Se îngroașă gluma la Renault: francezii au invitat clienții să își revizuiască gratuit motoarele diesel Euro 6
Renault a anunțat că va rechema în service 15.800 de exemplare Captur, care nu au ajuns încă la clienți. De asemenea Renault invită în service 700.000 de clienți interesaţi de o soluţie de îmbunătăţire a performanţei sistemului de depoluare Nox.
După ce săptămâna trecută Renault a trecut printr-un stop cardiac zdravăn, care a făcut ca acțiunile sale să scadă cu 22 de procente, problemele continuă pentru constructorul francez. Cauza? Aceleași acuzații privind emisiile false. De această dată, Renault este inițiatorul veștilor.
Rechemare în service pentru Renault Captur 1.5 dCI de 110 CP
Thierry Bollore, șeful departamentului de concurență în cadrul constructorului din Hexagon, a declarat că 15.800 de exemplare Captur vor fi rechemate în service. Doar motorizarea diesel de 1.5 litri și 110 cai putere va fi afectată de recall, pentru că sistemul de reducere a poluării nu funcționează sub 17 grade Celsius.
În Paris, temperatura medie pe timp de zi depășește 17 grade Celsius doar în lunile mai și septembrie, ceea ce înseamnă că exemplarele Captur ar fi poluat mai mult decât se anunța în listele oficiale. Testele actuale se desfășoară doar între 20 și 30 de grade Celsius, deci nu puteau detecta neregularitatea.
Cele 15.800 de unități Captur nu au ajuns încă la clienți, ceea ce înseamnă că misiunea constructorului va fi ceva mai ușoară. Unitățile au intrat în producție în luna iulie și în luna septembrie a fost semnalată defecțiunea. Acţiunea constă în corectarea unei erori de calibrare a controlului motorului.
Thierry Bollore susține că Renault nu trișează, ci doar încearcă să respecte normele și să remedieze o defecțiune tehnică.
Invitație în service pentru clienți
Pe lângă rechemarea în service a unităților Captur, Renault a anunțat și inițierea unui recall voluntar în scopul de a evita un scandal al emisiilor, de tipul celui în care s-a trezit Volkswagen.
Francezii vor pune la dispoziție o reglare pentru softul motoarelor, încercând astfel să reducă valorile emisiilor și să micșoreze diferențele dintre cifrele anunțate oficial și cele înregistrate în lumea reală. Softul va fi disponibil doar pentru motoarele diesel Euro 6, iar programarea în service se va face în această vară, în luna iulie. Potrivit comunicatului oficial emis de Renault, toate vehiculele respectă normele în vigoare. ”Aşa cum a fost anunţat în decembrie 2015, dincolo de normele Euro 6 existente şi respectate în întregime, Renault poate propune clienţilor interesaţi o soluţie de îmbunătăţire a performanţei sistemului de depoluare Nox”, afirmă constructorul francez.
Pe aceeași temă, publicația franceză Les Echos susține că guvernul francez a luat la țintă constructorii Ford, Renault și Mercedes-Benz după ce mai multe motorizări diesel au demonstrat că emisiile NOx din lumea reală erau mai mari. Captur, Espace și un alt vehicul utilitar sunt suspectate că au emisii mai mare, susține Les Echos.
Pe lângă confirmarea emisiilor mai mari din lumea "reală", Renault a ținut însă să anunțe că motoarele sale nu au la bază un soft "mincinos", așa cum s-a întâmplat în cazul Volkswagen.
Informația începe să prindă contur după ce Segolene Royal, ministrul francez al mediului, a declarat că și alți constructori au emisii mai mari în lumea reală. Noile informații nu au rămas fără repercursiuni la bursă, acolo unde Renault a mai pierdut astăzi 3%, după ce scandalul de săptămâna trecută le-a devalorizat acțiunile francezilor cu 3.3 miliarde de euro.
Saptamana trecuta când am spus ca este doar începutul si ca e mai mult decât o presupunere, mi s-a spus ca am citit in stele. Asa e :)))