Carlos Ghosn, primul om care conduce 3 constructori auto? Şeful Alianţei Renault-Nissan ar putea deveni preşedintele Mitsubishi
Carlos Ghosn este favorit să devină preşedintele Mitsubishi după ce Nissan va oficializa cumpărarea unui pachet de acţiuni la constructorul japonez.
Mitsubishi este implicată într-un amplu scandal de manipulare a testelor de consum în Japonia, iar problemele financiare au forţat compania să accepte o ofertă din partea conaţionalilor de la Nissan, care vor cumpăra 34% dintre acţiuni.
Tranzacţia urmează să fie aprobată de autorităţi până la sfârşitul acestui an, iar ulterior Mitsubishi va fi înglobată, într-un fel sau altul, în Alianţa Renault-Nissan.
Publicaţia japoneză Nikkei anunţă deja o parte din planul pus la bătaie: Carlos Ghosn ar urma să devină preşedintele Mitsubishi. În cazul în care această informaţie se va confirma, Ghosn ar deveni simultand liderul a trei mari constructori: Renault, Nissan şi Mitsubshi.
Mutarea este văzută bine în industria auto, dovadă că şi acţiunile Mitsubishi au crescut miercuri cu aproape 8% după anunţatul presei japoneze. De altfel, Ghosn este considerat omul potrivit să conducă restructurarea Mitsubishi, după ce a reuşit acelaşi lucru cu Renault în anii '90 şi cu Nissan în anii 2000.
Pentru moment, oficialii Renault au refuzat să comenteze ceea ce ei au catalogat drept "speculaţii", în timp ce reprezentanţii Nissan au afirmat că nu pot comenta din cauza faptului că tranzacţia de vânzare nu este încă oficializata. Totuşi, cu numai câteva zile în urmă, însuşi Ghosn afirma că urmează să anunţe planuri importante pentru cei trei constructori, care cel mai probabil vizează împărţirea de platforme de producţie şi tehnologii, astfel că în viitor am putea vedea modele asemănătoare pe o platformă comună.
O alianţă între Renault, Nissan şi Mitsubishi va crea cel de-al patrulea mare grup din industria auto, după Toyota, Volkswagen şi General Motors.
Via Bloomberg
@Daniel Popescu Renault-Nissan era deja al 4-lea grup auto in 2015. Acum au sanse sa ajunga pe 3 daca GM creste insignifiant in urmatorii 2 ani asa cum s-a intamplat anul trecut (0.2% fata de 2014).