Mercedes continuă marşul triumfal în segmentul premium: Audi şi BMW, creşteri modeste în octombrie comparativ cu marca de la Stuttgart
Vânzările Mercedes au crescut cu peste 11% în luna octombrie, în timp ce rivalii de la BMW şi Audi au raportat creşteri nesemnificative de numai 1%.
2016 este fără îndoială anul în care Mercedes a surclasat fără emoţii BMW şi Audi în clasamentul celor mai mari constructori premium în funcţie de vânzări.
Producătorul de la Stuttgart avea deja un avans consistent după primele nouă luni ale anului, iar octombrie evidenţiază încă o dată progresele făcute de germani.
În acelaşi timp, Mercedes a raportat trecerea pragului de 5 milioane de unităţi de maşini compacte de la lansarea Clasei A în 1997, ca urmare a vânzărilor în creştere pentru Clasa A, Clasa B, CLA, CLA Shooting Brake şi GLA.
Între timp, BMW rămâne pe locul doi în clasament după vânzări de 166.805 unităţi în luna octombrie, corespunzătoare unei creşteri de numai 1.1%. Constructorul de la Munchen a raportat o creştere importantă de vânzări pe segmentul SUV-urilor, după ce numărul de unităţi X1 livrate s-a dublat comparativ cu perioada similară a anului trecut.
În paralel, BMW a ajuns la peste 100.000 de unităţi electrice şi hibride vândute de la lansarea gamei i, însă în acest prag sunt incluşi şi hibrizii care fac parte din alte game. La nivelul primelor 10 luni ale anului, vânzările BMW au ajuns la 1.646.743 de unităţi, în creştere cu 5.5%.
Luna octombrie nu a fost spectaculoasă nici pentru Audi, care a raportat o creştere de numai 1.2%, la 150.950 de unităţi. Una dintre explicaţii este că Audi a crescut pe piaţa chineză cu numai 0.6%, la 47.000 de unităţi, cu numai 5.000 de unităţi peste vânzările raportate de Mercedes în această ţară. La nivelul primelor 10 luni, Audi a vândut 1.559.750 de unităţi, în creştere cu 4.2% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Loc | Constructor | Vânzări octombrie 2016 |
Creștere | Vânzări ian-oct 2016 |
Creștere |
1 | Mercedes | 173.096 | 11.5% | 1.711.017 | 11.7% |
2 | BMW | 166.805 | 1.1% | 1.646.743 | 5.5% |
3 | Audi | 150.950 | 1.2% | 1.559.750 | 4.2% |
Via Mercedes, BMW, Audi
Creșterea din China de aproape 30% în dreptul Mercedes, se datorează în mare parte reducerilor de prețuri, reduceri chiar consistente la anumite modele, lucru pe care Bmw și Audi nu l-au făcut, mai ales Bmw, care au și precizat că n-au de gând să facă asta nici pe viitor, profitul fiind mult mai important. Rămâne de văzut cât o s-o țină Mercedes cu reducerile de preț, părerea mea că nu foarte mult timp. În rest pe Europa sunt foarte apropiați cei trei, în SUA Bmw a avut scăderi pe tot parcursul anului, dar raportate la vânzările globale nu i-a afectat prea mult. Observ că mai toată lumea consideră că Bmw a fost depășit de Mercedes doar datorită aspectului, parțial adevărat, nu că noile modele Mercedes n-ar arata foarte bine, dar consider piața din China principalul motiv.