pe piata la un moment dat iti displac atunci nu inseamna ca sunt demne de trimis direct la casat... Oare cand o sa invatam si noi ca gusturile,nevoile, pasiunile difera de la individ la individ si ca nu trebuie asta sa determine modul de relationare dintre acestia?...

  • lorinczi.thomas, joi, 19.02.2015 18:12

    aaaaa, ok. 208, a fost prezentat oficial la finalul lui 2011, deci pana acum avem 2012, 2013, 2014 si un pic de 2015 (timpu trece repede, asa-i). 3 ani si ceva de prezenta pe piata, iar pana intra faceliftul pe piata (2-3-7 luni), inca se va vinde versiunea initiala, deci atingem 3 ani jumate. Probleme?

  • mntsn, joi, 19.02.2015 18:19

    @Andi: oare cand n-o sa mai rastalmacim vorbele? Nu m-am legat de gusturile si nevoile oamenilor, care pot fi mai mult sau mai putin influentate de marketing - eu zic ca mai mult, spre chiar foarte mult. Despre pasiuni auto nu are rost sa vorbim daca analizam intreaga productie auto a momentului, e mult prea diluat termenul pentru acest context. Ce pasiuni iti poate starni un SUV spre exemplu? Eu mi-am exprimat nemultumirea fata de faptul pe care l-a amintit si @Moldovean si anume presiunea industriei asupra cumparatorului de a-l face sa cumpere orice bullshit frumos ambalat de dept. de marketing care foarte abil scoate in fata elementul de noutate si transmite bine calculat cumparatorului ca e musai sa-l aiba si el in garaj. Si presiunea asta functioneaza de minune, ba chiar imi permit sa generalizez si spun ca majoritatea e convinsa ca ce cumpara se pliaza pe nevoi.

  • Moldovean, joi, 19.02.2015 20:35

    @lorinczi.thomas Din ce știu, a fost lansat la final de 2012, deci 2 ani.

  • lorinczi.thomas, joi, 19.02.2015 21:14

    https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_208

  • lorinczi.thomas, joi, 19.02.2015 21:18

    P.S.: In caz ca nu stii engleza tot poti sa vezi anii pe acolo. :)

  • Suleyman Cunoscatoru, vineri, 20.02.2015 21:00

    De vina sunt evenimentele astea unde fiecare doreste sa prezinte cate ceva :)). Si cum scad vanzarile, cum baga model nou sa le mai creasca. In acest moment industria auto nu vrea sa cunoasca perioada de declin a vanzarilor sau a profitului.

  • lulu, luni, 23.02.2015 08:48

    Vrajeala maxima, totul se reduce la maximizarea profitului. Se stie ca dupa 2-3 ani de la fabricarea unui model pretul acstuia scade, adica ajunge la un nivel justificat pe undeva. In acest moment apare faceliftul cu cateva rotunjiri de table , plstice remodelate, ceva gadgeturi actualizate pentru cei mai pretentiosi si gata: pretul urca la loc. la fel si profitul.

  • hazard, luni, 23.02.2015 09:22

    un alt motiv pentru schimbarile astea rapide ar fi vanzarile slabe...