Mercedes AMG R50: hypercarul cu tehnologie din Formula 1 ar putea avea 1.300 CP şi viteză maximă de 350 km/h
Mercedes lucrează la un hypercar care va fi lansat cel târziu în 2019 pentru a rivaliza cu viitorul Aston Martin AM-RB 001. "Bestia" ar putea avea 1.300 de cai putere şi ar putea ajunge la 100 km/h în numai 2.5 secunde.
Formula 1 reprezintă un teren potrivit pentru constructori să testeze numeroase tehnologii moderne, iar unele dintre acestea ajung în cele din urmă şi pe modele de serie. În ultima perioadă există însă o tendinţă tot mai puternică pentru lansarea unor hypercaruri inspirate din monoposturile Marelui Circ, aşa cum este şi viitorul Aston Martin AM-RB 001.
Acum a venit rândul celor de la Mercedes să confirme dezvoltarea unui astfel de model, care a primit numele de cod AMG R50. Pentru moment, Mercedes a publicat doar o schiţă cu silueta noului hypercar şi a menţionat că acesta va fi lansat în 2018 sau cel târziu în 2019.
Presa internaţională citează însă o serie de surse din cadrul producătorului care au dezvăluit că AMG R50 va avea o caroserie din fibră de carbon şi un motor de 1.300 de cai putere poziţionat central. Cel mai probabil, propulsia va fi una hibridă, pentru ca hypercarul să poată maximiza acceleraţia la plecarea de pe loc şi la ieşirea din viraje. Se anticipează că R50 va ajunge de la 0-100 km/h în numai 2.5 secunde, în timp ce viteza maximă va fi de aproximativ 350 km/h.
Deloc surprinzător, hypercarul va fi echipat cu numeroase tennologii şi sisteme de siguranţă, inclusiv un sistem electronic care va detecta abilităţile şoferului pentru a stabili activarea sau dezactivarea anumitor sisteme mai complexe.
Este mult prea devreme să vorbim despre preţuri, însă probabil că noul model va costa undeva în jurul a 2 milioane de euro.
Via NBC News
Simt că mă mut cu totul ȋn vârtejul Timpului lecturând articole de genul “Recordurile Mercedes, mașinile Streamline și obsesia lui Hitler pentru viteză”…Plus contribuțiile englezilor și americanilor la dezvoltarea fenomenului dinamic. Făcând abstracție de rahaturile astea A.I. și high-tech, oare chiar a evoluat universul auto din anii ’30 ȋncoace?? Hypercar, se ȋnțelege, dar pare că nu există nicio intenție palpabilă a lui MB de a-i arunca mănușa lui Audi deghizat, pardon, Bugatti. Cât despre viteza maximă estimată a conceptului anunțat…până și supercarul Chevy Corvette Z06 ar atinge o valoare mai mare: 355 km/h! La fix jumătate din căluții hyper a lui R50. Și acum replica clasică: “Nici măcar n-a fost desenat, darămite construit, și deja tu știi că ar fi slab și că nu merită”…Nu, tati, nu fac pe expertul ante-factum, dar ȋntreb și eu ca Ghiță la berărie: teoretic, unei puteri colosale nu trebuie să-i corespundă o viteză pe măsură? Oricum, dacă vrem să aflăm definiția termenului “hypercar”, Wikipedia ne va ghida către un domeniu…diferit de așteptările noastre standard și de imaginația noastră comodă. Cauți Bugatti Chiron sau Veyron sau Koenigsegg Agera? Ți se explică fără niciun dubiu: sports car! Hm…Probabil că (de fapt, ȋn mod sigur) termenul preferat de mass-media este impropriu sau forțat…Nu merge aici cu logica broaștei. Așadar, avem supercaruri și supercaruri de ȋnaltă performanță; paternitatea denumirii originale de “hypercar” ȋi aparține unui cercetător american, pentru care puterea și viteza nu figurau printre priorități :D Aaa, și tot pe Wiki zice că primele creații fidele ideologiei acelui șmecher cu mustață sunt…BMW i3 și VW XL1, ambele cu motoare sub…un litru. Concluzie academică: bua-ha-ha-ha, aviz amatorilor de hypercar (adică de trafic verbal și chiar de abuz cu această etichetă…care nu știu cât este de protejată prin lege). Apropo, cred că o să mă distrez puțin cu băieții de la colțul blocului: “Mi s-a pus pata pe un hypercar…mamăăă, belea, nu alta“. Parcă prevăd reacția lor: “Dar tu n-ai bani nici să treci strada, auzi la el, hypercar…Dar măcar supercar când ȋți iei?”.