Începe destrămarea imperiului? Volkswagen ar putea vinde divizia de camioane din cauza scandalului Dieselgate

Publicat marţi, 09.02.2016 10:50 de Daniel Popescu

Grupul Volkswagen este deschis la posibilitatea de a vinde sau de a lista pe bursă divizia de camioane formată din mărcile Scania şi Man, din cauza problemelor financiare înregistrate în urma scandalului Dieselgate.

Volkswagen a susţinut până în prezent că nu intenţionează să vândă niciuna dintre cele 12 mărci pe care le deţine, în caiuda efectelor negative asupra planurilor financiare ca urmare a scandalului Dieselgate.

Constructorul german a anunţat însă vineri că amână pe termen nelimitat publicarea rezultatelor financiare pentru anul precedent, element care a stârnit o serie de controverse cu privire la situaţia reală a companiei.

La câteva zile distanţă, Volkswagen a dezvăluit că ia în considerare vânzarea diviziei de camioane formată din mărcile Scania şi Man sau o eventuală listare pe bursă, ambele variante fiind optime pentru a obţine bani lichizi cu care să acopere despăgubirile pentru trucarea testelor de emisii. "Avem toate opţiunile pe masă cu privire la o posibile preluare, dar luăm în calcul şi o listă pe bursă", a explicat un purtător de cuvânt al diviziei de camioane Volkswagen.

Scania a fost listată pe bursă de la Stockholm până în 2014, în timp ce Man este listată şi în prezent pe bursă germană şi are o valoare de piaţă de 13 miliarde de euro. Totuşi, oficialii Scania şi Man au refuzat să comenteze posibilitatea că divizia de camioane să se desprindă parţial său integral de Grupul Volkswagen.

Celelalte 10 mărci deţinute de Grupul Volkswagen sunt Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducaţi şi divizia de vehicule comerciale Volkswagen.

Via Reuters

  • ioi, marţi, 09.02.2016 11:01

    Daca la masini au facut inselatoria, oare la camioane care sunt exclusiv pe motorina, oare n-au masluit rezultatele ????

  • ioi, marţi, 09.02.2016 11:51

    Cei care mi-au dat minus, mai bine ar aduce argumente; eu m-am bazat pe antecedentele VW

  • vianu, marţi, 09.02.2016 12:08

    @ioi Mentalitatea firmei (indiferent cum se numeste ea) se transmite catre fani sau/si clienti. Chestie fireasca dealtfel. In cazul de fata, reactia va fi tipica: pe shest se dau "raspunsurile" pentru ca nu poate fi vorba de argumente.

  • ioi, marţi, 09.02.2016 12:23

    @vianu. Aveti dreptate, dar sunt fani si "fani"; sunt unii obiectivi (motiv pt care au ales sa fie fanii unei marci) si ultrasii (cei mentionati de dv.) Si eu sunt fan si posesor de TSI (prin posibilitatile de tuning datorata turbinei, nu neaparat prin superioritate), dar vreau sa fiu obiectiv, nu sa am ochelari de cal.

  • LauCalin, marţi, 09.02.2016 13:56

    Scania si MAN. Poate cei mai buni constructori de camioane din lume isi murdaresc numele din cauza unor nerusinati. Sper ca Volvo sau Iveco sa puna mana macar pe unul din ei.

  • Tony_LPP, marţi, 09.02.2016 16:57

    Un lucru nu prea l-am inteles din acest scandal. Dacă erau atât de simplu de remediat motoarele trucate, atunci de ce nu au fost corecti de la început? Este putin probabil ca puterea si consumul masinilor sa rămână la fel. Volkswagen are in ofertă un motor diesel 2.0 TDI de 110 cp, care nu trucheaza testele de poluare , desi performantele sale sunt comparabile cu cele ale motoarelor de acum 10-15 ani. Mi-e ca actualele 2.0 TDI vor pierde din putere vreo câteva zeci de cp pentru a putea respecta normele de poluare. Mă întreb ce motivație ar avea un potential client de Volkswagen in a mai achizitona un model VAG...

  • inexorabil, marţi, 09.02.2016 19:04

    M-am frecat la ochii…minții. Ești chiar tu, @LauCalin? Nu cred să fi văzut la tine o exprimare atât de…dură, dar este limpede că, din postura de fan / utilizator VW, te-a supărat rău potlogăria cu emisiile și probabil că nu-ți va trece prea curând. Personal, mă pronunț categoric ȋmpotriva “ciopârțirii” VAG-ului. Pe de altă parte, nu ȋncape ȋndoială că ambele mărci de autovehicule grele sugerează excelența ȋn calitate. Dar, ȋn momentul de față, cine are disponibilități de 13 miliarde €, ȋn caz că, să zicem, MAN ar fi scos la vânzare? Dintre toți constructorii lumii, doar Toyota a realizat un profit net ȋn 2015 de peste 15 miliarde €, dar mi s-ar părea neverosimil să se arate interesată de vreo divizie germană sau, dacă da, atunci nu la prețul menționat (chiar dacă, desigur, acesta este justificabil). Nu știu de ce, dar a ȋnceput să mă apuce…mila de VAG. Vorba unui clasic: o minciună sau o cacealma rămâne o pată de neșters, oricâte adevăruri sau lucruri bune te-ai strădui să oferi după aceea…De-aia o să tot jubileze Toyota de acum ȋncolo: IgnitionKey-ul cretinilor și Dieselgate-ul nerușinaților (te citez, Lau!) au picat cum nu se putea mai bine pentru japi ȋn acest deceniu bramburit și se pare că au cutremurat lumea auto mai abitir decât cutremurul propriu-zis (2011).

  • mishazaitev, miercuri, 10.02.2016 14:17

    @inexorabil Si eu sunt utilizator si sunt tot atat de revoltat....

  • AndreiRN, joi, 11.02.2016 23:38

    Chinezi asteapta cu lada de bani sa intre pe piata camioanelor mari.