Cură de înfrumusețare pentru "ciudatul" gamei: BMW Seria 3 GT primește o nouă față

Publicat miercuri, 01.06.2016 12:08 de Mircea Meşter

Versiunea Gran Turismo a lui BMW Seria 3 primește un facelift care-l modifică estetic și-i oferă un interior pe care germanii îl prezintă ca fiind mai rafinat decât cel al versiunilor sedan și Touring.

După ce au scuturat gama Seria 3 sedan și break de praf și au adoptat un facelift ușor al cărui rol este de a împrospăta cea mai populară mașină din actuală gamă a mărcii, designerii BMW își îndreaptă astăzi atenția spre versiunea Gran Turismo a lui Seria 3. Varianta cu hatch în loc de portbagaj a modelului german primește și ea linii noi și un interior modificat, încercând să adune ceva mai mulți clieni decât până acum în condițiile în care vânzările lui Seria 3 GT au fost până acum mai degrabă modeste.

La exterior, noul BMW Seria 3 GT este ajutat estetic de apariția unor faruri și stopuri LED împrumutate ca formă și adaptate de la fratele sedan, în timp ce spoilerele frontal și posterior au suferit modificări de formă. Apar în plus câteva nuanțe de caroserie inedite, așa cum este Estoril Blue, o culoare pe care BMW a rezervat-o până acum versiunilor M Sport.

Foarte interesantă strategia adoptată de BMW la interior, acolo unde germanii promit materiale de calitate superioară celor de pe versiunile sedan și Touring. Scopul echipei de dezvoltare a fost construirea unui habitaclu rafinat și de nivel superior, oamenii din echipa de marketing a constructorului german sperând că o diferențiere de acest tip va aduce clienți noi pentru versiunea atipică a lui Seria 3. Apare în plus noua versiune a sistemului de infotainment BMW, pe care nemții încep să-l ruleze pe întreaga gamă de modele cu excepția celor construite pe platforma cu tracțiune față, adică BMW X1 și BMW Seria 2 Tourer.

În rest, nicio modificare la nivelul dimensiunilor, dar schimbări notabile în ceea ce privește motorizările. Trei motoare turbo pe benzină au fost schimbate odată cu facelift-ul lui Seria 3 GT: 320i GT are acum 184 CP, 330i GT ajunge la 252 CP, în timp ce 335i GT urcă până la 326 de cai putere. Fanii motoarelor diesel se vor putea baza pe cinci versiuni de putere diferite care se încadrează pe o plajă între 150 și 313 CP. Cel mai potent motor este 335d GT, disponibil exclusiv în versiune xDrive. Evident, transmisia automată Steptronic cu 8 rapoarte este prezentă pe toate motorizările, versiunile de bază 320i GT, 328d GT și 320d GT oferind-o doar opțional.

  • ~, miercuri, 01.06.2016 12:59

    Tot urat cu spume e la exterior!!! La interior, in afara de iDrive-ul nou (gen seria 7) eu nu vad modificari majore. Poate doar o calitate mai buna a materialelor.

  • DanG, miercuri, 01.06.2016 13:08

    Acest facelift imi aminteste de emisiunile alea in care iau o femeie la 50 de ani, o ajuta sa slabeasca, ii pun dinti noi si haine mai bune. La final rezultatul e mult mai bun, dar tot n-ai face nimic cu ea :))))

  • lorinczi.thomas, miercuri, 01.06.2016 14:02

    Au pierdut bani aiurea cu masina asta, si acum pierd in continuare cu facelift-ului. Sa le scoata din productie, si asta si 5 GT. Daca vad ca nu merge, degeaba baga niste led-uri si lemn la interior. Daca nu sunt inaltate semnificativ si cu capacitati off-road (X4, X6) nimeni nu or sa le gaseasca rostul. Ca tot vine vorba de nise, ce se mai stie de 4 Gran Coupe si 6 GC? Ca din alea tot de vreo doua ori le-am vazut pe strada in ani intregi.

  • Sergiu.Andrei, miercuri, 01.06.2016 20:02

    Daca cu varianta pre-face ma impacasem catusi de putin cu designul fad, acum arata golanesc de urat. Sincer nu as da banii pe asa ceva.

  • anonim, miercuri, 01.06.2016 21:46

    In Bavaria, unde locuiesc, vad mai multe seria 4 gand coupe decat in 2/3 usi, deci depinde si de zona.

  • flavius, miercuri, 01.06.2016 22:05

    Daca vrei sa mirosi urat ia BMW.

  • Kotegaeshi, joi, 02.06.2016 14:14

    Ca sa dai banii pe asa ceva, trebuie sa-i si ai. Dar,nu este cazul!

  • doncarlo, joi, 02.06.2016 17:44

    Eu din asta vreau. E mult mai practic decat un sedan seria 3 sau seria 5. Ofera cel mai bun compromis confort, practicitate. La dimensiuni e defapt seria 5 dar costa seminificativ mai putin are portbagajul mult mai practic si garda la sol mai mare.

  • Scorpionul.negru, vineri, 03.06.2016 00:06

    O masina interesanta si ceva mai practica ca sedanul. Dar exista varianta touring care e si mai utila si mai frumoasa. Nu prea vad rostul GT-ului....

  • doncarlo, vineri, 03.06.2016 08:07

    Are rost GT pt ca e mai mare decat seria 3 touring e mai spatioasa. Este practic o seria 5 mai ieftina si mai practica.

  • doncarlo, vineri, 03.06.2016 08:10

    Inca ceva daca ne uitam la dimensiuni practic asta este adevarata clasa medie si nu seria 3 sedan sau touring care au dimensiuni de masina compacta aprox 4.6m daca comparam cu octavia sau corolla si in nici un caz nu se compara cu masini din clasa medie gen mazda6, ford mondeo etc care au peste 4.8m .