Citroen Cactus M: un concept cu interior impermeabil și un acoperiș care se transformă în cort
Citroen a dezvăluit noul Cactus M, un concept curajos, dezvoltat pe baza actualului C4 Cactus. Prototipul vine cu o mulțiME de inovații, printre care și un interior rezistent la apă.
După ce și-a anunțat intenția de a dezvălui un concept bazat pe actualul C4 Cactus, Citroen face lumină asupra intențiilor sale pentru Salonul Auto de la Frankfurt. Constructorul francez a dezvăluit primele imagini și detalii oficiale ale noului Cactus M, un concept ce urmează să se afle în centrul atenției la standul său de la Frankfurt.
Inspirat de bătrânul Citroen Mehari, noul Cactus M vine cu pasaje ale roților ceva mai largi, cu un parbriz aproape vertical și cu portiere din plastic, exact ca cele ale strămoșului său. Cel mai important detaliu va fi însă, de departe, lipsa unui acoperiș. Sunt puține crossovere care vin fără acoperiș, chiar și în stadiul de concept.
Curajul designerilor francezi continuă cu o gardă la sol ceva mai ridcată și cu un habitaclu complet deschis, încadrat doar de două rânduri de montanți, față și spate. Montanții vor permite și fixarea unor plăci de surf sau alte astfel de echipamente pentru activități în aer liber. Ușile mici nu permit un acces pe locurile din spate, ceea ce înseamnă că pasagerii vor fi nevoiți să urce pe o treaptă ajutătoare, poziționată pe fiecare laterală.
Interiorul este construit cu materiale dedicate activităților în aer liber. El poate fi chiar și spălat, habitaclul fiind prevăzut cu o scugere la nivelul pragurilor. Tapițeria permite și ea acest tratament, fiind practic un nopren colorat, rezistent la apă, inspirat și el din lumea surfingului.
Pentru momentele meteo mai dificile, Citroen susține că noul Cactus M dispune și de un acoperiș gonflabil, care poate fi transformat și într-un cort.
Citroen s-a asigurat că noul Cactus M poate accesa orice tip de teren mulțumită sistemul Grip Control, care optimizează tracțiunea în situații de aderență precară. Folosind un selector montat în stânga volanului, șoferul poate opta între patru moduri de rular: normal, all-terrain, snow și sand. Aceste moduri, împeună cu o gardă la sol generoasă și cu anvelope destul de înguste vor permite accesul în zone cu teren accidentat.
Citroen vrea să reînvie spirtul clasicului model Mehari prin conceptul Cactus M, vedeta mărcii la acest salon.
Posted by Automarket.ro on 16 Septembrie 2015
Shut up and take my money ! Un singur lucru nu-mi place: ideea pe care si altii o abordeaza (vezi Opel Adam) de a avea jante uriase, cu mult spatiu intre spite, care fac vizibile niste discuri de frana minuscule... arata oribil, mi se pare mie. Si ar mai fi si posibililul pret, care va fi unul prea mare pentru publicul tinta, asta daca va ajunge in varianta de productie. Dar da ! Mai vrem astfel de idei, sa fie primit.