E oficial: Ford va produce la Craiova crossover-ul Ecosport
Ford Ecosport i se va alătura lui Ford B-Max pe lista de modele pe care marca americană le produce la Craiova. Fabrica din Oltenia primește astfel o gură de oxigen care-i crește radical producția anuală.
Vânzările în scădere din segmentul monovolumelor de toate mărimile în Europa au afectat direct producția de la fabrica Ford din Craiova, care s-a străduit să se mențină pe linia de plutire din punctul de vedere al producției auto și s-a concentrat în ultima perioadă mai ales pe producția fabricii de motoare, acolo unde se produc diferite versiuni ale unității 1.0 EcoBoost.
Informația a fost confirmată de Jim Farley, președinte și CEO Ford Europa, într-un eveniment care a avut loc astăzi la fabrica de la Craiova. "Vânzările lui Ecosport au urcat anul acesta cu aproape 30%. Ținând cont de previziunile legate de creșterea vânzărilor din segmentul SUV–urilor de mici dimensiuni, pentru noi este momentul oportun să mutăm producția de EcoSport în Europa și să beneficiem astfel de forță de muncă excelentă și de fabrica noastră de la Craiova", a declarat oficialul Ford.
Asamblarea lui Ecosport va începe în toamna lui 2017. Modelul Ford se luptă pe piață cu Renault Captur, Nissan Juke, Opel Mokka sau Peugeot 2008 într-un segment extrem de popular în Europa și în lume. De altfel, specialiștii din industrie se așteaptă la un volum total de 1.500.000 de SUV-uri de segment B vândute global în cursului anului 2017.
Modelul Ecosport a reprezentat până acum mai degrabă un experiment pentru Ford în Europa. Asamblat până acum la fabrica pe care Ford o deține în India, modelul era importat de acolo în Europa, însă Ecosport nu a reușit până acum să se impună pe o piață dominată de concurenții Ford de pe Continent. Fabrica din Chennai va continua să asambleze Ford Ecosport, producția urmând să fie însă dedicată pieței indiene.
Conform oficialilor mărcii, lansarea producției lui Ecosport la Craiova se va coordona cu prezentarea unei noi versiuni estetice și tehnice a modelului Ford, probabil un facelift adânc de mijloc de generație. Reprezentanții biroului european al mărcii americane speră ca Ecosport să beneficieze astfel de un restart complet la nivelul prezenței sale în segmentul SUV-urilor europene de segment B.
Linia de producție din Craiova va păstra și asamblarea lui B-Max, model care va beneficia în curând, la rândul său, de un refresh tehnic și estetic.
Vânzări SUV-uri de segment B în Europa (2015) | |||
Poz. | Model | Mașini vândute | +/- față de 2014 |
1 | Renault Captur | 195.000 | +18% |
2 | Opel Mokka | 163.000 | +28% |
3 | Peugeot 2008 | 154.000 | +14% |
4 | Dacia Duster | 125.000 | -2% |
5 | Nissan Juke | 103.000 | +5% |
6 | Citroen C4 Cactus | 79.000 | +171% |
7 | Fiat 500X | 74.000 | Nou |
8 | Jeep Renegade | 54.000 | +594% |
9 | Suzuki Vitara | 42.000 | Nou |
10 | Ford Ecosport | 40.000 | +211% |
ne-am scos !......ar zice romanu'