Mercedes-Benz ML primeşte un facelift şi e redenumit oficial: faceţi cunoştinţă cu noul Mercedes GLE

Publicat joi, 26.03.2015 12:12 de Mircea Meșter

Mercedes-Benz începe astăzi procesul de redenumire a modelelor proprii. Astfel, ML primeşte un facelift şi devine GLE. Noul SUV va fi disponibil în România în cursul acestei primăveri.

Una dintre cele mai importante schimbări de nume care a avut loc în ultima perioadă în industria auto a devenit astăzi realitate. Mercedes-Benz renunţă la numele ML pentru SUV-ul său full-size şi îl redenumeşte GLE, modificare care face parte dintr-un program mai larg în care marca germană încearcă să armonizeze denumirile modelelor sale în funcţie de segmente şi de tipul de caroserie. 

Vă reamintim că, în noua schemă de nume a celor de la Mercedes-Benz, gama de bază este compusă din modelele care au o singură literă în denumire plus modelul G-Klasse. Vorbim despre A (clasa compactă), B (compactă monovolum), C (clasa medie), E (clasa mare) şi S (clasa luxury). Fiecare dintre acestea are sau va avea propriul său derivat: GL pentru versiunea SUV, CL pentru versiunea coupe şi SL pentru versiunea roadster, în cazul în care aceasta va fi exista. Noul GLE este, deci, SUV-ul de segment mare, celelalte propuneri de acest tip din gama Mercedes fiind GLA (SUV compact, deja existent), viitorul GLC (actualul GLK redenumit) şi viitorul GLS (actualul GL redenumit).

Modelul de bază Versiunea SUV
(GL + litera de bază)
Versiunea Coupe
2 uşi
(litera de bază + Coupe 
Versiunea Coupe
4 uşi

(CL + litera de bază) 
Versiunea Roadster
(SL + litera de bază) 
Clasa compactă A GLA - CLA -
Clasa compactă MPV B - - - -
Clasa medie C GLC (fost GLK) C Coupe SLC (fost SLK)
Clasa mare E GLE (fost ML) E Coupe - -
Clasa luxury S GLS (fost GL) S Coupe CLS SL
Off-road G - - - -
People Carrier V - - - -

Facelift care modifică designul exterior şi interior

Modificarea de nume vine odată cu un facelift pe care SUV-ul mărcii şvabe îl primeşte cu ocazia Salonului Auto de la New York, care va avea loc la începutul lunii aprilie. Acesta aduce atât modificări interesante de design, cât şi un interior redesenat care primeşte acum un display de 7 inch asemănător cu cele de pe restul gamei. Peste toate vin însă câteva versiuni de motorizare noi şi îmbunătăţiri sensibile ale performanţelor şi consumului actualelor variante de propulsie. Conform comunicatului oficial al celor de la Mercedes, consumul mediu al motorizărilor disponibile pe GLE a scăzut în medie cu 17% faţă de cel de pe vechiul ML.

Acesta este interiorul noului GLE. Îmbunătăţirile faţă de vechiul ML sunt evidente, iar piesa centrală e display-ul de 7 inch de pe bord.

Un nou hibrid plug-in şi consum scăzut cu 17% la nivel de gamă

Cea mai interesantă apariţie nouă este cea a versiunii GLE 500e 4Matic. Aceasta semnează debutul unei alte modificări (particula "e" reprezintă versiunile electrice sau hibride plug-in în gama Mercedes, la fel cum vechiul CDI va fi denumit, simplu, "d") şi promite un consum mediu de 3.3 litri/100 km în prima sută de kilometri după încărcare, în ciuda celor 442 de cai putere generaţi de ansamblul V6 3.0 Twin-turbo benzină - motor electric. Autonomia electrică este de 30 de kilometri, iar şoferul decide cum vrea să ruleze: full-electric sau hibrid. Apariţia acestei versiuni hibride în gama SUV-ului Mercedes-Benz nu este una întâmplătoare, trendul segmentului fiind evident în acest sens: BMW a anunţat X5 xDrive40e (consum mediu 3.3 litri/100 km), Volvo are XC90 T8 (2.5 litri/100 km), iar noul Audi Q7 vine cu un sistem diesel-hibrid "ascuns" sub denumirea Q7 e-tron (1.7 litri/100 km).

În gama motorizărilor clasice notăm prezenţa unui motor V6 benzină twin-turbo de 3.0 litri în versiunea GLE400 4Matic (333 CP, consum 8.8 litri/100 km) şi a variantei de top V8 twin-turbo de 435 CP denumită GLE500 4 Matic. Motoarele diesel sunt şi ele îmbunătăţite, în primul rând prin apariţia unei cutii automate cu 9 trepte denumite oficial 9G-Tronic. Baza va fi versiunea GLE 250d (204 CP, 5.4 litri/100 km sau 5.9 litri cu tracţiune integrală), în timp ce versiunea superioară este GLE 350d 4Matic, un V6 de 3.0 litri care consumă 6.4 litri/100 km.

Particula "e" este introdusă în premieră în gama Mercedes. Aceasta denumeşte versiunile electrice sau hibride plug-in.

AMG şi AMG S, vârfurile gamei

Mercedes-Benz a oferit detalii şi despre versiunile de performanţă AMG. Astfel, AMG GLE63 primeşte în plus 32 de cai putere faţă de versiunea anterioară de pe ML şi ajunge acum la 558 CP. Motorul V8 de 5.5 litri de sub capotă duce modelul german de la 0 la 100 km/h în 4.3 secunde (-0.5 secunde faţă de varianta de pe ML). Cei nemulţumiţi de aceste cifre pot să mizeze pe AMG GLE63 S, versiune care vine cu 585 CP şi cu un consum de 11.8 litri/100 km.

Modificările tehnice impuse de Mercedes-Benz pe GLE aduc două noi moduri de rulare în sistemul Dynamic Select (Offroad şi Offroad+), suspensia pneumatică având acum o plajă mai largă de acţiune pe verticală.

În versiunea AMG, pachetul estetic al lui GLE se schimbă, iar maşina devine mai agresivă.
  • Lano, joi, 26.03.2015 12:32

    Sa ma ierte diperatii, pardon ''fanii'' Marsadas-Bantz, dar ''tableta'' aia chinezeasca sta ca o p*la lipita in bord :))))))

  • vianu, joi, 26.03.2015 12:38

    si cica ford focus era criticat pentru multitudinea de butoane din bord eu am numarat la GLE-ul asta....41 de butoane si mai bine

  • Ion, joi, 26.03.2015 12:39

    @Lano, asta inseamna ca nu te pricepi la cocalarisme! :)) Este noul feng shui de primavara ! Mie imi place consumul masinii!

  • Ivanoff, joi, 26.03.2015 12:41

    @vianu, mi-ai luat vb din gura. Multitudinea de butoane se pare ca au lasat-o balta. I-au pus o tableta ca la toate modelele si aia e . I-au mai dat ''buleala'' putin pe la exterior, noi faruri, cateva bandouri, si aia e .

  • domnu Geo, joi, 26.03.2015 12:55

    Imi plac butoanele alea multe. Imi aduce aminte de Dacia lu' bunicu cu intrerupatoare pe bord, practic masina asta aminteste de istorie. Si acum lasand gluma :Butoanele alea de acum 10 ani, nu isi au rostul pe un model premium, deci daca vor sa para mai superiori decat alti, sa renunte la neajunsuri.

  • Scorpionul.negru, joi, 26.03.2015 13:10

    Nu arata rau in mare. Dar tableta aia strica totul. Astia de la Mercedes nu au auzit ca toata lumea critica acel display pus aiurea la bord ? Ori sunt surizi ori nu le pasa.

  • Mihai, joi, 26.03.2015 14:05

    Interiorul lui Lexus RX este net superior, chinezariei ieftine din GLE. Imi placea mai mult vechiul ML, dar acum cu acel ecran, care creaza impresia ca e o tableta prinsa in bord , asa cum fac taximetristii mai nou in Bucharest :)))) . A nu se intelege, ca ma deranjeaza ''tableta'' in sine, NU pur si simplu asta-i un trend nou de evolutie in industria auto. Doar ca la Mercedes ma deranjeaza modul in care o pozitioneaza in bord .

  • zarnesteanu, joi, 26.03.2015 14:35

    Imi place foarte mult facelift-ul. Gama de motoare deasemenea e foarte buna si competitiva. Comenzile pot fi introduce vocal, pe tableta sau de la butoane. De fapt sunt foarte multi care prefera butoanele in locul navigarii prin meniuri. Deci ai mai multe optiuni. Tableta o gasesc foarte utila, moderna si de departe o prefer unui ecran integrat in bord. Aia ar fi ultima mea grija :) Daca constructorii gasesc o modalitate de a-mi aduce ecranul mai aproape de mine, fara sa-mi ia din spatiul personal, sa o integreze in bord si sa o ridice la nivelul privirii, atunci o sa mi se para o solutie mai buna. Ce nu-mi place cu siguranta este faptul ca se pierde denumirea SLK. Noua strategie are sens, aduce un plus de claritate in pozitionarea in gama. Dar SLC nu suna la fel de sexy ca si SLK. Pur si simplu nu e acelasi lucru. Cand insa gama s-a marit si se va largi considerabil in anii urmatori, atunci sunt sacrificii pe care trebuie sa le faci.

  • leo, joi, 26.03.2015 14:57

    Urata cu spume !

  • Ionutz_smekerul, joi, 26.03.2015 15:04

    aud tot felul de frustrati care asocieaza calitatea cu marci japoneze. OAMENI buni nemtii ofera CALITATE si TEHNOLOGIE nu mai comparati cazanele japonezilor ca nu exista . acum 4 ani si umpic am condus ML , masina era cea mai luxoasa la acea vreme dupa parerea mea nu avea rival iar acum noul ML adica GLE este mult mai calitativ si luxos la interior dupa parerea mea nu are rival Mercedes la nici un model. un dezavantaj ar fi pretul foarte mare dar dupa parerea mea peste cativa ani il gasesti la mana a doua la un pret bun.

  • tzenu_bmw, joi, 26.03.2015 17:56

    @Ionutz_smekerul.......un rival de temut pt. noul GLE e noul Volvo XC90 care ofera siguranta,performante decente pt. astfel de 'camioane' si pe langa are un interior de vis......si pe langa toate astea cine te vede la volan de Volvo te crede om civilizat nu manelist si mancator de seminte.....

  • Scorpionul.negru, joi, 26.03.2015 20:47

    @Ionutz_smekerul Nu are rival ? Hai sa fim seriosi. Porsche Cayenne ce e ? Range Rover ? Astea sunt mult peste Mercedes. Si cand spun mult, inseamna MULT !! Daca ai fi mers cu ele ti-ai fi dat seama de ce ML e un suv bun dar nimic special asa cum e Cayenne si Range Rover !

  • Scorpionul.negru, joi, 26.03.2015 20:48

    Scz...GLE mai nou :))

  • Mario, joi, 26.03.2015 22:08

    Noul Volvo XC90 e mult peste acest Merc. Cel putin cand vine vorba de eleganta, clasa, rafinament si design exterior. De sentimentul ce ti-l trezeste un interior de Volvo nu mai are rost sa discutam. In Volvo te simti acasa. In Merc te simti ca la birou.

  • unckle, vineri, 27.03.2015 00:57

    câtă ură ... sunt acri strugurii, nu?

  • Andi1, vineri, 27.03.2015 10:07

    @unckle - daca nu ne permitem o masina, gata "ciocu mic"? Mentalitate pur romaneasca, daca nu-ti permiti o masina inseamna ca nu ne pricepem deloc la masini, nu suntem in stare sa-i studiem design-ul si sa fim critici, decat la Loganuri si Matizuri... Daca unele cefe late au dat lovitura si-si pot permite sa dea 70-80k pe o masina, abia ei sunt "licentiati" in a-si da cu parerea, nu? Bravo!

  • border, vineri, 27.03.2015 16:01

    Cand te numesti Mercedes-Benz, cand iti promovezi masinile sub sloganul "the best or nothing", tableta aia "cheap line" nu are ce cauta in masina ta. Merge ,de exemplu, intr-un Citroen Cactus, dar aia nu e o masina de 50.000 euro+...

  • OVIDIU, vineri, 27.03.2015 17:47

    PARDON C CACTUS ESTE O FINETE ADICA CIVILIZATIE ACEASTA MASINA ESTE DEDICATA UNUI ALT FEL DE POPULATII

  • MPT, sâmbătă, 28.03.2015 01:21

    Resemnarea vulpii s-a transformat in ura...

  • unckle, sâmbătă, 28.03.2015 08:50

    Nu Andi1, nu inseamna sa nu spui nimic .... dar citeste si tu ce-i mai sus. Inainte de a-mi reprosa "mentalitatea pur romaneasca" te invit sa citesti pagina mea "personala" si cele ~2300 comentarii lasate pe AutoMarket. Daca iti mentii parerea dupa ce stii ce opinii am eu despre masini nu am nici o obiectie la aceasta catalogare.

  • nome, sâmbătă, 28.03.2015 11:41

    fereasca Dumnezeu cati frustrati si cate comentarii pe masura frustrarii. Sunt curios cati dintre ei isi permit un GLE si cati dintre ei ar refuza unul daca ar avea ocazia sa isi cumpere. Comentarii ieftine gen "tableta chinezeasca" si multe altele nu scot decat maximum din frustrarile lor. Eu vorbesc din perspectiva posesorului de 3 mercedes-uri de ultima generatie, un porsche si un bmw, si credeti-ma ca intre cele 3 marci la ora actuala e diferenta doar de gust cand vine vorba de design, in rest masinile sunt impecabile indiferent de marca iar tehnologia e aceeasi, diferenta majora facand-o cum e si fieresc, puterea motorului.

  • addeco, sâmbătă, 28.03.2015 15:22

    Salutara reintroducerea in standard a reductorului si a diferentialului central blocabil.

  • Lache, sâmbătă, 28.03.2015 21:34

    Ce este foarte curios,este faptul ca cei care s-au legat de tableta chinezeasca,mai acum cateva zile ii ridicau in slavi pe chinezi.Cea mai avansata natiune cu cea mai avansata tehnologie,cum ca europenii nu ii vor mai ajunge nicicum din urma. Boala se intinde mai repede decat era prevazuta.

  • noname, duminică, 29.03.2015 23:24

    Toti cei care critica MB...va invit pe blogul "funfkommasechs" sa vedeti adevarata analiza a MB,restul sunt povesti. Mercedes a oferit intotdeauna ce e mai bun pe masinile lor.

  • uitam, duminică, 29.03.2015 23:39

    nu exista marca care sa ofere confort mai mult decat Mercedes, "ETALON=MB" . Consider ca blogul "funfkommasechs" este un etalon in analiza MB,e drept cei doi jurnalisti sunt impatimiti ai marcii....e usor sa scrii "marsadas", "tabletzica chinezeasca si alte ineptii". Toti cei care au criticat,ia sa aiba bunavoia sa urmareasca cateva reportaje de acelasi nivel cu Mercedes Benz inainte sa scrie aici....macar atat

  • Andi1, marţi, 31.03.2015 07:17

    @uncle - trebuia sa pui si tu niste ghilimele pe undeva :). Tocmai ca stiam ca aveai o atitudine pertinenta de regula m-a facut sa am reactia asta acum crezand ca m-am inselat :) Daca nu postezi si tu mai des, incepe sa te uite lumea... :)