Nu atingeți exponatele: BMW Seria 1 Sedan este rivalul pe care Audi A3 Sedan nu-l va avea în Europa

Publicat luni, 07.11.2016 11:38 de Mircea Meşter

Ați citit bine: deși BMW Seria 1 Sedan se va lansa oficial în această lună, el nu va fi pus la vânzare în Europa. Pentru că BMW vizează exclusiv piețe emergent și în dezvoltare, precum China sau Brazilia.

După ce la finalul săptămânii trecute am văzut primele fotografii-teaser cu noul BMW Seria 1 Sedan, presa din China sparge secretul designului modelului german și ne oferă imagini în premieră cu prima berlină construită pe baza compactei BMW.

Chiar dacă Audi beneficiază deja de un sedan compact în propria gamă europeană și Mercedes-Benz plusează cu CLA, o berlină-coupe cu patru uși care ar putea fi un rival direct pentru modelul mărcii bavareze, știm deja că modelul va fi dedicat exclusiv unor piețe speciale pe care BMW le consideră vitale pentru succesul acestui tip de mașină.

Prima pe listă este China, acolo unde Seria 1 Sedan va fi produs și lansat oficial la Salonul Auto de la Guangzhou, însă BMW vizează și alte piețe mari în continuă dezvoltare, așa cum este Brazilia.

Conform primelor informații transpirate în presa din China și preluate de cea din India, noul model va fi construit pe platforma cu tracțiune față a celor de la BMW, ceea ce înseamnă că Seria 1 Sedan va fi mai degrabă înrudit cu actualele X1 și Seria 2 Active Tourer decât cu generație în funcțiune a lui Seria 1. De altfel, modelul se distanțează și estetic de fratele său hatchback, urmând o linie ușor diferită. La nivel de dimensiuni vorbim despre o mașină care se încadrează perfect în standardele segmentului (4.45 metri lungime, 1.80 metri lățime și 1.44 metri înălțime, ampatament de 2.67 metri), fiind un rival direct ca la carte din acest punct de vedere pentru Audi A3 Sedan.

Motorizările de care va dispune Seria 1 Sedan în China sunt parțial împrumutate de la frații europeni. Vorbim despre trei versiuni, toate pe benzină - 118i de 136 CP, 120i de 192 CP și 125i de 231 CP - construite cu ajutorul unor motoare de 1.5 și 2.0 litri turbo.

via IAB

  • Scorpionul.negru, luni, 07.11.2016 17:55

    Ceva e putred la mijloc. Ar avea vanzari uriase in Europa iar BMW AG nu cred ca ar renunta la miliardele de euro care ar putea sa le castige de pe urma lui pe batranul continent....nu ii inteleg !

  • dan_grc, luni, 07.11.2016 20:37

    Asa pare, ca e ceva putred la mijloc, sau poate e ceva putred la fabrica Bmw din China, de nu-l vor exporta in Europa. Evident, este o speculatie. Sau nu:).