Primele imagini și informații ale noului Hyundai i30 toarnă gaz pe competiția deja aprinsă din segmentul compact
Hyundai a dezvăluit oficial noua generație a modelului i30. Compacta va debuta la Paris alături de trei motoare pe benzină și trei dieseluri.
După o serie de imagini teaser, publicate la începutul lunii august, Hyundai a dezvăluit oficial primele imagini ale noii generații i30, programată să își facă apariția live în cadrul Salonului Auto de la Paris, la sfârșitul lui septembrie.
Denumită de Hyundai drept "o mașină pentru toată lumea"
Un detaliu important care debutează pe i30 este așa-numita "grilă-cascadă". Ea va fi introdusă treptat în toată gama, de la micul i10, până la SUV-ul Santa Fe. Desenat în Europa de către centrul de design Hyundai de pe Bătrânul Continent, noul i30 promite să fie o mașină creată după nevoile continentalilor și gândită pentru a combate fiecare atu al concurenței existente. Cel puțin așa se laudă sud-coreenii.
Suspensie multi-link în standard
Compacta are la bază o arhitectură regândită complet, cu o suspensie MacPherson în partea frontală și una multi-link în partea posterioară, completată de amortizoare cu comportament sportiv. De altfel, Hyundai susține că noul i30 are un comportament mult mai dinamic decât cel al generației anterioare, cu o direcție cu 10% mai precisă și un set de frâne noi.
Structura este construită în proporție de 53% din oțel de înaltă rezistență, produs de Hyundai. Drept rezultat, masa totală este mai mică cu 28 de kilograme decât generația precedentă, iar rigiditatea structurală a crescut cu 22%.
Portbagaj de 395 de litri
Noul Hyundai i30 are o lungime de 4340 mm, o lățime de 1795 mm, o înălțime de 1455 mm și un ampatament de 2650 mm. Asta înseamnă că este mai lung și mai lat decât precursorul său. Ampatamentul rămâne la fel, garantând suficient spațiu pentru cinci pasageri.
Portbagajul oferă 395 de litri în configurația standard și 1301 litri atunci când scaunele sunt rabatate.
Trei dieseluri, trei motoare pe benzină
Gama de motorizări va include trei motorizări pe benzină și un singur diesel. Cei care preferă benzina vor primi un motor aspirat de 1.4 litri și 100 de cai putere, dar și noua unitate din valul downsizing-ului, de numai un litru și 120 de cai putere. Cel mai puternic motor pe benzină va fi un agregat de 1.4 litri turbo T-GDI cu 140 de cai putere și 242 de Nm.
Singurul motor diesel, CRDi-ul de 1.6 litri, va fi oferit în trei versiuni de putere: 95, 110 și 136 de cai putere. Acesta din urmă va livra și un cuplu motor generos, de 300 Nm. Cel mai puternic diesel, versiunea de 110 cai putere și benzinarul de 140 de cai sunt singurele motorizări care vor putea fi comandate împreună cu o cutie automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Restul propulsoarelor vor fi oferite cu o transmisie manuală.
Ecran tactil de 8 inch
Interiorul va putea fi comandat împreună cu un acoperiș panoramic, acționat electric. În versiunea standard, compacta va fi echipată cu un sistem multimedia și ecran de 5 inch. Versiunile de top vor primi un ecran de 8 inch, de asemenea cu funcție tactilă.
Pe lista tehnologiilor noi introduse putem trece în revistă volanul încălzit, suportul Apple CarPlay și Android Auto, o navigație TomTom cu informații în timp real, o cameră pentru marșarier, un sistem audio premium, conexiune Bluetooth și încărcare wireless pentru telefoanele mobile.
La capitolul dotări de siguranță, noul Hyundai i30 este cel mai avansat model european al sud coreenilor, beneficiind de frânare de urgență automată, menținerea benzii de mers, recunoașterea semnelor de circulație, asistent la schimbarea luminilor, pilot automat adaptiv, monitorizarea unghiului mort și asistent la ieșirea din parcare. Nu va lipsi nici monitorizarea șoferului, o funcție care va detecta starea de oboseală a acestuia, bazându-se pe mai multe date culese de la nivelul direcției, trenului de rulare și a altor parametri esențiali. Șoferul va fi îndemnat să ia o pauză printr-o avertizare sonoră.
După debutul din cadrul Salonului Auto de la Paris, Hyundai i30 va ajunge pe piețele din Europa în primăvara anului 2017. Tot atunci se va dezvălui și versiunea de performanță, Hyundai i30 N, echipată cu un motor de 260 de cai putere.
in general evit sa spun ca o masina seamana sau aduce cu o alta, insa grila asta tot imi seama a ceva altceva...