Toyota Auris facelift primeşte un nou aspect şi o motorizare 1.2 turbo
Toyota a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva varianta restilizată a lui Auris. În premieră pentru compacta niponă, gama include şi o motorizare 1.2 turbo alimentată cu benzină.
Toyota Auris facelift a debutat la Salonul Auto de la Geneva în cadrul standului mărcii nipone. La nivel estetic, modelul nu a primit o revizuire majoră, dar se bucură de mici schimbări pe toate planurile. Printre modificările notabile se numără farurile LED, bara frontală mai proeminentă, grila prelungită, stopurile LED şi noua bară de protecţie spate.
Habitaclul lui Auris facelift prezintă un afişaj TFT de 4.2 inch între ceasurile de bord, materiale moi şi o nouă planşă de bord. La fel ca la fratele său mai mare, Avensis, modelul compact de la Toyota se bucură acum de un habitaclu îmbunătăţit, cu o antifonare mai bună şi cu materiale noi pe numeroase suprafeţe. Spre deosebire de Avensis, în cazul lui Auris nu au fost aplicate schimbări majore la nivelul habitaclului, deoarece în cazul compactei vorbim despre o restilizare şi nu despre o nouă generaţie a modelului. Chiar şi aşa, fonturile de la bord, grafica unităţii multimedia a fost actualizate şi iluminarea din spate a butoanelor şi comenzilor care beneficiază de această dotare au altă culoare.
Gama de motorizări a lui Auris facelift se mândreşte în principal cu o unitate 1.2 turbo cu patru cilindri în linie şi 116 CP. Aceasta are un cuplu maxim de 185 Nm între 1.500 şi 4.000 rpm şi îl propulsează pe Auris de la 0 la 100 km/h în 10.1 secunde. Repriza de la 80 la 120 km/h în treapta a cincea durează doar 13.7 secunde, în timp ce consumul mixt declarat este de 4.7 litri la sută şi viteza maximă constructivă este de 200 km/h. Pe lângă motrizarea 1.2 Turbo, cei de la Toyota au introdus în oferta Auris facelift un diesel D-4D de 1.6 litri şi 112 CP, preluat de la fratele mai mare, Avensis. Versiunea 1.6 diesel a lui Auris are un consum mixt de 4.1 litri la sută şi un timp 0-100 km/h de 10.5 secunde, alături de o viteză maximă de 190 km/h.
Tot în ceea ce priveşte gama Auris Diesel, unitatea 1.4 D-4D a fost actualizată pentru a respecta normele Euro 6 şi are frecările reduse cu 20% şi emisiile de Nox-uri cu 55%, în timp ce consumul efectiv de carburant al motorizării de 90 CP şi 205 Nm a scăzut cu 3.4 procente. În compania acesteia, Auris accelerează de 0 la 100 km/h în 12.5 secunde şi poate să atingă 180 km/h. Varianta hibridă a lui Auris a rămas în oferta modelului fără modificări majore, specificaţiile tehnice ale acesteia urmând să fie anunţate ulterior.
Noua motorizare 1.2 Turbo de la Toyota funcţionează în două cicluri de combustie diferite, Otto şi Atkinson, în funcţie de sarcina la care este supusă. La solicitări reduse, motorizarea funcţionează în ciclul Atkinson, în timp ce o apăsare puternică a acceleraţiei va duce la schimbărea la ciclul Otto. Cei de la Toyota au realizat această performanţă prin mai multe tehnologii integrate în această motorizare, unele dintre ele fiind împărţite şi cu unitatea de 1.0 litri şi trei cilindri a noii generaţii Aygo, de la care preia sistemul care permite folosirea a două cicluri de combustie şi trecerea de la unul la altul. Spre deosebire de unitatea respectivă, această motorizare este supraalimentată.
Japonezii de la Toyota au optat pentru un raport de compresie ridicat pentru un motor turbo, de 10.0:1. Printre punctele forte ale motorizării noi se numără şi sistemul de distributiţie variabilă VVT-iW, care permite întârzierea închiderii supapei de admisie în momentele în care motorul operează atât în ciclul Otto, cât şi în ciclul Atkinson, explică reprezentanţii Toyota. Sistemul de injecţie stratificată de carburant permite folosirea unui sistem Start-Stop mai avansat şi mai rapid, care reduce vibraţiile la cel mai scăzut nivel de până acum pentru un propulsor cu patru cilindri în linie creat de concernul nipon.
Via Toyota
tehnologie invechita la japonezi? cine spunea?