Seat prinde curaj și joacă totul pe cartea lui Ateca. SUV-ul trebuie să primească o versiune Cupra de 290 de cai

Publicat duminică, 28.08.2016 11:38 de Bogdan Mirică

În euforia creată de numărul mare de comenzi pentru Ateca, Seat îndrăznește să viseze și să cocheteze cu ideea unui SUV sportiv. Seat Ateca Cupra este un proiect real, care ar urma să se concretizeze în 2017.

Seat a jucat cartea potrivită la momentul potrivit. Debutul noului Ateca este una dintre cele mai inspirate decizii ale constructorului spaniol, care se bucură de comenzi peste așteptări pentru SUV-ul său compact. Spaniolii vor să profite din plin de pe urma acestei popularități și se gândesc serios la extinderea gamei cu o versiune de performanță Cupra.

Ar fi o nouă carte jucată bine, având în vedere că segmentul SUV-urilor compacte și accesibile nu oferă o versiune de performanță. Potrivit jurnaliștilor britanici de la Autocar, surse din interiorul Seat au confirmat interesul pentru un asemenea model.

”Piața SUV-urilor sportive evoluează rapid în segmentul premium, dar în segmentul de volum nu există un model care să propună același lucru. Tocmai această absență deschide noi oportunități pentru Seat, care ar putea să se diferențieze de celelalte SUV-uri și să preia conducerea acestei nișe. Mai mult, un Seat Ateca Cupra ar putea deveni rapid o mașină emblematică pentru brand.”

Dacă zvonurile se materializează și proiectul este aprobat, Seat Ateca Cupra ar urma să folosească aceeași rețetă ca în cazul fratelui mai mic, Leon Cupra. Un motor de 2.0 litri benzină ar urma să livreze 286 de cai putere și să fie alăturat unei transmisii DSG și unei tracțiuni integrale. Resursele ar fi suficiente pentru a asigura un sprint de la 0 la 100 de km/h în aproximativ 6.5 secunde și pentru o viteză maximă de 250 de km/h.

Chiar dacă va fi aprobat curând, proiectul unui Seat Ateca Cupra trebuie să mai aștepte puțin momentul debutului oficial. Asta pentru că cererea pentru versiunea de bază este atât de mare în prezent, iar spaniolii nu vor să distragă atenția publicului cu un alt produs.