Cui îi trebuie showroom-uri? Un client Tesla a vândut de unul singur 188 de mașini în două luni

Publicat luni, 04.01.2016 13:01 de Mircea Meşter

Vești amestecate dinspre Tesla la început de an. Pe de o parte, programul de recomandări inițiat de companie are rezultate excelente, iar vânzările au depășit pentru prima dată în istorie 50.000 de unități pe an. Pe de altă parte, un Model S a ars în condiții necunoscute la un punct de încărcare din Norvegia.

Programul prin care Tesla Motors își invită clienții să recomande și să găsească clienți pentru modelele electrice ale mărcii în schimbul unor bonusuri materiale sau financiare are un succes pe alocuri neașteptat. Conform informațiilor care vin din Statele Unite, cea mai recentă astfel de campanie, care a debutat în luna noiembrie 2015, a transformat unul dintre clienții Tesla într-un vânzător care a reușit să strângă mai mulți cumpărători pentru marca americană decât o fac unii dealeri din România pe tot parcursul unui an.

Clientul, cunoscut sub pseudonimul Wei70644, a reușit să adune 188 de mașini vîndute în doar două luni, ceea ce se traduce în venituri de circa 16 milioane de euro pentru Tesla Motors.

Dacă până acum am fi vorbit și de un bonus de 1000 de dolari care intra în contul "vânzătorului" de ocazie pentru fiecare mașină vândută (ceea ce îl îndreptățea să primească 188.000 de dolari), noile reguli ale celor de la Tesla renunță la sume, însă îl califică pe acesta la primirea unui Tesla Model X, noul SUV electric al mărcii americane. În plus, Wei70644 va primi ca bonus un Tesla Powerwall, dispozitivul avansat de încărcare lansat de americani anul trecut, și o invitație exclusivă la deschiderea Tesla Gigafactory, cea mai mare fabrică de baterii din lume.

Programul de recomandare va fi probabil exstins de Tesla și în 2016, acesta reprezentând o sursă serioasă de venituri în lipsa sutelor de showroom-uri pe care mărcile consacrate le operează la nivel mondial. Tesla este reprezentată în țările cu potențial de vânzări de așa-numitele Tesla Store, magazine cu expunere în care experiența de achiziție este mult diferită de cea dintr-un showroom auto normal.

2015, an-record pentru Tesla Motors

Deși limitată la nivelul punctelor de vânzare, marca americană nu pare că suferă radical din această cauză. Tesla Motors a reușit să vândă în 2015 peste 50.000 de mașini la nivel mondial, un record absolut pentru brandul californian condus de Elon Musk. Cu 50.580 de mașini vândute în ultimele 12 luni, Tesla a reușit astfel să se ridice la nivelul așteptărilor, ținta anunțată anterior fiind de 50.000-52.000 de comenzi în 2015.

Marea majoritate a vânzărilor a fost adunată de sedanul Model S, care a reușit un al patrulea sfert de an excepțional: 17.192 de unități achiziționate, cu 75% decât în aceeași perioadă a anului anterior. În același timp, doar 208 exemplare ale SUV-ului Model X au fost cumpărate în ultimele trei luni ale anului. Marca americană se pregătește însă de o creștere radicală la nivelul comenzilor pentru SUV-ul său, numărul de exemplare produse săptămânal urmând să atingă 240 de unități în luna martie a noului an.

Un Model S a ars complet în timp ce se încărca la Supercharger

În ultimele zile ale anului 2015, Tesla s-a aflat în vizorul autorităților norvegiene după ce un Model S a ars complet în timp ce posesorul mașinii a lăsat-o la încărcat la un Supercharger, puncte dedicate de încărcare construite de Tesla Motors la nivel mondial. Compania americană a anuțat că investighează incidentul în urma căruia nimeni nu a fost rănit.

via MSN, Jalopnik

  • iuliohir, luni, 04.01.2016 14:47

    A ars ? Bine ca nu a inghetat...era destul de frig afara...un mic scurt si...plasticul arde..si textila...si cauciucul...tabla nu ! Ciudat, cauciucurile nu au ars...Gasim baieti cu explicatii ?

  • Stefi, luni, 04.01.2016 17:07

    Asta nu-i nimic, eu stiu si mai multi baietasi care au vandut sute de masini fara showroom-uri. :)

  • xxx, luni, 04.01.2016 17:15

    Ca la Amway, vânzătorul de diamant!