SUV-urile cresc într-un an cât alţii în 10: Ford anunţă patru SUV-uri noi până în 2020
Ford a dezvăluit că pregăteşte lansarea a patru SUV-uri noi până în anul 2020, întrucât anticipează că acest segment va acapara 40% din piaţa auto.
La sfârşitul anului trecut, Ford anunţa că va investi 4.5 miliarde de dolari pentru a lansa 13 modele electrice până în anul 2020, însă acestea nu sunt singurele planuri ale producătorului.
Constructorul american a dezvăluit în această săptămână că va lansa nu mai puţin de patru noi SUV-uri până în anul 2020. Este posibil ca în realitate să apară doar două modele complet noi care să fie comercializate sub nume diferite în Statele Unite şi Europa, aşa cum se întâmplă în prezent cu dueturile Kuga şi Escape sau Mondeo şi Fusion.
Explicaţia? Ford anticipează că popularitatea SUV-urilor va continua să crească şi că acestea vor deţine 40% din piaţa totală a maşinilor în 2020, întrucât noua generaţie doreşte preponderent astfel de modele.
Anunţul a fost făcut prin intermediul unui clip video cu infografice care prezintă şi principalele performanţe înregistrate de Ford în segmentul SUV-urilor:
Ford va lansa în această lună un nou model pentru Europa, despre care se speculează că va fi un facelift pentru Kuga sau o nouă generaţie pentru Ka. Evenimentul va avea loc cu ocazia Mobile World Congress de la Barcelona.
Via Ford
Deja se observa de cativa ani o globalizare si o uniformizare a modelelor SUA-Europa, fie ca forbim de GM, Ford sau de constructori europeni. Modelele doar pentru SUA si doar pentru Europa devin din ce in ce mai putine si pieptana doar niste particularitati ale pietelor respective (gen pick-up-urile full-size in SUA sau clasa mini in Europa). Nu pot sa nu observ tendinta de americanizare a publicului european si dorinta de masini cat mai mari. In ziua de azi, o masina din clasa mica e cat una compacta 20-25 de ani. Nu pot sa zic ca ma deranjeaza. La urma urmelor cred ca toti dorim mai multa masina...iar in caz contrar exista modelele mini. Mi se pare insa ciudata dorinta cat mai mare de suv-uri, mai ales cele din clasa mica (aka crossovere compacte cum le promoveaza marketingul) mai ales ca majoritatea cumparatorilor opteaza pentru 4x2 si le folosesc preponderent in oras...Confort mai scazut, consum mai mare, performante mai slabe vs. un non-suv din aceeasi clasa.