Opel Astra primeşte o nouă generaţie: primele imagini ale noului model
Opel a confirmat oficial debutul noii generaţii Astra la Salonul Auto de la Frankfurt, programat în toamna acestui an. Odată cu anunţul, nemţii au prezentat primele imagini ale prototipului lui Astra K.
Opel Astra va primi în toamnă o nouă generaţie, ajungând să fie cea de-a 11-a generaţie de compacte oferită vreodată de constructorul german. Odată cu anunţul oficial de debut al noului model compact, dezvoltat de la zero, cei de la Opel au publicat şi primele imagini ale acestuia. După cum era de aşteptat, constructorul s-a ferit să expună modelul de serie în varianta de producţie, preferând să ne arate un cadru cu un prototip al viitorului Astra K în compania lui Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO-ul Opel. Şeful mărcii din Russelsheim promite că noua compactă de la Opel va avea un "design extraordinar", va fi cea mai eficientă din segment şi va aduce pe piaţă multe inovaţii.
Printre noutăţile aduse de Opel Astra K se numără reducerea dimensiunilor exterioare şi reducerea masei totale, mărirea spaţiului interior şi introducerea unei game complet noi de motorizări. În plus, Opel promite că va lansa pe Astra o serie de tehnologii şi inovaţii găsite până acum doar în segmentele superioare. Noul Astra va fi şi primul model Opel care va fi lansat cu serviciul unic conectat OnStar, care le va asigura şoferilor asistenţă 24/24 la apăsarea unui buton. Judecând după serviciile asigurate de ramura americană a serviciului OnStar, clienţii vor putea să-şi descuie maşina de la distanţă şi să verifice dacă este încuiată, să sune la serviciile de urgenţă în caz de accident, să localizeze şi imobilizeze maşina în caz de furt şi multe altele.
Potrivit nemţilor de la Automobil Produktion, noul Opel Astra va avea motorizări care vor asigura între 95 şi 200 CP. Cel mai puternic diesel din ofertă ar urma să asigure 170 CP, iar toate propulsoarele alimentate cu motorină din ofertă vor avea o cilindree de 1.6 litri. În ceea ce priveşte viitorul lui Astra, a fost confirmată deja versiunea OPC, în timp ce transmisiile cu două ambreiaje nu sunt prevăzute în viitorul apropiat. Lungimea totală a noii generaţii Astra este de 4.370 milimetri, în timp ce hachback-ul actualei generaţii anunţă 4.419 milimetri. Îmbunătăţirea majoră faţă de generaţia precedentă a lui Astra va fi operată la nivelul masei totale, cei de la Automobil Produktion citând o diferenţă de 200 de kilograme în favoarea celei de-a 11-a generaţii. Din această diferenţă, şasiul mai uşor aduce un aport de 50 de kilograme.
Via Opel | Automobil-Produktion.de | Sursă Foto galerie
-
Alex, miercuri, 06.05.2015 12:56
Designul este un regres ! Camuflajul e superficial, deci nu e greu sa-ti dai seama ca va arata mult mai nasol decat ce se vinde acum. @mog Treaba cu reducerile masei de la o generatie la alta sunt valabile la toti producatorii in ultimul timp. Ce a facut Opel diferit a fost ca a micsorat dimensiunile masinii, ceea ce nu-i tocmai ok pentru confortul interior.
-
Andy, miercuri, 06.05.2015 13:21
@ Alex Nu va influenta confortul, stai linistit. Astra actuala e prea mare pentru o HB compacta (ajunge la nivelul unui sedan din clasa mica). Golf-ul 7 are 4.255 mm lungime; 308-ul are 4.253 mm lungime; C'eed-ul are 4.310 mm lungime. Deci oricum viitoarea Astra va ramane foarte lunga in clasa ei iar confortul sunt sigur ca va fi peste actuala generatie. Au facut foarte bine ca au scazut masa. Masa mare era un mare minus pentru modelele Opel.
-
Moldovean, miercuri, 06.05.2015 13:28
@Alex Totuși, 4,42 m e prea mult pentru o mașină de clasă compactă. Uită-te la Peugeot care a redus lungimea la 308, dar nu a afectat confortul interior. La fel s-a întâmplat și cu câteva modele de clasă mică. Mai mult, Golf are doar 4,25 m lungime și mai mult spațiu interior ca Astra. Prin urmare, nu știu cât de mult e afectat confortul interior. Altfel, unde ajungem? La 4,80 m lungime în clasa compactă? De design nu mă pronunț încă. Silueta pare asemănătoare și poate ne trezim cu un facelift ca la Corsa E, dar cu o mașină complet nouă pe dedesubt. Nu m-ar deranja asta pentru că actualul model încă mi se pare în ton cu vremurile. Dacă se țin de cuvânt și chiar reduc masa considerabil și măresc spațiul interior, atunci Focus și Golf vor trebui să-l ia mult mai în serios pe Astra.
-
Moldovean, miercuri, 06.05.2015 13:29
@Andy Am scris comentariul propriu de mai sus fără să văd că tu comentaseși deja.
-
?, miercuri, 06.05.2015 13:38
cum adica la a11-a generatie?nu inteleg...eu stiu ca astra a inlocuit kadetul iar de atunci sunt....vreo..4 si cu asta ce urmeaza 5 generatii...ori aceste generatii de care se vb. se refera la ceva ce eu nu stiu...
-
Ivanoff, miercuri, 06.05.2015 13:44
Opel joaca mereu bine in domeniul auto. Iar faptul ca sunt parte din GM, spune multe : designul este foarte modern si rafinat asa cum stiu americanii sa faca. Nemtii doar in aspectul ''cat mai banal si sters'' se pricep. Evident Opel nu mai e demult un brand german, Incepand de la platforme, motoare, cutii si termanand cu design interior si tehnologii GM . Daca cineva m-ar intreba daca i-as recomanda Opel, cu siguranta as spune DA. Motoarele aspirate de la Opel sunt fenomenal de fiabile. Iar acest lucru o confirma si fostul Daewoo .
-
Moldovean, miercuri, 06.05.2015 13:46
O numără ca și continuare a lui Kadett. La fel cum ar număra Focusul în continuarea generațiilor Escort.
-
Mircea, miercuri, 06.05.2015 13:55
@mog inainte sa te arunci sa comentezi fara a te informa in prealabil despre ceea ce scrii si sa mai ai 2 like-uri si nici-un dislike (doar un dislike de la mine) inseamna ca suntem o tara de bananieri ! pai omule , seat leon , peugeot 308 sunt mai usoare decat gunoiul de mazda 3 ... iar honda civic are aceeasi greutate ca mazda 3
-
Mircea, miercuri, 06.05.2015 14:05
@Moldovean te apreciez pentru stilul obiectiv , concret si corect , toata stima ! si mie imi pare aiurea sa o numeasca a 11-a generatie de astra cand stim cu totii ca nu este asa . poate a 11-a generatie de automobil in clasa compacta a celor de la opel
-
Mircea, miercuri, 06.05.2015 14:09
"a 11-a generatie de opel astra" ... este ca si cum am zice ca Golf 7 este a 11-a generatie de golf deoarece inaintea lui Golf 1 in clasa compacta au fost Beetle type 1 (prima generatie) , beetle model 1953-1957 , beetle 1967-1971 , si Super Beetle 1971-1979
-
Andy, miercuri, 06.05.2015 14:45
Asta cu numaratul la comun a Kadett-ului in cazul Opel si a Escort-ului in cazul Ford e o mare bluff de marketing in stilul yankeu. E ca si cum Peugeot ar numara toata seria 2xx cand vorbeste de 208... Au schimbat numele modelului din seria compacta...sanatate. Vorbim de modele diferite care nu se pot aduna. Parerea mea e ca au gresit cand su facut schimbarile respective. Atat Kadett cat si Escort au fost mult mai emblematice la vremea lor. Focus-ul abia la generatia actuala a reusit sa devina un produs ok recunoscut global prin vanzari...
-
@Andy, miercuri, 06.05.2015 14:50
Corect fiule , ia mai da-le dracu de cazanuri ce sunt opelurile astea ca sunt la nivel de citroen
-
Moldovean, miercuri, 06.05.2015 15:16
Mulțumesc pentru aprecieri, Mircea!
-
lorinczi.thomas, miercuri, 06.05.2015 16:31
Ivanoff: poate iti suna americaneste "Mark Adams", dar sa stii ca tipul e european, mai exact din Londra. Plus, poate vrei sa iti aduc aminte cum arata modelele Caddilac. Mircea: daca ajungi sa numesti o masina la care au muncit niste oameni, un "gunoi", atunci poate te-ai dereglat pe undeva.
-
antonny, miercuri, 06.05.2015 17:51
Arata in toata regula cu CRUZE ...
-
prince petre vontherbourg, miercuri, 06.05.2015 18:45
mai nimic interesant la modelul astra asta nou va fi mai plictisitoare generatia asta mai nou fata de vechea generatie sigur mie nu va fi pe plac publicului fiindca o sa aiba aceelasi desing de ratusca cea urata ca si corsa modelul nou sosit pe piata presupun doar inca nu-mi dau seama de desingul acestui masini deghizata sub camflaj asa ca opel prost fudul nota 4 la copiere oricum urasc opelul si intodeauna il voi ura Indiferent daca unii sunt de partea mea sau nu ma refer cine mai tine cu chevrolet unii fanii pff nu conteaza
-
@Mircea, miercuri, 06.05.2015 18:59
Cred ca singurul gunoi de aici, tu esti. Seat Leon ( 1188kg) e cu doar 2kg mai usor decat Mazda 3 ( 1190kg ) + ca e mai spatioasa decat Leonul. Leon ampatament - 2636 Mazda 3 ampatament - 2700 Dar mai bn ne-ai spune mataluta cum de Seat Leon 1.4 TSI 122CP cantareste 1224 kg iar Mazda 3 2.0 120 CP, doar 1205 ? Sau hai sa facem altfel : Seat Leon 1.8 TSI 180 CP- 1321 kg Mazda 3 2,5 de 184 BHP ( varianta din SUA )- 1286 kg Deci ?
-
Mircea, miercuri, 06.05.2015 19:06
Bai prostovane de mai sus , anonimu' pulii mele , mog a zis ca Mazda 3 e cea mai usoara , ceea ce este fals , ai inteles ?
-
Mesteru', miercuri, 06.05.2015 19:10
Ce sunt ma farurile alea ? astia de la Opel le fac supradimensionate , riscul de a se crapa cand stai in spatele unui camion este mai mare din cauza asta
-
mowgli, miercuri, 06.05.2015 19:24
Romanul e frustrat astazi. Tara sta in loc, socata de faptul ca Opel considera noua Astra ca fiind a 11-a generatie. Blasfemie! Arza-i-ar focurile iadului ! Da ma, ca daca-ti schimbi numele din Costel, in Gheorghe, practic devii orfan si te intreaba lumea pe strada: "tu de-a cui esti ma?" Serios, asta e discutia ? Adica daca i-au schimbat numele e cu totul alta model ? Si daca Opel isi schimba denumirea maine, inseamna ca, compania va avea practic o istorie de 1 zi in industria auto ? fantastic. De Datsun si Nissan ce putem spune atunci ?
-
Mircea, miercuri, 06.05.2015 19:42
@mowgli ia zi Focus la ce generatie este?
-
hazard, miercuri, 06.05.2015 21:40
Prin prisma reducerii masei performantele dinamice ar trebui sa fie mult mai bune. Sa vedem testele comparative si mai vorbim ... Sanse de succes are...
-
Lache, miercuri, 06.05.2015 21:41
La mine place mult anosta Corolla 11.
-
Adrian S, miercuri, 06.05.2015 22:08
@Mircea Nu stiu daca are o mare importanta dar, conform Peugeot Romania, Peugeot 308 hatchback varianta de baza (presupun ca e cea mai usoare) are - citez - "Masa in gol (kg): 1280", iar conform site-ului Mazda Romania, Mazda 3 hatchback varianta de baza are - citez din nou - "Masa la gol incl. şofer (75 kg): 1265 kg". Despre Seat Leon a scris altcineva, asa ca n-am mai cautat.
-
mowgli, miercuri, 06.05.2015 23:12
@Mircea la ce generatie vrei tu, numa sa stiu ca dormi bine noaptea si nu injuri pe aici.
-
@lache, joi, 07.05.2015 08:57
...ca design ,corect ca fiabilitate o prefer pe ...anosta oricand in detrimentul opelului....deci...mai lasa-ne!
-
Lache, joi, 07.05.2015 10:04
@lache, pai atunci pune-te pe fuga si achizitioneaza mama fiabilitatii. Te retin eu, cumva? Ce zici, poti sa faci treaba asta? Si apoi sa vii si sa ne spui ca in 5 ani ai schimbat doar un filtru de aer..
-
mog, joi, 07.05.2015 11:06
pt mircea: seat leon e singurul dintre modelele enumarate de tine care are intradevar greutatea mai mica decat mazda3 la motoare comparabile (nu cu mult) INSA nu scrie nicaieri in descrierea lui cum scrie la mazda "inclusiv 75kg sofer" cand scriu greutatea la gol. posibil sa fie inclusa, posibil sa nu.
-
Vasile, vineri, 08.05.2015 10:15
Din cate stiu eu, in regatul unit, modelele de kadett au fost vandute sub sigla vauxhall sub numele de Astra. La fel s-au vandut si in america latina. De aici vine numarul generatiei actuale de Astra. Intr-adevar, in ultimii ani, Opel a facut mari progrese in ceea ce priveste motorizarile, designul si calitatea materialelor. CHiar si sasiul generatiei J de Astra este unul de exceptie cu tot cu puntea spate watt, singurul minus considerabil al masinii fiind masa mult prea mare raportata la dimensiuni, concurenta. Masa mare a sacrificat dinamica masinii si a fost cam singurul punct criticat cam de toata lumea auto. Ma intreb oare, daca vor avea doar dieselul de 1.6 l, si nu vor pastra si cel de 2.0 l, pentru ca, concurenta propune dieseluri mai performante.
Citeste si
-
MODELE NOI | luni, 25 noiembrieVolkswagen Polo va primi un facelift și motoare Euro 7 în 2025Volkswagen Polo urmează să primească o actualizare majoră în 2025. Noua versiune va primi un design revizuit, dar și motorizări noi care să respecte viitoarele norme de poluare Euro 7. Citeste tot
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-200 kg suna bine, probabil se va bate cu mazda3 la cea mai usoara masina. sa vedem si pe benzina ce motoare vor aduce. mi se pare interesant ce au facut cu dieselul, toate fiind de cilinderee egala, doar puterea variaza. asta da reducere de cost de productie, jos palaria.