Tesla Model X se prezintă în varianta de serie: autonomie de 413 kilometri și zero emisii
Americanii de la Tesla Motors au prezentat noul Model X în varianta de serie. SUV-ul are tracțiune integrală, portiere spate cu deschidere verticală și o autonomie de 413 kilometri.
Tesla Model X, primul SUV electric de serie disponibil la vâanzare, a debutat pe piața din Statele Unite ale Americii. Acesta va fi comercializat în viitorul apropiat și în Europa, iar modelul americanilor reușește să impresioneze prin păstrarea unor trăsături excentrice de la concept, cum ar fi portierele spate cu deschidere verticală.
Suspensia lui Tesla Model X este pneumatică cu cinci setări predefinite, garda la sol maximă fiind de 230 milimetri. În plus, modelul are banchetă spate cu trei scaune glisabile independent, trei rânduri de scaune destinate pasagerilor adulți (al treilea fiind pliabil in portbagaj), sistem de parcare automată Autopilot și anunță o capacitate de tractare de 2.268 kilograme. Fabricantul anunță și un sistem de prevenire a rostogolirii și se așteaptă la punctajul maxim la toate testele de siguranță standardizate la care va fi supusă mașina.
Tesla Model X are un sistem de climatizare cu mod de apărare împotriva armelor biologice, capabil să oprească bacteriile și virușii să intre în habitaclu, iar plafonul panoramic este legat de parbriz, o premieră în clasa SUV/crossover. Portiera șoferului poate să se închidă și să se deschidă singură atunci când se apropie proprietarul de mașină, iar portierele din spate au un set de balamale speciale care permit deschiderea acestora și în spațiile înguste. În plus, acestea au senzori ultrasonici care detectează cât de mult se pot deschide portierele.
Americanii de la The Verge au avut ocazia să testeze noul Model X. Iată primele lor impresii.
Elon Musk prezintă noul Tesla Model X
Via Jalopnik | Tesla
cred ca vremea pentru o electrica vine mai repede decat ma asteptam. In Olanda deja majoritatea taxiurilor sunt Tesla, si pe autostrada e imposibil sa nu vezi una la 5 minute. Practic, e plin de ele. Si cu un SUV cred ca dau lovitura definitv. Singurul concurent real acuma e renault zoe si nissan leaf, nici un constructor premium nu e in stare sa vina cu o contraoferta electrica, si cererea e enorma.