Primele fotografii cu noul Mercedes Clasa E: când germanii folosesc prea mult hârtia indigo

Publicat luni, 04.01.2016 19:20 de Mircea Meşter

Mercedes-Benz a prezentat astăzi primele imagini ale noii generații Clasa E. Deși nu suntem surprinși că noul model preia liniile fraților săi de gamă, vă urăm succes în încercare de a deosebi C-Klasse, E-Klasse și S-Klasse pe șosea de acum înainte.

După o serie de teasere care a culminat cu apariția primelor fotografii cu interiorul noii generații, Mercedes-Benz publică astăzi imaginile oficiale ale noii generații Clasa E. Și, așa cum ne așteptam, nu avem nicio surpriză: noul Clasa E pierde din personalitate și din individualism în favoarea unei armonizări estetice la nivelul gamei de modele.

De fapt, "armonizare" s-ar putea să fie un termen ușor cam blând pentru rezultatul final al operațiunii care aduce la un numitor comun din punct de vedere estetic modelele de bază ale mărcii. Clasa C, Clasa E și Clasa S seamănă acum între ele ca picăturile de apă, diferențele fiind realizate mai degrabă la nivel de detalii decât la nivelul personalității.

Blocurile optice au, astfel, un aspect mai mult decât familiar, iar stopurile par și ele preluate de la fratele mai mic sau mai mare, în funcție de reperele pe care vi le luați. La o privire mai atentă, observăm faptul că elemente din grilă și construcția barei frontale diferă între cele trei modele. În plus, jocul de lumini din faruri tinde să ne ofere un indiciu legat de construcția dublă a farurilor clasice care s-au încetățenit pe Clasa E încă de la lansarea modelului în forma sa modernă (1993). 

Un interior cu adevărat spectaculos. În versiunea de top

Trecem însă peste subiectul estetic și ajungem la interior, acolo unde noul Clasa E reușește să ofere unul dintre cele mai inspirate și spectaculoase cockpit-uri din industria auto de astăzi. 

Punctul de referință din interiorul noului Mercedes-Benz Clasa E este reprezentat de display-ul dual care acoperă atât zona ceasurilor de bord, cât și cea ecranului central clasic. De această dată, însă, Mercedes unește cele două zone într-un panou hi-tech care impresionează prin dimensiuni și, spun reprezentanții mărcii germane, prin calitatea și soluțiile grafice. Soluția este însă valabilă doar pe versiunile de top ale noului Clasa E, varianta de bază urmând să ofere un compromis între forma din fotografii a bordului și apariția unor display-uri de dimensiuni vizibil reduse care scad din spectaculozitatea interiorului.

Fiecare dintre cele două display-uri are o diagonală de 31.2 centimetri (12.3 inch) și o rezoluție de 1920x720 pixeli care acoperă toate nevoie de calitate grafică ale epocii tehnologice prin care trecem. Cel din fața șoferului, care înlocuiește practic instrumentarul de bord, poate fi personalizat după gusturile acestuia prin trei "stări": Classic, Sport și Progressive.

Așa da. Interiorul noului Clasa E e cu adevărat spectaculos.

Soluția impresionantului panou digital de bord va fi inclusă în lista de opționale ale lui E-Klasse, care în versiunea de bază va avea o versiune simplificată: display de 17.8 centimetri în zona ceasurilor de bord și ecran central cu diagonala de 21.3 centimetri și cu o rezoluție ceva mai modestă, de 960x540 pixeli.

"Display-ul poate fi iluminat din spate pe timp de noapte prin luminile ambientale LED multicolore (64 de nuanțe în total), întregul cockpit dând impresia că plutește în aer", notează Mercedes-Benz în comunicatul oficial.

Volan cu suprafețe touch

Dacă BMW a prezentat pe noua generație a lui Seria 7 o inovație absolută, controlul prin gesturi al sistemului multimedia, Mercedes nu se lasă mai prejos și vine cu o altă premieră în industria auto: volanul care în loc de butoane integrează suprafețe touch prin care șoferul comandă funcțiile sistemului multimedia. Nemții spun că e vorba de suprafețe vitrate asemănătoare celor de pe telefoanele mobile, acestea oferind posibilitatea integrării unor gesturi devenite deja clasice, precum swipe sau pinch

Până să vedem pe viu cum funcționează noile suprafețe sensibile la atingere pe volanul lui Clasa E, aflăm că noul model plusează cu un touchpad montat pe consola centrală. Nu e vreo noutate în gamă, pentru că Mercedes oferă așa ceva chiar și pe C-Klasse, iar apariția sa este umbrită cumva de celelalte noutăți majore.

Deși nu putem să le pipăim în fotografii, materialele din noul Clasa E sunt, spun cei de la Mercedes, alese pe sprânceană pentru a fi pe placul clienților acestui tip de mașină. Avem metal și lemn cu texturi moderne, avem piele care acoperă pe versiunile superioare chiar și ușile. Nuanțele alese de Mercedes-Benz sunt bazate pe diferite variante de maro și crem. La prima vedere, interiorul exprimă multă eleganță contemporană, însă nu suntem convinși că soluția piano black prezentă pe întreaga consolă centrală și pe uși în unele fotografii din setul oficial este una foarte inspirată în condițiile în care știm că aceste suprafețe sunt foarte pretențioase la nivelul întreținerii.

Scaunele sunt diferite în funcție de nivelul ales de client. Dacă în versiunea de bază vor fi disponibile unele cu tapițerie textilă, liniile Avantgarde, AMG și Exclusive oferă scaune din piele construite special pentru a le oferi pasagerilor confortul care a caracterizat marca din Stuttgart de-a lungul istoriei.

Tehnologie de vârf la interior și exterior

Avem câteva informații și despre sistemul audio: semnat de Burmester în versiunea sa de top și botezat High-End 3D Surround Sound System, acesta oferă o experiență audio care implică 23 de difuzoare, dintre care patru sunt integrate și "ascunse" în plafon. Mercedes spune că efectul final este asemănător celui dintr-o sală de concerte și, analizând sistemul asemănător de pe S-Klasse, nu putem decât să-i credem pe cuvânt pe inginerii mărcii germane. 

Ajungem și în zona exteriorului, acolo unde Mercedes-Benz ne face cunoștință pe repede-înainte cu noile blocuri optice ale lui E-Klasse. Așa cum era de așteptat, acestea reinterpretează motivul farurilor duble atât de caracteristice acestui model în formatul liniilor prezente pe gama recentă de modele Mercedes-Benz. Avem, astfel, două "sprâncene" LED care domină blocul optic. Farurile Multibeam LED pot fi comandate opțional, acestea utilizând 84 de elemente LED controlate și oprite automat de creierul care citește informațiile care vin de la camerele exterioare astfel încât experiența de noapte la volanului lui E-Klasse să fie una cât mai apropiată de cea din timpul zilei fără ca acest lucru să-i afecteze pe ceilalți participanți la trafic.

Mercedes ne oferă câteva informații despre un nou sistem de siguranță activă care duce mai departe sistemul de avertizare în unghiul mort (Blind Spot Assist, apărut pe modelele mărcii în 2007) și versiunea activă a acestuia (Active Blind Spot Assist, apărut în 2010). Noul Active Lane Change Assist este construit astfel încât să elimine potențialele accidente care au loc la schimbarea benzii, despre care Mercedes susține că adună 15% din totalul accidentelor din trafic în Germania. 

Cum funcționează? În momentul în care șoferul vrea să schimbe banda de rulare pe autostradă, semnalizează timp de două secunde, iar mașina își folosește senzorii, radarele și camerel pentru a trece pe banda adiacentă. Sistemul funcționează între 80 și 180 km/h și oprește manevra dacă banda consecutivă nu e liberă sau dacă marcajele nu sunt clare pe șosea. Active Lane Change Assist a primit deja aprobarea provizorie din partea autorităților germane, în timp ce aprobarea europeană este în curs de activare.

Lansare în România: primăvara lui 2016

Noua generație a lui Mercedes Clasa E va fi prezentată oficial la Salonul Auto de la Detroit, eveniment care-și deschide porțile luni, 11 ianuarie. Premiera europeană urmează să aibă loc la Salonul Auto de la Geneva, în luna martie. Ulterior, mașina va putea fi comandată pe toate piețele, implicit în România.

  • clona, luni, 04.01.2016 19:30

    orice comentariu va semana in proportie de 80%cu celelalte si toate vor aborda probema din acelasi p.d.v....deci restul ecan can...

  • Madalescu_Georgian, luni, 04.01.2016 19:39

    Intre timp veni si anul 2016 . Un an care il asteptam de mult si care-mi starneste emotie odata cu pozele spion ale noilor generatii auto de la marci N . Din pacate Marsadas Banz nu prea a inceput bine. Suntem in 2016 iaca-ta, iar ei lanseaza niste masini net inferioare la design si ZERO ca originalitate. Macar ca ''nefan'' al acestei oligarhii de marca, trebuie sa recunosc ca interiorul imi place, dar nu bordul care are o tableta lunga lipita si care-ti ofera senzatia unei tablete ieftine, ci partea din spate si panourile usilor destul de elegante . Parca mult prea elegante fata de bordul grotesc si designul copy-paste dupa baby S sau big S :)))). In schimb ceea ce ma amuza cel mai tare, este ca acea tableta ''full-large'' si acele ''ceasuri virtuale'' vin doar in varianta de top , adica un pret care sigur va intra usor spre clasa Full-size. Variantele mai ''cuminti'' ofera ceasuri clasice exact ca la Logan . Penibil...... reamintesc, Lexus GS300H /450H ofera ceasuri ''virtuale'' inca din entry-level. Ca sa nu o mai lungesc, o singura intrebare as mai avea . Asamblarea masinii pe ce se bazeza ? Pe langa faptul ca va fi un produs asamblat si in China, lucru indoielnic pt Mercedes.

  • Madalescu_Georgian, luni, 04.01.2016 19:42

    PS: Tot ca ''ne fan'' trebuie sa recunosc ca nivelul de calitate este mult superior fata de Lexus GS . Dar ATENTIE , asta doar in varinata de top . GS-ul ofera un nivel ridicat de calitate inca din entry-level .

  • Scorpionul.negru, luni, 04.01.2016 20:33

    Si uite asa noua clasa E e de fapt un C class mai mare pe afara si un S mai mic pe interior. Pt. un posesor de E class e bine ca arata ca S-ul. In schimb dezavantajul este la cei care cumpara si au S iar pretul e mult mai mare fata de C si E.. Nu mai au originalitatea vechilor modele care se puteau diferentia lejer intre ele. Nu stiu ce se intampla cu producatorii ca mai toti au adoptat aceasta matrioșka.. @Madalescu_Georgian Pot spune ca sunt de acord cu tine la faza cu nivelul de calitate. In general marcile japoneze , vin cu dotari si finisaje mai bune in versiunea de baza fata de nemti. E o realitate pe care am observat'o mai ales la clasa medie IS vs seria 3 si C class, A4. Acum cu noul C class e posibil sa fie la egalitate. Dar cele vechi sigur erau mai aranjate versiunile de baza de la Lexus.

  • Sam93, luni, 04.01.2016 21:06

    Sunt fan Mercedes. Prima masina in care am fost in viata mea, atunci cand parintii m-au adus de la maternitate, a fost un Mercedes W123, deci un predecesor al actualului E-Class. You never go full retard, but Mercedes just went full retard. Nu-mi place deloc in ce se transforma Mercedes in prezent. Inteleg ca trebuie sa salvezi din costuri, deci modelele impart componente. Si inteleg ca trebuie sa ai un limbaj de design la nivel de marca. Dar nici chiar asa. Deja ii exact. Mai Matrioska si ca Audi. Ceva de speriat. Toate sedanurile Mercedes arata aproape identic acum. Nu era de ajuns ca C-Class si S-Class le deosebesc cel mai usor dupa dimensiuni nu design, dar acuma vine E-Class la mijloc. Deci va fi aproape imposibil sa le deosebesti. Defapt, am putea spune ca in prezent Mercedes are doar un sedan care vine in diferite dimensiuni. C-Class intotdeauna a semanat cu S, dar E-Class intotdeauna a fost diferit si distinctiv. In special la partea frontala. Trebuie sa spun ca pana in prezent, facelift-ul generatiei precedente este E-Class-ul perfect. Asta nici nu-i un E-Class adevarat.

  • Tony_LPP, luni, 04.01.2016 21:13

    @Scorpionul.negru, In primul rand La Multi Ani ! Ma bucur sa te revad. Lexus ofera pe GS un nivel de calitate ridicat in variante de echipare mai ''cuminti '' ( entry ) , in schimb acest E class o recunosc si a doua oara ca masina este fenomenala din d.p.d.v al calitatii interioare si a finisajelor, si chiar recunosc ca se afla peste GS, varianta de varf E class ( in comparatia GS de varf vs E class de varf ) , dar judecand pretul mai mare cu care E class posibil va veni , dar si anul in care a fost lansat, atunci este ceva firesc ca o masina mai noua sa fie mai buna fata de una lansata acum 4 ani cum este actualul Lexus GS. Lexus IS , este o masina foarte aratoasa si care bate Seria 3 si C class la mai multe capitole ( exact cum spunea si George Buhnici : ''da senzatia de masina de clasa superioara'' ) , mai putin la calitate . As putea pune semn ''='' cu Seria 3, dar chiar e batut de C class-ul aparut, si asta fiindca mai rataceste cateva butoane de prin Corolla. Sper ca se vor rezolva odata cu faceliftul. Dar din nou IS-ul are cv timp de la lansare spre deosebire de C class. Per total, la noul E class , lasand la o parte fiabilitatea, singurele lucruri cu care nu ma pot impaca sunt : designul banal la exterior, sistemul acela multimedia ca nuca-n perete si acel ceas analog amplasat inutil tocmai jos. Sper ca aceasta noua generatie nu va mai avea acel propulsor diesel de 136CP ( submotorizat pt un sedan de clasa mare)

  • alinusu, luni, 04.01.2016 23:27

    Such design! Much imagination! WOW!

  • Vlad08, luni, 04.01.2016 23:40

    Daca seamana intre ele,nu e pentru ca deisgnerii lui Mercedes nu au imaginatie,e pentru ca asta cer cumparatorii,nu fanii. Se identifica foarte bine cu un model,cu designul acestuia,sa zicem S-Klasse, si atunci isi vor dori ceva cat mai asemanator chiar daca se orienteaza spre un segment mai mic.Si niciodata masinile din clasa asta nu vor fi WOW la design,pentru ca businessmen-ii care le cumpara doresc masini discrete care sa ii duca in confort din punctul A in punctul B. In ceea ce priveste interiorul,cred ca este cel mai reusit interior ce l-am vazut in ultimii ani.

  • sapphire, marţi, 05.01.2016 00:10

    Cum vor deosebi potențialii martori ai unui accident în care e implicat un astfel de model și care fuge de la locul faptei. Aceștia nu vor fi în stare să redea decât marca Mercedes și cam atât din moment ce clasa C, E, și S sunt la fel. îmi place marca dar în cazul de față nu e cool. și Audi a fost în aceași situație acum câțiva ani și nici atunci nu a fost bine deloc. Nu îmi permit nici Mercedes, nici Audi, dar nu îmi place direcția asta copy-paste.

  • zarnesteanu, marţi, 05.01.2016 00:44

    Cred ca noul E Class e una din foarte putinele masini care reuseste sa multumeasca absolut toata lumea. Cei care isi doresc unul, si nu doar ei, vor aprecia o capodopera de inginerie la adevarata ei valoare. Ceilalti, mici, in lumea lor, plina de ranchiuna si dinti clantaniti, au si ei un os de ros. Designul. "Bah, frate, e leit cu S Class, seamana cu C Class. Lipsa de imaginative" etc Si da-i si rupe si da-i si lupta cu spuma la gura ca Marea Nordului in mijlocul uraganului. Ete fas ... Pacat ca dincolo de geamul insonorizant clientul de Mercedes nu poate sa auda insultele la adresa inteligentei emanate de un @mascarescu si toate nick-urile care se scoala din morti mai ceva ca vampirii, la orice stire care le ameninta dementa pentru lecsus, taiota samd. Da, o masina trebuie sa fie frumoasa, impunatoare, sexy, orice ce iti place si te astepti de la un design auto. De aia sunt mii de variante de caroserii si clase, pentru toate gusturile. Dar in clipa in care te urci in masina si petreci acolo poate multe ore pe zi, interiorul devine extreme de important. Eu cred ca Mercedes a nimerit-o atat de bine la ultimele modele incat isi permite sa imprumute elemente de design pe toata linia fara sa nemultumeasca prea mult clientela fidela, ba chiar mai mult, sa atraga si alti cumparatori de la alte marci. E foarte distractiv sa vezi cum aproape invariabil romanul sare cu critica pana la cer si inapoi, iar peste cativa ani cumpara masina cu ochii inchisi cand devine accesibila Momentan insa, clientul de E Class isi plaseaza comanda, isi ridica masina si se bucura de clipa trecatoare care se cheama viata. Am un fost coleg care a trecut de la acura la Mercedes si e bine ca nu stie romana sa-i explice lu' @mascarescu care-s diferentele. Ce sa mai vorbim de generatia asta noua de E Class, ca deja e SF, Razboiul Stelelor si Area 51.

  • inexorabil, marţi, 05.01.2016 02:25

    Bine v-am regăsit ȋn 2016, dragii mei compatrioți! Totul este formidabil, de-a dreptul celest, de jur-ȋmprejur, nu găsiți? Mai presus de orice, constat, deloc surprins, că o anumită promisiune asumată de un anumit utilizator n-a fost respectată…Totuși, acum mizează pe identitatea sa cea mai frecventă, care este logată, ceea ce pare ȋn regulă, nu? Cu alte cuvinte, lupul nu și-a schimbat părul, ȋși cultivă năravurile cu patos și – cum altfel? – va mânca oi ȋn continuare…Iar eu anunțasem, ȋn urmă că câteva săptămâni, că voi dezlănțui un război verbal crunt ȋmpotriva lui, ȋn caz că nu se va schimba, oferindu-i, spre edificare, câteva “probe de microfon”. Ȋntretimp ȋnsă, am cumpănit intens, ca să ajung la concluzia că nu s-ar cădea să-I răpesc Unicului și Dreptului Judecător menirea. Nici n-aș putea, la urma urmei. De vrut, nici atât. Mai devreme sau mai târziu, cu siguranță “omniscientul” ȋntr-ale mașinilor don mafioso va cunoaște, ȋn mod inevitabil și…imprevizibil, iadul propriilor mustrări de conștiință, care, de obicei, se pornește parcă din senin și prin care eu, unul, am trecut, cu mult timp ȋn urmă (ȋn prezent ȋnsă, mă trezesc, chiar deseori, cu unele…reminiscențe), și n-aș vrea să-l mai trăiesc vreodată, pentru nimic ȋn lume…Va “regurgita” expresiile lui infame: Marsadas Banz, Biemdabăliu, Bembeu, Volzvagăn etc. Acum să las galanteria și s-o pun ȋn gardă pe incriminată: mare atenție la…tine ȋnsăți, Mădălino! Indiferent dacă te vei opri sau nu din acest modus pensandi/operandi/vivendi (pe care mă feresc să-l mai calific ȋn vreun fel), nu mă ȋndoiesc că vei gusta un show pe cinste, care, nota bene, nu va veni din exterior…Ȋn acele momente de groază palpabilă, nu-ți va mai păsa de obsesia ta pentru Lexus, ci doar de ideea de a scăpa de supliciu…Eu, inexorabil, garantez pentru acest avertisment, nemișcând un deget ȋn acest sens. Desigur, acum “te doare la bască”, dar te asigur că nu va mai dura mult până când va ȋncepe să te doară și altceva, mult mai important…Și orice reacție negativă sau “amabilă” pe care o vei avea, de acum ȋncolo, la adresa mea n-o voi lua ȋn considerare. Game over. Pe de altă parte, n-am uitat că i-am promis lui Dan Grecu că ȋi voi fotografia ȋn trafic pe alde coca & piți cu Toyote, dar, deocamdată, acțiunea se dovedește cumplit de imposibilă, având ȋn vedere că nu depistez la volanele Toyotelor decât persoane ce par obosite și plictisite de viață (dar nu numai Toyota inspiră asemenea “sentimente”…). Eventual câte un “bizon” ȋn Land Cruiser și câte o domnișoară cochetă ȋn chichinețe precum Yaris sau Aygo, mai mult n-ar fi de remarcat. Iar fiabilitatea nu trebuie să ȋnsemne singurul motiv pentru a zâmbi “inteligent”. On topic: deoarece sunt fundamentalist, evoluția acestui gigant al universului auto (Mercedes-Benz) nu face decât să mă afunde ȋn vechea mea decepție, indiferent dacă m-ar critica sau nu prietenul Zărneșteanu! Dar parcă ar fi vorba numai despre MB? O-ho-hooo, ȋi știm și pe alții antrenați ȋn același vârtej al uniformizării. “Ultrastandardizarea” și e-tehnologismul, la care asistăm neputincioși (și care numai frumusețe sau sex-appeal nu denotă, Zărne!), vor ucide (dacă nu cumva l-au ucis deja…) spiritul aparte al automobilismului, după cum am subliniat, ȋn repetate rânduri, pe AM. “Reeducarea” (nu ȋn stil barbar, milițienesc, bolșevic, ci ȋn manieră civilizată, delicată, recte mediatică) inițiată de Noua Ordine Mondială și-a atins scopul, inclusiv pe plan auto, astfel că majoritatea oamenilor au ajuns să accepte fără discernământ orice este “scos” pe piață. Ei cumpără sau admiră embleme, sigle, branduri, nu produsele ȋn sine. Din comoditate, nu se gândesc la cercetări calitative riguroase, cu atât mai puțin nu se ȋncumetă la comparații cu trecutul glorios, fiindcă li se pare suficient și convingător simplul fapt că vecinu’, colegu’, prietenu’ sau văru’ se află “ȋn trend” sau pur și simplu se lasă hipnotizați de propaganda mediatică. Dar nu vă spun nimic nou… Mă rog, nu pot nega truismul referitor la gradul ridicat de confort al autoturismelor de astăzi, ȋndeosebi al limuzinelor (tăticu’ lor mi se pare tot Audi A8, la care impresia aristocratică este ȋn elementul ei), dar cred că sunteți de acord cu mine că prețurile vor rămâne ȋn zona prohibitivă pentru eternii sclavi români, pardon, salariați români, privați din naștere de acel “fler ȋntreprinzător pentru săltarea nivelului de trai” care nu se ȋmpiedică de “cioturi” precum DNA sau care oferă șansa “legală” și “fericită” de a fi un punct util(izabil) ȋn rețeaua care “plătește mișto” a multinaționalelor. Noroc ȋnsă cu cimitirele auto (hocus-pocus redivivus valachorum) din bătrâna și complezenta Europă. Acum, desigur, ne fascinează ultimele apariții, dar, după mulți ani, când nemții vor râgâi a saturație ȋn privința (folosirii) lor, noi, căpătând, ȋn sfârșit, posibilitatea nesperată de a le achiziționa la prețuri “rezonabile” datorită uzurii lor firești (d.p.d.v. moral și nu numai; iar cu cât tehnologiile se succedă mai repede, cu atât deprecierea se accentuează ȋn timp), vom exclama vrăjiți, grație mentalității noastre “avansate” : wow! Iarăși, nu vă spun nimic nou...Nu-i așa, Zărne?

  • zarnesteanu, marţi, 05.01.2016 05:08

    Salut @inexorabil! Ma bucur ca ai revenit printre noi. Chiar ma gandeam ca ai lasat-o balta. Nu-ti fa nici un fel de griji in ceea ce ma priveste. Poti sa zici ce vrei despre Mercedes, si bune si rele. Probabil ca ai observat ca nici eu nu sunt orb si imi dau seama foarte bine de virtutile si de pacatele lor. Uneori chiar mai bine decat "dusmanii" :):):) Asta ma face sufficient de impartial, zic eu, incat sa accept orice punct de vedere, atat timp cat are rezonanta cu bunul simt si normalitatea. Daca nu e clar, o repet: nu sunt fan Mercedes, la fel cum nu sunt fanul nici unei firme pe pamantul asta :) Cat despre @mascarescu, nu vreau sa te dezamagesc, dar iti racesti gura degeaba. Asa un monstru de nesimtire nu cred ca mai poti gasi in vreo gaura de pamant pe lumea asta. Eu unul nu am cuvinte sa descriu dezgustul pentru gramada asta de balega. Anyways ... Asculta-ma bine. Si tu si eu si oricine il baga in seama isi pierde timp din viata iremediabil si inutil. Pentru mine e o gaura neagra a inteligentei umane si doar cand ma gandesc la el simt ca-mi scade IQ-ul. Indiferent ce ai face e un dobitoc pe care nu il mai poti ridica din stadiul de animal, oricat ai incerca. Si in Biblie scrie despre genul asta de oameni, betivi, batuti, dezumanizati si ajunsi pe treapta cea mai de jos a finiintei umane. Iar a doua zi cand se trezesc din betie tot ce spun este "mai da-mi sa beau". Tot ce o sa obtii o sa fie o deziluzie si raspunsuri de nebun, indiferent de ce vei incerca. Stiu ca esti un "naiv" din fire si un optimist incorigibil. Totusi, adu-ti aminte de cuvintele mele. Probabil comentul asta o sa fie sters maine de administrator, si pe buna dreptate. Dar macar daca s-ar intelege ca spun toate asta din disperare de cauza. N-am chef sa fiu judecatorul nimanui si nici sa fac ordine intr-un loc in care sunt doar un simplu vizitator. Cred ca am ajuns la punctul in care ar fi o binecuvantare daca mi s-ar sterge contul si as fi banat. Definitiv.

  • S, marţi, 05.01.2016 06:44

    Ce nu intelegeti voi ca benzu asta ofera efectul "glamour" ... de m-ati auzi cum pronunt cu accent frantuzesc... :)) Eu personal ii ofer un minus mare. Daca bmw a facut aceeasi prostie si toti ziceau ca mercedes este altfel, uite ca mai nou , c-e-s sunt la fel, difera doar dimensiunea. Erau alte vremuri prin 2008 cand era diferenta de la cer la pamant ca design intre C-E-S , sigur nu le incurcai cand le vedeai pe strada. Priviti partea buna: Va luati un C sau E-Classe si ii puneti emblema pe spate de S :)

  • Valius, marţi, 05.01.2016 07:57

    @Vlad08 are drepate, astea sunt clase business, pe propietari ii intereseaza mai mult comfortul, eleganta, nu ca seamana intre ele sau alt ceva. In afara e alta mentalitatea e alta, nu ca la noi numai sa criticam la orice pe langa gard. Domnii mai de sus cu criticile, angajativa jurnalisti auto, atunci aveti tot dreptul la critica, nu sa stati in fata unui monitor si sa pierdeti timpul. La criticat nu va intrece nimeni. Si in primul rand treziti-va, asta o sa fie curentul de acum inainte, pentru reducerea costurilor. Initiativa luata de multi constructori din 2000. Si la vremea aceia se spunea ca c klasse seamana mult cu s klasse. Vad si unele marci americane ca au inceput sa foloseasca aceiasi metoda, nemtii au inceput in forta, VW, Audi, Bmw, iar acum intra si Mercedes. Si @Madalescu_Giorgian prietene, daca esti un fan al unei marci asta nu inseamna ca trebuie sa arunci cu noroi in altii. Asa ce am face toti?

  • '', marţi, 05.01.2016 08:11

    "Hartia indigo" s-ar numi "copy-paste" in ziua de azi. E o reteta folosita de mai multi printre care si Jaguar. Daca e prea banal design-ul si nu place "uniforma" exista Maserati Ghibli,

  • hazard, marţi, 05.01.2016 09:44

    E un C mai mare sau un S mai mic?

  • Mihai, marţi, 05.01.2016 12:03

    Zicea bine cineva mai sus: producatorii fac masini pentru cumparatori, nu pentru fani. Actionarii vor bani, nu fani! Si eu sunt fan V8 aspirat, dar sunt comparator de 4 cilindri turbo.

  • Sam93, marţi, 05.01.2016 12:13

    Imi place ce ofensati au fost Zarne si gasca. Imediat au sarit in apararea Mercedes. Cica aia din afara au alta mentalitate, ca bogatii care cumpara E-Class vad lucrurile altfel si alte tampenii. Hahahaha! In primul rand, nu stiu cine va mintit ca asta vor cumparatorii de Mercedes. In al doilea, orice marca, oricat de premium sau non-premium este, trebuie sa aspire la un design atragator. Mercedes esuaza pentru ca un design ca acesta nu mai este atragator cand il pui pe toate modelele. Oricum, cand un model asa zis nou arata exact ca altele mai vechi, stii ca undeva ai gresit. Altii zic de interior. Interiorul conteaza mult intradevar, si e superb. Dar si alte masini din clasa au interior superb. Interiorul Mercedes nu arata prea bine din cauza ecranelor acelea excesive. Noul Volvo S90 arata mult mai bine atat la exterior cat si la interior. Un design mult mai atragator. Haideti sa le spunem lucrurilor pe nume. In prezent marketing vinde, nu calitatea produselor.

  • arogantul, marţi, 05.01.2016 12:30

    cel mai frumos E classe a fost generatia a doua , W 210, versiunea facelift fie-i rugina usoara!

  • Scorpionul.negru, marţi, 05.01.2016 13:10

    @arogantul Corect ! Arata a Mercedes... nu il confundai cu nimic. Si el si CLK ca practic CLK-ul era un E coupe. Mercedes-Benz SL R129 iar a fost un Mercedes veritabil.Alea sunt favoritele mele din era Mercedes-ului modern. Si 280 SE 3.5 , & SL R107 din cele vechi .... Din astea de ultima generatie noul C coupe mi se pare cel mai reusit.

  • tzenu_bmw, marţi, 05.01.2016 13:11

    Necitind nici un comentariu am sa-mi spun parerea asa la 'rece' despre acest E.......o masina binenteles extrem de buna... As aminti interioru care e superb,tehnologiile sunt la nivel de 2016 binenteles insa design-ul exterior ma cam lasa rece......unde sunt stopirule lunguiete de pe AMG GT sau de fapt de pe ultimele concepte de la Mercedes.......inteleg ca e segmentu 'limozine' busines insa ceva care sa atraga ochiul nu era un lucru rau......

  • dan_grc, marţi, 05.01.2016 14:00

    @Inexorabil, dacă e greu cu Toyote, încearcă cu Bmw, dar pentru ceva cu adevărat valoros, trebuie să faci o plimbare în SUA și-o să găsești piti &coca direct cu Lexus :). Despre noul Mercedes E, interiorul este punctul forte, spre deosebire de fosta generație, la care exista o diferență prea mare față de vechea clasă S. Sper totuși că viitorul seria 5, cu toate influențele de la actualul 7, să aibă suficiente diferențe încât să nu fie confundat cu seria 7.

  • MPT, marţi, 05.01.2016 15:11

    Totul se rezuma la gusturi in fond si la urma urmei. Din punctul meu de vedere varianta mata din imaginile mai sus imi pare ca arata foarte bine. Pentru bling-bling mergeti la Lexus!

  • zarnesteanu, marţi, 05.01.2016 17:09

    Nu stiu cat de relevant este ceea ce voi spune dar asta e parerea mea in legatura cu uniformizarea designului. In societatea moderna, omul are foarte multa informatie de procesat, din domenii care acum 100 de ani erau inimaginabile. Astazi trebuie sa stim o gramada cand alegem un telefon mobil, o masina, o casa, un job, o banca in care ne tinem banii, investitiile pe care le facem, ce haine cumparam, ce mancare si de la ce magazine, ce calculator alegem, si pentru ce, etc etc ... Sunt doar cateva exemple din lucrurile care ne afecteaza viata de zi cu zi. Omul are o atentie foarte "imprastiata" si concentrarea pe un subiect este mai scurta ca oricand. Cu ceva timp in urma, studii de piata efectuate de Johnson& Johnson, Colgate si intre altele o firma care producea gemuri (nu mai retin numele) au constatat ca diversificarea gamei de produse a dus la scaderea vanzarilor. Mai precis, cu cat au introdus mai multe flavours (gusturi) de pasta de dinti, respectiv gemuri la borcan, clientii au fost confuzionati si au cumparat mai putin de la firma respectiva. Daca sa zicem Colgate avea 17 feluri de pasta de dinti, de fapt cele mai vandute au fost 4 tipuri. In urma acestor studii, firmele si-au redus oferta si din 17 tipuri au mai pus pe rafturi doar 6. Imediat vanzarile nu doar au revenit la normal, dar au luat o amploare fara precedent. Concluzia a fost "less is best". Acum, facand o paralela cu lumea auto, as tinde sa cred ca reducerea variatiunilor in design-ul unei firme ajuta clientul in subconstient la recunoasterea brand-ului, identificarea si plasarea precisa pe piata. Poate sa para de gradinita ceea ce spun, dar sunt oameni foarte destepti care isi castiga o paine alba din treaba asta. Lucrurile adesea merg mult mai departe in subconstientul nostrum decat suntem lasati sa intelegem. Si cineva are full time job foarte bine platit sa se ocupe de treaba asta. Daca vreti o paralela si mai fortata, un design bun si aplicat universal este ca o divizie de tancuri care concentreaza o putere de foc distrugatoare pe o linie a frontului slab aparata. Este ceea ce a inceput VW de ani buni cu Beetle, Porsche iar mai tarziu Audi. As mai mentiona grila hexagonala de la Ford care se regaseste pe toate modelele, la fel si taiota, Chevrolet, etc etc. Cireasa de pe tort o reprezinta costurile mai scazute de fabricatie, o integrare mai usoara in strategia de piata, de procurare a pieselor si productia propriu zisa. Nu apar Mercedes in nici un caz. Ca foarte multa lume de aici, sunt gata sa admit ca modelele seamana intre ele si poate am fost si eu un pic dezamagit cand am vazut imaginile cu noul E Class. Totusi, este regula ca Mercedes sa nu imi placa la prima vedere si abia dupa luni de zile sa inteleg ce-a fost in capul designerilor si a strategiei. In plus, masina trebuie vazuta in realitate inainte de ati forma o parere finala. Peace ...

  • roco, marţi, 05.01.2016 17:31

    in sfarsit au renuntat la motorul de 2.1 diesel.a fost inlocuit cu un nou propulsor de 2 l 195 de caluti.sper ca noul motor sa fie mai rafinat

  • Sandu al-III-lea, marţi, 05.01.2016 18:42

    Exemplu de puturosenie nemteasca.Sau:azi numai muncim,ca avem renumele.Se vor vinde ele cumva.Nu ne mai batem capul sa concepem ceva de la zero.

  • zic si eu, marţi, 05.01.2016 19:16

    @Zarnesteanu, Argumentele tale ar fi valabile daca masinile ar fi bunuri de larg consum, din industria FMCG cum I se spune acum ca deh, limba romana-i prea saraca :)). Altfel spus, nu poti compara merele cu perele. Fiecare industrie are propriile particularitati ale consumatorului. Asemanarea intre clasele de autoturisme nu are legatura si nu este rezultatul politicii pentru un numar redus de produse. Cel mult acest obicei al consumatorului de FMCG ar trebui sa se aplice la modele, dar se pare ca acest lucru nu este valabil. Acum 30 de ani Mercedes cred ca avea 3 clase de limuzine/break, 2-3 sportive/coupe+G. Astazi-cu scuze anticipate daca nu am scapat vreun model- are 5-6 clase de autoturisme si cam tot atatea coupe-uri/sportive, la care se adauga 3 SUVuri pe langa eternul G+. Daca aplici teoria din FMCG, le-au scazut cumva vanzarile si nu stim noi? Revenind la dezbaterea in sine, daca E este un S mai mic, va fi rau de clasa S. Niciun consummator normal nu va plati dublu pentru clasa S daca poate avea acelasi lucru la clasa E. Daca as fi client de S nu l-as cumpara daca acesta se poate confunda cu un E. Iar asta este o axioma binecunoscuta vanzatorilor de produse de lux (asa cum se presupune ca este clasa S).

  • Mitica Blajinul, marţi, 05.01.2016 19:38

    Zarnesteanu, stie mai bine madaleasca cu ce se mananca fenomenul auto. Un an bun sa ai!

  • >>, marţi, 05.01.2016 22:33

    Un alt copy-paste dupa alte modele din gama. Nu mai e Mercedes ce a fost odata.

  • Mihnea, marţi, 05.01.2016 23:21

    Mult sub concurenta la capitolul design si ergonomie.

  • inexorabil, miercuri, 06.01.2016 00:04

    Zărne, chiar dacă excluzi patosul pentru Mercedes, ai dreptate: ȋmi dau seama care este mentalitatea ta ȋn legătură cu fenomenul auto (automobile, nu autonome :D). Nu cred că mă ȋnșel caracterizându-te printr-un singur cuvânt, dar sugestiv: realist! Eu, ȋn schimb…Nu, nu sunt un “oniric”, ci un paseist, chiar incurabil. Iar ceea ce am admirat eu ȋntotdeauna la Mercedes a fost…simplitatea, ȋnsă una expresivă, imposibil de ignorat sau de uitat…Eleganța sobră cu care m-a fascinat poate fi exprimată și prin următoarea imagine: http://preview.netcarshow.com/Mercedes-Benz-S-Class_W126-1979-1280-08.jpg “Au prezentul nu ni-i mare?” (Eminescu). Dacă tot am pomenit de Clasa S, atunci se cuvine să apelez la același site: http://preview.netcarshow.com/Mercedes-Benz-S-Class_Maybach-2016-1600-67.jpg Piele cusută “de colo până colo” (ȋnțelegi la cine fac aluzie…). Arată bine C-ul, nu zic nu, dar, firește, tot S-ul rămâne șeful ȋn curtea stelei norocoase a lui Daimler. Iar volanul acela, deși a acumulat ceva vechime, nu este doar original, ci și “bestial”, poate cel mai reușit pe care l-am văzut ȋn ultimii ani; parcă ar râde cu toată gura. Poate se uită și niște unii de peste Ocean, robi ai unei imaginații regresive, limitate, precare, care sugerează simplitate, este adevărat, dar constituind un gen de care m-aș lipsi numaidecât: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2015/03/2016-Cadillac-CT6-016.jpg

  • inexorabil, miercuri, 06.01.2016 00:08

    Rectificare: am scris “C-ul” ȋn loc de “E-ul”, scuze.

  • inexorabil, miercuri, 06.01.2016 00:28

    Concluzie: mă simt tot decepționat de Mercedes și urăsc ultrastandardizarea, dar parcă n-ar fi tot atât de dramatică precum ȋn cazul BMW…

  • mowgli, miercuri, 06.01.2016 02:18

    @Inexorabil, BMW e in alta situatie pentru ca seriile au avut putine diferente intre ele, mai putin in era lui Bangle. Lumea o arde cu "BMW faceau masini calumea in anii '80-'90, cu personalitate, diferite intre ele, nu ca acuma, toate la fel". Serios ? Si un cunoscator are dificultati intre a diferentia un seria 5 E34 de un 7 E32 de la cativa metri. Chiar si un E30 poate fi usor confundat, privit din fata. Aceeasi poveste intre E21,E28 si E23 (seria 3, 5 si 7), chiar si intre generatiile de 5, E12 si E28. Dar nici la Mercedes povestea nu e foarte diferita. Serios, cat de radicale sunt diferentele dintre W201 si W124, dar chiar si W140 ? Eu nu le vad, nici intre W123 si W126. Cu un lucru sunt insa de acord, si proabil aici e si problema: clasa C si E au crescut in dimensiuni, la fel si Seria 3 si 5. 3-ul de azi e mai lung decat 5-ul de acu 2 generatii, 5-ul de azi e cat 7le de ieri si cu asta nu-mi convine. Probabil din cauza asta ni se par masinile astea atat de asemanatoare. Un 7 sau S din 2015, nu e nici pe departe la fel de impozant pe langa un 5 su E, cum erau in anii '90.

  • Johnney.R, miercuri, 06.01.2016 09:43

    bestiala masinuta, tehnologia e la ea acasa :D

  • Sorin, miercuri, 06.01.2016 11:45

    Gusturile in materie de femei si masini nu se discuta.... In schimb pareri ar trebui sa-si dea doar cei care au sau au condus suficient un Mercedes... CLA ,CLS, GLC,GLE , A ,S arata muult peste altii sau variante anterioare. Au si ei "nasoalele" lor gen GLA ,G sau break-urile.... In schimb la performantele motoarelor sunt cu 10-15% peste concurenta ( care motor monoturbo diesel de 3.000 are macar sau peste 620 Nm cuplu ???) Cat despre Lexus nu pot sa nu remarc teava aia de esapament "idioata" care parca este cazuta....de n generatii nu sunt in stare sa o mascheze....dealtfel valabil la toate Toyotele..... Nici comparatiile de pret nu sunt echidistante si nu se compara masini cu aceleasi dotari chiar daca la unele sunt de serie , iar la altele optionale.

  • zarnesteanu, miercuri, 06.01.2016 20:21

    @inexorabil, poate este doar firea mea, dar mie imi plac lucrurile moderne. Interiorul de la masina asta e absolut superb si in clip-ul de jos se poate vedea in cateva minute evolutia de 40 de ani a interioarelor de E Class. https://www.youtube.com/watch?v=r81YsbXS-P0 Au si masinile retro farmecul lor, dar pentru uzul personal in viata de zi cu zi imi place tot ce e nou si modern. Cineva a pus o intrebare foarte faina la sectiunea de raspunsuri. Ce masina ai alege pentru toata viata? In cazul meu ar fi SLK32 din 2003-2004 cu km putini. Sau poate un SLR cabrio) :):):) daca banii n-ar fi o problema. Prima generatie de SLK are pentru mine ceva magic si odata cu trecerea timpului nimic nu sterge din senzatia pe care o ai ori de cate ori te urci in masina. Din cauza asta ii pot intelege pe altii care sunt fani ai unor masini care mie nu-mi spun nimic. Cu toate diferentele, toti avem ceva in comun si cred ca asta e frumusetea lumii auto. @zic si eu, vanzarile crescute ale Mercedes din ultimii ani nu au ca element de referinta design-ul. Este o suma de elemente care fac ca o masina sa se vanda bine sau nu. Producatorii premium au intrat masiv in ultimii 15-20 de ani pe piata compacta care era traditional rezervata doar producatorilor de volum. Eu cred ca prin largirea ofertei si uniformizarea design-ului firmele de azi incearca sa-si contureze cat mai clar identitatea. In lipsa unei identitati firmele noi copiaza design-ul firmelor consecrate, tocmai din dorinta de a fura din clientii celor care au inventat clase si nise de-a lungul anilor. E arhicunoscut deja tandemul Mercedes - lecsus si BMW - acura. Poti sa vezi si sa constientizezi ca lecsus a copiat grosolan design-ul de la Mercedes dar in acelasi timp in subconstient cineva incepe sa-ti spuna ca e la fel de bun si ca masina, nu doar ca ambalaj. Sunt vreo cativa pe-aici care te-ar strange de gat daca ai crede altfel. Derapajul mental incepe in clipa in care confunzi un element, sa zicem fiabilitatea sau butomul electrostatic, cu un intreg univers, care se cheama automobil. Bine punctat @mowgli :):):) @Mitica Blajinul, an nou fericit si tie !!!