Ford țintește mamele moderne, tinerii de 30 de ani și pensionarii: alte două noi SUV-uri programate până în 2020
Automarket a stat de vorbă cu mai mulți oficiali Ford despre strategia companiei în domeniul SUV-urilor. Americanii au promis cinci modele noi, adresat unor trei categorii de clienți.
Automarket a mers zilele acestea la Koln, în cadrul fabricii Ford, pentru a face cunoștință cu strategia americanilor pentru segmentul SUV-urilor. Nu mai este un secret pentru nimeni că toți producătorii încearcă să profite de pe urma acestui segment.
Ford se numără printre constructorii cu planuri mari, oficialii lor anunțând cinci SUV-uri în perioada imediat următoare. Trei dintre ele ne sunt deja cunoscute.
Oferta Ford se va îmbogăți cu alte două modele, despre care oficialii au afirmat că nu trebuie să fie neapărat SUV-uri, lăsând să se înțeleagă că am putea vedea și variante înălțate de caroserie. Unul dintre candidați ar putea fi Mondeo, care ar deveni astfel și rival pentru Passat AllTrack.
Un alt SUV ar putea să fie dezvoltat pe platofrma compactă, cea mai ofertantă, potrivit oficialilor. Cele două noutăți misterioase ar urma să debuteze în maxim trei ani și nu ar urma să fie variante de caroserie ale SUV-urilor deja existente.
I-am întrebat pe oficialii Ford prezenți la eveniment dacă iau în calcul varianta electrificării pentru gama lor de SUV-uri. Răspunsul a fost pozitiv, însă au susținut că nu există planuri în acest sens, totul fiind la stadiul de discuție.
Clienții sunt cei care vor împinge discuțiile către un proiect concret, care ar trebui să ducă la debutul unui SUV cu propulsie hibridă. Un hibrid compus dintr-un motor pe benzină și unul electric, versiunea diesel-electric fiind exclusă din discuție. Având în vedere că până în 2020 Ford estimează că 29% dintre mașinile vândute la nivel mondial vor fi SUV-uri, ideea unei versiuni electrice este tot mai probabilă.
SUV-urile Ford vor ținti trei categorii de clienți:
● Prima dintre ele, Millennials, include tinerii care ajungeau la vârsta adolescenței în anul 2000. Acestora li se adresează noul Ecosport. Și pentru a se asigura că nu mai dau greș așa cum au făcut-o cu modelul actual (vânzările au fost sub așteptări), noul Ecosport produs la Craiova a fost atent dezvoltat, urmărind ce preferă tinerii Millennials. Mașina va fi trendy, dar în același timp practică, o inspirație venită după ce Millennials au fost cei care au adaptat pantofii sport sau teneșii la costumele elegante. Unul din patru tineri ai acestei categorii se gândește să achiziționeze un SUV puternic și sexy. Ford vrea ca Ecosport să fie alegerea lor.
● O a doua categorie este cea a mamelor moderne, care își doresc o mașină practică, încăpătoare, capabilă să le ofere siguranță. 90% dintre femeile din această categorie pun siguranța pe primul loc. Tot printre priorități se află și poziția la volan, care trebuie să fie înaltă. Apoi, mașina lor trebuie să fie încăpătoare pentru toate lucrurile copiilor. Una din trei femei incluse în această categorie va cumpăra un SUV în viitorul apropiat. Iar pentru ele, Ford a gândit noua generație Kuga.
● Ultima categorie se numește Quintastic și îi acoperă pe cei care au trecut de 50 de ani și redescoperă plăcerile vieții. Au mai mult timp liber și vor o mașină care să îi poată duce oriunde. Și aceștia vor o poziție înaltă la volan, iar 50% dintre ei sunt de părere că un SUV este mașina potrivită. Unul din cinci clienți este în căutarea unui SUV, iar Ford speră să îi momească cu actualul Edge.
Eco sport ramane cel mai urat model...e groaznic.