Ford vrea o felie din clienții Dacia: noul Ka+ vine tocmai din India să se bată cu Dacia Sandero
Ford râvnește la succesul Dacia în segmentul mic și lansează modelul Ka+ pe piața din Europa. Mașina este produsă în India, dar a fost intens revizuită pentru a se ridica la exigențele clienților europeni.
În cursul săptămânii trecute, Automarket a luat parte la un eveniment misterios, găzduit de Ford la Koln. Am văzut acolo noua echipare ST pentru modelul Fiesta, dar și alte două modele despre care nu vă putem spune, momentan, nimic. A patra surpriză a fost noul Ford Ka+, pe care americanii l-au dat publicității abia azi.
Chiar dacă Fiesta este cel mai popular model din segmentul B în ultimii ani, Ford vrea mai mult. Americanii țintesc zona inferioară a clasei mici, acolo unde activează mașini accesibile cum sunt Dacia Sandero sau Kia Rio. După cum ați intuit, produsul nu este 100% european. American nici nu poate fi vorba.
Ford Ka+ hatchback și sedan
Modelul Ka+ face de mai multă vreme carieră în India, sub numele de Figo, și se vinde și în America de Sud. Pentru a evita discuții despre calitatea producției și calitățile mașinii, Ka+ a fost intens revizuit înainte de a ajunge pe piața din Europa. Știm cu toții ce nivel de calitate au mașinile construite în India, iar Ford nu vrea să mai treacă prin furcile caudine așa cum s-a întâmplat cu Ecosport, care a avut nevoie de un facelift pentru a fi adoptat de publicul din Europa.
Ford Ka+ va fi disponibil în două variante de caroserie: hatchback și sedan. Noi ne familiarizăm astăzi cu hatchback-ul, însă în viitor vom face cunoștință și cu sedanul, mai ales că el va ținti zona noastră, adică Europa de Est plus Turcia.
Două motoare pe benzină
Noul Ka+ este oferit alături de un motor aspirat de 1.2 litri, cu două niveluri de putere: 70 de cai și 105 Nm sau 85 de cai și 112 Nm. Acesta din urmă este oferit și într-o versiune Eco, gata să emită doar 110 g/km și să consume 4.8 litri/100 de kilometri. La capitolul performanțe, această unitate promite o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 13.3 secunde și o viteză maximă de 169 km/h. Toate motorizările vin cu o transmisie manuală cu cinci trepte și respectă normele de poluare Euro 6.
Pentru a-i asigura pe clienții europeni că noul Ka+ păstrează măcar puțin din ADN-ul Ford atunci când vine vorba de ținută de drum, americanii au rigidizat caroseria cu 47%, față de omologul din India. Direcția, arcurile, barele de torsiune, suporții pentru motor și amortizoarele au fost înlocuite. Au păstrat însă frânele pe tambur pe axa spate. Chiar și așa, fără șofer, Ka+ cântărește doar 1009 kilograme, fiind cea mai ușoară propunere din segment.
Cel mai mare spațiu pe locurile din spate, portbagaj mai mic decât Sandero
Cu o lungime mai mică de patru metri, Ford Ka+ promite cel mai mare spațiu din segment pe locurile din spate, la nivelul picioarelor. De asemenea, spațiul la nivelul capului este și el unul dintre cele mai mari din segment. Din păcate, compromisurile apar la nivelul portbagajului, acolo unde Ka+ și cei 270 de litri ai săi nu se pot compara cu cei 320 de litri ai lui Dacia Sandero.
Dirk Bormann, inginer șef al mașinilor de segment B, ne-a declarat în cadru evenimentului de la Koln că diferența dintre cele două mașini o va face publicul. Cei care își doresc mai mult spațiu pe bancheta din spate vor alege Ka+, iar cei care vor portbagaj mai mare se vor orienta către Sandero. Tot el a declarat că nu există planuri de a produce la Craiova noul Ka+.
Modelul recuperează când vine vorba de spații de depozitare, 21 la număr, foarte bine gândite și extrem de generoase, chiar și la nivelul portierelor, acolo unde încape o sticlă de un litru. Ford insistă asupra calității procesului de fabricație, însă materialele folosite în nteriorul lui Ka+ dau senzația de austeritate. La fel cum se întâmplă și în cazul lui Sandero. Ford oferă însă asigurări că noul Ka+ beneficiază de o calitate a construcției superioară modelului românesc.
Listă lungă de dotări
Ford se laudă și cu o listă lungă de dotări standard: geamuri electrice față, oglinzi electrice, închidere centralizată, șase airbaguri, ESP, asistent la pornirea dn rampă, limitator de viteză, senzori de monitorizare a presiunii, sistem audio cu patru incinte și chiar aer condționat manual. Clienții vor putea opta și pentru oglinzi retractabile automat, climatizare automată, senzori de parcare, scaune față încălzite, pilot automat, volan îmbrăcat în piele, sistem Ford SYNC cu AppLink și comenzi vocale, precum și Ford MyKey, adică tehnologia care permite limitarea anumitor funcții (viteza de deplasare, volumul sistmului audio) atunci când împrumutați mașina unui șofer fără experiență.
Noul Ford Ka+ este deja disponibil în Germania, cu un preț de 9990 de euro. Comenzile au fost deschise, urmând ca primele livrări să se facă în toamna acestui an. Pentru piața din România trebuie să mai așteptăm, însă este aproape imposibil ca noul Ford Ka+ să se apropie de prețul de pornire de 7000 de euro al lui Dacia Sandero.
ford isi promoveaza tehnologia ecoboost, are motoare pentru toate clasele, dar pe acest model prefera un motor depasit moral si tehnologic. interesanta alegere, cand ma gandesc ca 1.0 ecoboost de 100 cai si cel fara turbo de 80-85 ar fi fost o alegere mai buna pt europa. insa din pct de vedere al dotarilor, al pretului masina e o oferta interesanta. prefer fiesta insa