Porsche testează un pilot automat care se foloseşte de navigaţie pentru a anticipa curbele şi diferenţele de nivel
Porsche testează în prezent un sistem cruise control avansat, capabil să lucreze împreună cu navigaţia pentru a citi situaţia traseului pe care rulează maşina. Noul cruise control va avea o influenţă pozitivă asupra consumului de carburant.
Tot mai mulţi constructori auto caută să uşureze experienţa la volan pe autostradă. De la banalul pilot automat au luat naştere o mulţime de tehnologii care fie păstrează o distanţă constantă faţă de cel din faţă, fie anticipează mişcările celor care vor să schimbe brusc banda.
Porsche se alătură acestui curent cu un nou sistem avansat de cruise control. Acesta se numeşte InnoDrive şi este mai degrabă un mod de rulare semi-autonom, care se foloseşte de informaţii legate de traseu.
Mai exact, InnoDrive lucrează în permanenţă cu sistemul de navigaţie pentru a afla gradul de înclinare al drumului şi nivelul de dificultate al unei curbe. Aceste informaţii ajută InnoDrive să adapteze viteza de croazieră perfectă în curbe, fără a depăşi o valoare de 0.50g. Şoferului îi revine doar sarcina de a vira volanul.
Porsche testează deja tehnologia în jurul oraşului Weissach din Germania şi promite că noua tehnologie InnoDrive este capabilă să reducă media consumului de carburant cu până la 10 procente şi să reducă timpul de deplasare cu 2%.
via wcf