Lideri-surpriză în clasamentul vânzărilor de hibrizi plug-in în Europa: Mitsubishi, Volvo şi BMW

Publicat vineri, 24.04.2015 18:20 de Mircea Meșter

Hibrizii care pot fi încărcaţi în priză sunt în creştere în Europa, iar până în 2020 vor depăşi maşinile hibride clasice. Între timp, clasamentul vânzărilor europene aduce lideri surpriză la acest capitol.

Dacă Toyota este regina confirmată a modelelor hibride clasice pe piaţa din Europa, zona hibrizilor plug-in (cu încărcare la priză şi autonomie electrică mai mare) este dominată de trei mărci inedite, care până nu demult existau doar la nivel de planuri în peisajul modelelor cu propulsie alternativă.

Este vorba de Mitsubishi, Volvo şi BMW, care îşi împart primele trei locuri în clasamentul vânzărilor acestui tip de modele pe anul 2014.

Conform unei analize realizate de Automotive News, cel mai vândut model hibrid plug-in din Europa a fost de departe Mitsubishi Outlander PHEV, versiunea eco a SUV-ului japonez adunând anul trecut aproape 20.000 de clienţi de pe întreg continentul. Mare parte din aceşti clienţi au venit din Marea Britanie şi Olanda, ţări în care posesorii unei astfel de maşini beneficiază de o serie de bonusuri oferite de autorităţi: parcări gratuite, acces gratuit în centrul oraşului şi scutiri de impozite. 

TEST DRIVE Mitsubishi Outlander PHEV: Vânătoarea de prize

Pe locul al doilea în acest clasament s-a clasat, oarecum surprinzător, un model Volvo. Este vorba de V60 Plug-in Hybrid, versiunea alimentată la priză a break-ului suedez de clasă medie adunând puţin peste 5400 de unităţi vândute la nivel european. Avantajul modelului Volvo faţă de toate celelalte modele din clasament este faptul că acesta este singurul care beneficiază de un sistem de propulsie diesel-electric, combinând un motor diesel de 2.4 litri cu unul electric de 68 CP. În modul Pure, hibridul suedez poate rula full-electric pe o distanţă de maxim 50 de kilometri, iar consumul mediu mixt anunţat pe prima 100 de kilometri după încărcare este de doar 1.2 litri/100 km. Conform celor de la Volvo, puterea totală potenţială a sistemului hibrid este de 270 CP, ceea ce face ca acceleraţia 0-100 km/h să aibă loc în doar 6.1 secunde.

TEST DRIVE Volvo V60 Plug-in Hybrid: Volvo şi viaţa în Nordul îngheţat

Poziţia a treia din top îi revine lui BMW i3, model care este disponibil pe piaţă în două versiuni: una full-electrică şi una electrică plus motor pe benzină care preia la nevoie, după terminarea energiei din baterii, rolul de prelungitor de autonomie. Aceasta din urmă poate fi alimentată la priză şi a fost preferată de 4070 de clienţi europeni în cursul anului trecut.

TEST DRIVE BMW i3: Verde

Dacă BMW mai are un model în acest clasament (i8, locul al cincilea, 1127 de unităţi), celelalte mărci care completează Top Ten-ul vânzărilor de modele hibride plug-in sunt Audi, Toyota, Volkswagen, Opel şi Porsche. Opel Ampera, eroul testului nostru de trei săptămâni aflat în plină desfăşurare în momentul redactării acestui material, a reuşit să adune 933 de clienţi anul trecut, o scădere de 71% faţă de anul precedent.

Clasament vânzări 2014
Maşini hibride 
Clasament vânzări 2014
Maşini hibride plug-in 
Loc Marcă/model Unităţi vândute Loc Marcă/Model Unităţi vândute
1 Toyota Auris Hybrid 67.026 1 Mitsubishi Outlander PHEV 19.855
2 Toyota Yaris Hybrid 56.480 2 Volvo V60 Plug-in Hybrid 5.441
3 Lexus CT200h 10.124 3 BMW i3 cu Range Extender 4.070
4 Lexus IS300h 8.902 4 Audi A3 e-tron 1.155
5 Toyota Prius 6.980 5 BMW i8 1.127
6 Peugeot 508 RXH 6.115 6 Toyota Prius Plug-in Hybrid 1.114
7 Peugeot 3008 Hybrid4 5.853 7 VW Golf GTE 1.114
8 Mercedes Clasa E Hybrid 5.033 8 Porsche Panamera e-Hybrid 972
9 Lexus NX300h 5.002 9 Opel Ampera 933
10 Lexus RX400h 4.332 10 Porsche Cayenne e-Hybrid 356

Hibrizii plug-in vor depăşi hibrizii clasici până în 2020

Analiza realizată de Automotive News arată că, deşi numărul de modele hibride plug-in este net inferior în acest moment celor hibride clasice (scorul este 190.000 la 40.000 în 2014), balanţa se va înclina invers spre sfârşitul deceniului. Astfel, prognozele arată că hibrizii cu încărcare la priză vor fi cele mai vândute modele cu propulsie alternativă începând cu anul 2019, iar în 2020 vom asista la o adevărată explozie a acestora. Motivul este legat de implementarea unor măsuri mai drastice la nivel de emisii în Uniunea Europeană începând cu acest an.

Analiştii companiei LMC Automotive prognozează că în 2021 scorul va fi net în favoarea modelelor hibride plug-in: 600.000-325.000. Diferenţa va creşte în anii următori şi mai mult, piaţa europeană a anului 2025 urmând să înghită 1.2 milioane de maşini hibride plug-in.

via Automotive News (înreg.)

  • vianu, vineri, 24.04.2015 19:09

    romanii intotdeauna au dreptate :)) http://www.automarket.ro/test-drive/mitsubishi-outlander-phev-57582.html

  • arogantul, vineri, 24.04.2015 20:47

    Liderul in 2015 cel mai probabil va fi noul XC90 cu motor T8

  • LR, sâmbătă, 25.04.2015 09:43

    Foarte bine; până atunci, acesti hibrizi plug-in vor evolua și vor deveni și mai accesibili. Sper ca capetele seci din guvern să se gândească la o soluție (cacofonia este cu dedicație).

  • lorinczi.thomas, sâmbătă, 25.04.2015 11:22

    @LR, mai intai, ar fi recomandat sa scapam de vesnica coruptie din RO si sa remodelam sistemele de educatie si sanatate, care sunt mai importante, SA SE FABRICE NAIBII AUTOSTRAZI iar dupa sa ai pretentia sa ceri subventii pentru o masina cu sistem de propulsie neconventional.

  • Jean, sâmbătă, 25.04.2015 13:59

    Thomas, speranta exista si probabil se schimba ceva dar autostrazi in Romania vor aparea cel mai devreme peste 5 ani. Romania daca ar avea o coruptie la nivelul Austriei, ar fi peste orice tara din Europa Centrala si de Est si ar rivaliza direct cu vestul Europei, probabil peste Portugalia, Spania sau Italia si la egal sau aproape de Franta, din toate punctele de vedere.

  • seat, joi, 30.04.2015 04:50

    coruptia exista fiindca romanii nu stiu sa iasa in strada. asta e singura mare problema. toata europa e plina de proteste iar romanica doarme vesnic. ba chiar a tinut 10 ani un securist alcoolic.