Dovada supremă că hibrizii și electricele se pregătesc să domine piața: Porsche pregătește un viitor 911 hibrid

Publicat joi, 21.01.2016 18:10 de Mircea Meşter

Porsche dezvoltă o versiune hibridă a lui 911. Nu pe generația actuală, care tocmai a primit un facelift, ci pe următoarea, programată pentru 2020.

Porsche a trecut în ultimele două decenii prin două mari șocuri culturale: apariția unui SUV în gamă - Cayenne era văzut ca o blasfemie de către puriști la momentul apariției sale și continuă să fie contestat, în ciuda faptului că duce pe umeri vânzările mărcii - și lansarea primului motor diesel.

După aceste experimente care s-au dovedit reușite în special la nivel financiar, Porsche pregătește o nouă schimbare radicală o dată cu viitoarea generație a legendei 911: o versiune hibridă a modelului său sportiv prin excelență.

Evident, viitorul 911 hibrid va fi primit mult mai cald decât celelalte două noutăți de fanii mărcii Porsche, mai ales că marca germană a dovedit cu vârf și îndesat că tehnologia hibridă poate fi folosită cu succes la dezvoltarea unui model supersport precum 918 Hybrid. 

Informația a fost oferită jurnaliștilor de directorul de dezvoltare al mărcii Porsche, care a confirmat de asemenea că nu vom vedea o versiune full-electrică a lui 911 în viitorul imediat apropiat. Asta nu înseamnă însă că Porsche nu se concentrează și în această direcție, acolo unde marca germană va dezvolta în anii următori o berlină electrică bazată pe conceptul Mission E, prezentat în premieră în toamna anului 2015 la Salonul de la Frankfurt.

Evident, 911 își va păstra atât caracterul sportiv, cât și versiunile clasice pe benzină dedicate celor care își doresc să simtă senzațiile unor motoare potente și dinamice neajutate de un impuls electric suplimentar. Vă reamintim că Porsche 911 a trecu trecent printr-un facelift, principala modificare tehnică apărută odată cu acesta fiind înlocuirea motoarelor aspirate cu unele turbo pe întreaga gamă de versiuni existente.

via Turbo.fr

  • unckle, vineri, 22.01.2016 09:42

    Dovada "suprema" a fost data de momentul cand in gamele constructorilor si-au facut loc hibrizi la preturi incadrate corespunzator in gama (vezi BMW si MB care au hibrizi pozitionati ca pret fix unde ar trebui sa fie, nu de doua ori mai scumpi decat modelul de baza cum sunt la producatorii de volum) Va fi interesant sa vedem cum oamenii vor trece prin cele trei faze clasice in ceea ce-l priveste pe 911"este nasoooool", "merge, este ceva interesant" ... "asa trebuia sa fie, este cel mai bun". Momentan trebuie sa "inghita" pilula turbo, iar peste 3-4ani o sa inceapa sa digere si partea electrica.

  • Toyo, vineri, 22.01.2016 10:42

    Draga Unckle te asigur ca de ex la Toyota/Lexus nu vei gasi hibrizii la x2 pretul modelului de baza, cel putin pe acelasi tip de caroserie si in aceeasi clasa, nu comparand mere cu pere, adica aygo model de baza vs prius. Ca popsesor de hibrid, nu pot decat sa ma bucur la fiecare model nou care apare pe piata. Cu cat mai multe, cu atat mai mare bucuria la buzunarul clientului cumparator. Enjoy the silence!

  • vianu, vineri, 22.01.2016 16:13

    @unckle o tehnologie hibrid intr-un pret de volum "ocupa" mai mult spatiu din pretul final. Intr-un produs scump up-date-ul tehnologic e mai usor asimilat. Nu e nimci special, doar o chestie de cifre cat despre dublarea pretului fata de modelul de baza, da-mi voie...:))))) dar titlul e de can-can....