Toyota anunţă că benzina şi diesel-ul au zilele numărate, dar nu prea: "În 2050 vom vinde doar maşini hibride sau electrice"
Japonezii de la Toyota fac promisiuni interesante care ne dau indicii legate de evoluţia pieţei auto în viitorul apropiat şi mediu. Conform unui document oficial al mărcii, anul 2050 nu va mai aduce în gama mărcii maşini care merg doar pe benzină sau doar pe motorină.
Toyota este primul mare constructor al lumii care face un pas în faţă în discuţia despre combustibilii fosili versus electricitate, anunţând oficial că nu va mai avea în gamă în 2050 nicio maşină care va funcţiona doar pe diesel sau doar pe benzină. Asta nu înseamnă însă că benzina şi motorina vor dispărea, ci că vor fi utilizate exclusiv în combinaţie cu motoare electrice pe modelele hibride.
"Provocarea ecologică 2050" se numeşte documentul oficial în care Toyota afirmă răspicat faptul că nu va mai folosi decât maşini hibride, electrice sau pe baza altor tehnologii eco. Tot în acest manifest aflăm că planurile mărcii nipone sunt de a elimina până în anul 2050 nu mai puţin de 90% dintre emisiile maşinilor în raport cu anul 2010.
Atacul eco al celor de la Toyota se va baza pe creşteri exponenţiale ale vânzărilor maşinilor care dispon de motoare electrice cu sau fără aportul unui motor termic suplimentar. Astfel, constructorul nipon şi-a stabilit un obiectiv interesant pe termen mediu: 1.5 milioane de hibrizi vânduţi anual (în 2014, cifra totală a fost de 1.2 milioane), suma maşinilor de acest tip vândute de Toyota urmând să ajungă la 15 milioane în 2020.
Aceeaşi bornă 2020 este setată şi pentru atingerea unor vânzări de 30.000 de unităţi pe an pentru Mirai, primul model electric de serie care în loc de baterii utilizează pilele cu hidrogen pentru producţia electricităţii. Din aceste 30.000 de unităţi, aproape jumătate sunt prevăzute în Japonia. Interesant este faptul că obiectivul vizat de Toyota pentru Mirai în 2017 este de doar 3000 de unităţi vândute, ceea ce înseamnă că niponii mizează pe o explozie a infrastructurii în materie de puncte de alimentare cu hidrogen.
via autoactu
Este o concluzie cat se poate de logica, dat fiind faptul ca bateriile nu se dubleaza in capacitate la fiecare 5 ani ... si nici pretul nu se injumatateste in aceiasi cinci ani. Eficienta sistemelor hibride si consumul total al masinilor sunt o poveste destul de complexa si, in anii care urmeaza, o sa vedem progrese ale eficientizarii lor ... si speram ca nu doar din soft :))