PSA va renunța la suspensia hidraulică odată cu ieșirea din producție a lui Citroen C5

Publicat vineri, 05.06.2015 18:27 de Sebastian Toma

Concernul PSA Peugeot-Citroen va renunța la suspensia Hydractive odată cu încheierea producției actualei generații Citroen C5, titrează surse din cadrul companiei franceze citate de Automotive News.

Celebra suspensie hidraulică a mărcii Citroen, Hydractive, ajunsă la a treia generație din era modernă, va fi eliminată din producție odată cu actuala generație a lui C5. Potrivit surselor din cadrul companiei franceze, care au preferat să-și păstreze anonimatul, decizia are rolul de a reduce costurile.

Oficialii PSA Peugeot-Citroen nu au confirmat informația, declarând că refuză să comenteze planurile și produsele companiei, care sunt confidențiale. Având în vedere faptul că francezii de la Citroen utilizau tehnologia pe un singur model din gamă, construit într-o singură fabrică, este foarte probabil ca vestea anunțată de sursele citate de Automotive News să fie adevărată.

Noul CEO al companiei franțuzești, Carlos Tavares, a luat mai multe decizii de reducere a costurilor care par dure la prima vedere, dar au rolul de a readuce la profit conglomeratul francez. Potrivit surselor din cadrul companiei, Carlos Tavares a luat această decizie după o analiză detaliată a costurilor și beneficiilor aduse de această suspensie, care se dovedește a fi mai scumpă și mai puțin performantă decât actualele soluții ale competiției. În mod ironic, noua marcă DS, izvorâtă din modele Citroen modificate semnificativ, nu folosește suspensia Hydractive. Vârful actual al gamei DS, crossoverul DS5, are o suspensie realizată de nemții de la ZF, care are amortizoare cu supape lineare preîncărcate, care au rolul de a asigura un nivel ridicat de confort și de sportivitate la un preț mai redus.

În 2014, Citroen a vândut mai puțin de 10.000 de mașini echipate cu suspensii Hydractive 3+, actuala generație a acestei suspensii. Primul model modern de la Citroen lansat cu această suspensie debuta pe piață în urmă cu peste 25 de ani și era oferită pe mai multe modele din ofertă, printre care se numără și XM și Xantia, echivalentele de atunci ale lui C6 și C5.

Via Automotive News (înreg.)

  • vianu, vineri, 05.06.2015 19:31

    ce porcarie tot citind forumurile marcii, baietii se tot mirau de ce DS5 nu are suspensie hidractiva, sperand ca, odata cu faceliftul sa fie reintrodus "covorul magic"....Un cakt....suspensia ZF de care majoritaea ultilizatorilor se plang ca nici cal si nici magar nu e; nici confortabila si nici sportiva nu e. inteleg sa reduci costurile...te lauzi ca linia DS e extrem de profitabila da' vad ca in cativa ani dispare linia pentru ca renunta la o tehnologie pe care, pe langa faptul ca o dezvoltasera atat de bine erau si super cunoscuti de bun simt ar fi macar pe lista de optionale sa se regaseasca hidractivul

  • Sandu al-III-lea, vineri, 05.06.2015 19:47

    Proasta idee!Vanzarile se vor prabusi.

  • S, vineri, 05.06.2015 20:28

    Moama ce pierdere...aveau si ei o dotare si credeau ca e supermasina...pai cadea suspensia aia se strica non stop, mai toti posesorii se plangeau de asta...si costa o caruta de bani sa o repari ..iar masina in sine o petarda...dasta.sau vandut cu lingurita

  • tzenu_bmw, vineri, 05.06.2015 21:47

    pacat mare......pana la urma si constructori urmaresc profitul(de care e nevoie pt. a se mentine competitiv pe termen lung.) pana si BMW a renuntat la motoarele aspirate in favoarea celor cu turbina......au inceput sa produca maisni cu tractiune fata(3 modele deja intr-un singur an.).......cine stie ce va urma in termen de 10 ani........ tot ce pot sa spun e ca dupa cum merge industria auto in zilele noastre se pune multa presiune pe siguranta ,emisi si vom conduce peste 10 ani masini cu motoare de 1L turbo cu 200 de cai......in siguranta....

  • tyd, vineri, 05.06.2015 22:12

    pacat....cine a mers cu ea stie de ce

  • Cyrus, vineri, 05.06.2015 22:28

    Globalizarea "este de vina" Nimeni nu-si mai permite sa faca ceva propriu sau diferit doar daca are vanzari foarte mari, ca sa-si amortizeze investitiile. Odata cu raspandirea masinilor electrice practic nu vom mai avea constructuri, ci asamblatori, asa cum e cu calculatoarele personale in ziua de azi

  • Scorpionul.negru, vineri, 05.06.2015 22:32

    Ce imbecili. Ce farmec mai are Citroen fara suspensia aceasta ? Era una din cele mai confortabile masini din clasa si nu numai. Am avut un C5 break luat de nou in 2003 si am fost foarte multumit de el. Pt. suspensie l-am luat in special. O viitoare generatie C5 cu ce sa vina sa se cumpere ca are o conucrenta acerba. Iar francezii nu sunt buni de nimic decat la confort si design. Pacat ! Nu ii vad bine ....

  • S, vineri, 05.06.2015 23:30

    Fi-ti siguri ca pe viitor vor simti lipsa (se va vedea in vanzari asta), ca cine lua un C5 lua pt suspensii nu pentru ca era extrem de frumoasa sau foarte fiabila. Deci vor reintroduce din nou. Nu sunt fan Citroen, insa mereu imi pare rau cand dispare ceva important din istoria automobilismului.

  • Tembelus Rex, sâmbătă, 06.06.2015 01:18

    Va lamentati si vaitati degeaba.........de fatada.........majoritatea dintre voi daca ati avea 25 000 de euro (desi sunt mai ieftine toate la intrarea in gama) v-ati lua o masina din triada Passat-Mondeo-Insignia...si poate Mazda 6 .....in nici un caz nu v-ati cumpara C5-508-Laguna ......asa e in mentalul colectiv romanesc .....La fel va vaitati si de SAAB ....mama ca ce masini, ca hir, ca mir (nu am nimic cu marca, dau un exemplu)....si cati dintre voi aveati un SAAB sau v-ati fi luat SAAB daca va lasa bunicul mostenire (vorba vine) bani de o masina clasa D? Nici unul.......La fel cu Alfa, cu Lancia ....le plangeti de mila dar nici nu cumparati - cei care aveti bani, iar cei care nu aveti daca ati ave ati merge pe o nemtoaica ....

  • LauCalin, sâmbătă, 06.06.2015 02:03

    S-a plans cineva ca DS5 nu e o masina confortabila? Eu nu am auzit. Aceasta suspensie nu cred ca isi mai are loc in zilele noastre decat in randul fanilor sau nostalgicilor. Este un sistem complex, cu o fiabilitate indoielnica, iar confortul oferit este in acest moment aproape la fel ca la un sistem clasic, dar bine setat. Deci mie mi se pare o decizie corecta. Si stati linistiti, ca Citroen a avut vanzari slabe nu datorita acestei suspensii minune (sau a fost un motiv in plus?)

  • vianu, sâmbătă, 06.06.2015 07:57

    @tembelus strict vorbind in numele meu, era unul din modelele pe care le cautam zilele astea la SH. La un pret de ~20.000Eu versiunea SoChic (2012, 40.000km, diesel, automatica) are cam tot ce iti doresti. M-am documentat la greu si aici ii dau raspunsul si lui @LauCalin foarte multi se plang de inconfortul masinii pe drumurile mai "bump-uite" acolo unde covorul magic era chiar magic. Pe autostrada se comporta ireprosabil, scaunele facandu-si cu brio treaba iar un rol important il au si cauciucurile majoritatea recomandandu-le (tot ca un compromis) pe cele mai mici din oferta, de 17", cele de 18" de pe SportChic dovedindu-se un chin si pentru masina si pentru ficatii pasagerilor si soferului. Deci da Calin, s-a plans "cineva" ca n-ai auzit e altceva....si eu n-am auzit" pana n-am intrat pe review-uri mai detaliate ori forumuri. raman la parerea mea ca o hydramata trebuia oferita cel putin ca si optional. Nu cred ca Citroen ar fi avut niste costuri atat de mari incat sa nu ofere sistemul celui care chiar isi doreste ceva tipic ...citroenish

  • @S, sâmbătă, 06.06.2015 08:27

    Ce-ti mai place gramatica. Te pricepi... ca la masini!

  • ioan, sâmbătă, 06.06.2015 16:24

    eu am citroen c5 model 2001 si nu are nicio problema la suspensie. merge perfect. E altceva din punctul meu de vedere. Iar C6 este cea confortabila limuzina datorita acelei suspensii.(Nu se mai fabrica acum C6, cat sa il mai si lungeasca?9ani de cariera) Pacat. Oricum am condus multe masini de la passat si ce mai vreti voi ,dar c5 e special...urmatoarea masina clar c5 2 tot SH ca nu am bani de nou. Fac drumuri lungi cu ea si e foarte confortabila. motor benzina 1.8

  • $, duminică, 07.06.2015 11:16

    Ce tragedie!!! Citroen oricum e diustrusa ca marca ..de parca o masinas inseamna numai suspensie:)) oricum, sunt si au fost n masini pe piata mult mai confortabile. Auzi la Ion, C6 cea mai confortabila limuzina:})))))). ..te doare capul, nu altceva:))))))

  • vianu, duminică, 07.06.2015 12:03

    @$ orice marca a avut suisurile si coborasurile ei. Unele au supravietuit altele au disparut prin faliment ori "inchise". Citroen a stiut sa treaca prin criza financiara si auto si a facut-o bine orientandu-se istet catre zona medie premium cu linia DS. Nu pot sa nu critic unele decizii controversate (cum este suspensia hdractiva, nu hidramata cum spuneam eronat mai sus) dar am toata increderea ca Citroen va merge mai departe mai ales ca au gasit noua gaselnita ceruta de public: designul. Lucru la care francezii se pricep de minune.

  • vianu, duminică, 07.06.2015 12:06

    PS. am uitat sa fac o precizare. Spuneam ca "poate vad ca dispare linia DS"...a fost doar o exagerare pornita dintr-o prima reactie de nemultumire.

  • @vianu, duminică, 07.06.2015 21:02

    Cum sa dispara DS, cand abia isi dau drumul ? :) uite in china ce fac: http://www.ds.com.cn/en/ eu cred ca vor face o "pauza" si vor veni cu altceva, o suspensie Hydractive 3++ / 4 / 4+ .......... sa vedem!

  • iulian, marţi, 09.06.2015 12:54

    Eu am C5 H3+ automata si e speciala intr-adevar. Ca fiabilitate a suspensiei nu se deosebeste cu nimic fata de suspensiile clasice. Ca si confort este altceva. Pluteste pe sosea pur si simplu. Sigur, nu este o masina perfecta dar sigur este deosebit de confortabila. Citroen nu mi se pare a fi marca ce se zbate. C3-ul are vanzari bune iar C4 cu toate derivatele lui are vanzari medii spre bune. Trebuie avut in vedere ca au o gama de motorizari proprii (PSA) foarte bune si foarte bine adaptate cerintelor actuale. C4 cactus este un real succes, iar linia DS iarasi are un succes deosebit. DS-ul are si un potential enorm de crestere , avand multe clase in care nu au intrat (SUV, Cross over si sedan mare). Ce nu inteleg eu este faptul ca inca se incapataneaza sa produca in Franta, o tara extrem de scumpa cu sindicate foarte puternice si care adunt muncesc putin peste 200 de zile pe an. Francezii sunt extrem de puturosi si foarte bine platiti comparat cu cat muncesc. Poate se prinde si nenea Tavares de treaba asta pana nu o sa se apuce sa taie costurile de R&D sau din calitatea produselor care se asa nu e la cote maxime (vorbesc in cunostinta de cauza).

  • iulian, marţi, 09.06.2015 12:58

    Era sa uit. Imi pare rau pentru scoaterea Hydractive-ului de pe C5-uri. Era un feature deosebit si de multe ori util. Sa-ti modifici garda la sol atunci cand ai nevoie, nu e putin lucru. La fel si la viteza mare, coborarea garzii la sol pentru o aerodinamica mai buna, nu e de neglijat.

  • ioan, marţi, 09.06.2015 15:04

    Nu ai ce le cere romanilor. Nu au ei mentalitate de Citroen, Volvo, Alfa, Lexus... Aceste marci au ceva diferit care te face sa te simti altfel, fiecare dintre ei vin cu idei originale ce nu le intalnesti la altii. Romanul nostru in afara de masini germane , Ford, renault,skoda altceva nu prea stie. Le plac sa fie toti la fel, si banali precum un passat cu buton pt blocurile de lumini ca cel de la panourile electrice. In ce ma priveste pe mine imi aleg ce imi place si nu imi directionez alegerile niciodata dupa cum dicteaza turma... si da normal ca imi pare rau ca renunta la Hydractive.