O nouă acuzaţie în scandalul Dieselgate: Audi ar fi utilizat un al doilea dispozitiv pentru trucarea emisiilor
Audi a utilizat un dispozitiv suplimentar care permitea micşorarea emisiilor de dioxid de carbon dacă maşina era utilizată în cadrul unor teste de emsii, potrivit presei germane.
Scandalul Dieselgate este departe de a se încheia, iar începutul lunii noiembrie vine cu o nouă acuzaţie împotriva Grupului Volkswagen.
De data aceasta este vorba despre Audi, despre care presa germană susţine că ar fi utilizat un dispozitiv care detecta dacă maşina se află în cadrul unor teste de laborator.
Într-o astfel de situaţie, o aplicaţie software activa un program de schimbare a treptelor de viteze care producea mai puţin dioxid de carbon decât în condiţii reale de condus. În cazul în care roata se întorcea în orice direcţie cu mai mult de 15 grade, programul era dezactivat.
Publicaţia Bild susţine că dispozitivul a fost utilizat pe modele cu cutii de viteze automate precum Audi A6, Audi A8 sau Audi Q5 şi că a fost descoperit în cele din urmă de California Air Resources Board (CARB) în vara anului trecut.
Audi a folosit în mod activ acest software până în mai 2016, deşi scandalul Dieselgate a izbucnit în septembrie 2015. Dispozitivul folosit de Audi este diferit de cel care a condus la apariţia scandalului Dieselgate, întrucât acesta viza doar testele pentru oxid de azot.
Oficialii Audi au refuzat să comenteze noile informaţii sub pretextul că se afla în discuţii cu autorităţile americane. La rândul lor, oficialii CARB nu au făcut comentarii pe marginea acestui subiect.
Via Automotive News
Nimic nou. Se știe doar că VAG-ul are cele mai ,,bune,, motoare :))