Propulsia pe hidrogen nu se predă: viitoarea generaţie Lexus LS va fi disponibilă şi cu varianta electrică alimentată cu hidrogen

Publicat luni, 05.12.2016 13:21 de Daniel Popescu

Lexus LS va primi o versiune electrică alimentată cu hidrogen la lansarea pe piaţa în 2019, chiar dacă acest tip de propulsie nu se bucură de un succes major.

Toyota este singurul constructor major care mizează puternic pe dezvoltarea maşinilor electrice cu alimentare pe hidrogen, prin modelul Mirai, care nu se bucură însă de succes comercial.

În primele 8 luni ale anului, producătorul japonez a reuşit să vândă doar 1.140 de unităţi la nivel global

, iar singurul rival este Hyundai ix35, care s-a comercializat în numai 34 de unităţi. Preţurile foarte mari şi infrastructura precară au făcut ca vânzările de maşini electrice alimentate cu hidrogen să fie în continuare scăzute, iar Toyota a anunţat deja că se va concentra pe dezvoltarea unor maşini electrice.

Acest lucru a fost interpretat ca pe o posibilă renunţare la modelul Mirai, însă divizia de lux Lexus va implementa un sistem de propulsie cu alimentare cu hidrogen pe viitoarea generaţie a lui LS. "Ştim să producem maşini cu celule de combustibil şi singura provocare este să împachetăm celula de combustibil într-o maşină care are nevoie şi de un anumit nivel de performanţă. Cumpărătorii premium au anumite aşteptări", spune Alain Uyttenhoven, şeful Lexus.

Potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia Autocar, viitorul LS va fi bazat pe conceptul Lexus LF-FC (foto), care a fost prezentat în 2015 şi care era de asemenea echipat cu un sistem de propulsie alimentat cu hidrogen. Acesta beneciaza de un motor electric amplasat pe puntea spate şi două motoare electrice integrate amplasate la nivelul roților de pe puntea faţă.

Via Carscoops

  • dan_grc, luni, 05.12.2016 13:47

    De abia în 2019 revine tăticul limuzinelor? Târziu nene !

  • q, luni, 05.12.2016 14:32

    nu inseamna ca daca nu scot un alt model nou tot la doi ani nu-i ok...mai bine unul la....10 ani dar bun.nu mai vorbesc de motorizari: cica daca-i generatie veche nu-i bun...tre de generatie noua altfel...imi pare rau, de fapt se vede cat de fiabile sunt motoarele noi si foarte puternice fata de cele vechi care se stricau dupa 5000000km...

  • dan, căpitan de splai, luni, 05.12.2016 20:35

    Bă dane, de ce-i târziu? Dai la Remat cazanu' din avatar acum?

  • Scorpionul.negru, luni, 05.12.2016 21:01

    @dan, căpitan de splai Cazanul ala ingroapa inca 10 generatii de Lexus de acum inainte....daca ai noroc sa mai gasesti unul bun individual, e mai valoros si tare ca orice Lexus mai madalescu saracacescu !

  • Florian.Anghelescu, luni, 05.12.2016 21:14

    @Scorpionul.frustrat. Aranjeaza-ti ghetutele pampers man, poate iti aduce Mos Nicolae si tie niste reviste cu masini, te mai documentezi. Cazanul ala tot ce poate sa ingroape, este masinile in fumul care vine de la motoarele diesel non-euro. In rest, nu valoreaza nici cat un Logan entry-level d'ala cu bare nevopsite.

  • Florian.Anghelescu, luni, 05.12.2016 21:18

    Cidat, dar BMW nu apare in nici un top la satisfactia clientului, sau ca valoare de marca, sau macar ca fiabilitate . Foarte ciudat . Iar la capitolul propulsii pe hidrogen, nu au nimic in acest moment.

  • Scorpionul.negru, luni, 05.12.2016 22:30

    @Florian.Anghelescu by madalescu cretinescu BMW ul ala e38 e mai dorit de 99% din potentialii clienti de Lexus daca s-ar mai putea cumpara unul nou. Si ei stiu ca e o masina nemuritoare si bate la fund orice misca de la asiatici. ps. Lasa top=urile ca alea sunt de gopo...se stie si se vede ca BMW e mai dorit ca multe marci din topul ala mincinos.

  • Florian.Anghelescu, luni, 05.12.2016 23:32

    @coropisnita.recalcitranta. Bai ''cunoscatorule automobilistic'' care esti. In primul rand cazanul ala nu-i E38, ci E39 , de la oua . In al doilea rand, se face un top pentru a-ti da seama de adevar. Pot si eu sa zic ca daca s-ar mai fabrica Dacia Lastun, 99% au cumpara-o. Ce fumezi , pe bune ? Incepand cu TDS-urile, motoarele BMW sunt cele mai stricaciose : lanturi sarite de la punct, multi litrii de ulei consumati, cutii de viteza cu dinti sariti, si multe altele. Si nu in ultimul rand punctele de rugina aparute pe aripi. Un model absolut depasit, pe care si un Logan chel il bate. Cand zic Logan ma refer fix la primul , adica ala fara ABS si airbag-uri. DA, este peste E39, asta este clar. Vrei dovezi ? Iti arat baiatul, unul care a atins milionul de km. Masina a fost folosita TAXI in Ialomita . http://piataauto.md/Stiri/2016/11/Aceasta-este-Dacia-Logan-cu-peste-1000000-de-kilometri-la-bord-Video/

  • Florian.Anghelescu, luni, 05.12.2016 23:36

    Daca a ajuns o masina low-cost sa bata BMW la fiabilitate, ce sa mai zic de Toyota care implineste 2 milioane de km fara probleme ? Vezi Toyota Tundra in US. Vezi Toyota Mark 3 si multe alte modele legenda care au atins aproximativ 2 milioane de km cu acelasi motor si cutie . CONCLUZIE: BMW-urile ajung la TOPIT dupa garantie.

  • Florian.Anghelescu, luni, 05.12.2016 23:51

    @dan, căpitan de splai Nu cred ca Dan Grecu vrea sa-l dea. Acolo in provincie unde sta el, e numai bun sa oua gainile in el :)))

  • Scorpionul.negru, marţi, 06.12.2016 01:03

    @ Florian.Anghelescu by mascarimea raioasa Numai un om cu probleme grave la mansarda poate afirma ca Dacia a depasit BMW ....fie ele si alea din anii 70 ....Dacia abea poate intra in categoria masini ea fiind mai mult o caruta si tu o compari cu BMW :))))) Avea dreptate Einstein,,,,prostia e infinita....mai ales in capul tau !

  • LR, marţi, 06.12.2016 09:30

    Eu nu înțeleg altceva: "și două motoare electrice integrate în pneurile de pe puntea față" Ce rahat mai e și ăsta?! Popescule, zi-ne și nouă de ce s-au ascuns motoarele alea în pneuri? Le umflă? Sau ce mama naibii fac acolo?

  • @taratoarea.raioasa, marţi, 06.12.2016 23:12

    Pana si tu recunosti ca o masina care ofera o suspensie DEPENDENTA ( nu INDEPENDENTA ) este o caruta. Din asta se intelege ca oricare astfel de auto, chiar de la marci ca BMW , Audi, Mercedes, dotate cu o asemenea solutie depasita sunt carute care abea intra in categoria masini. Iar tu vorbesti de Lexus ? Lexus este o marca care fabrica masini ultra-premium cotate la calitatea de marca premium, acolo unde-i exclus sa pui suspensie de Dacia Logan, cum mai pune Audi pe TT, A6, A3, A1, Q2, Q3 sau BMW pe Seria 1 ( 102 , 95 cai ) Seria 2 Coupe/ Cabrio/ Tourer cu putere pana la 136CP, si X1 dar si modele anterioare sub 2012 dintre care si seria 3 . Apoi nu in ultimul rand ''faimosul'' Marseidis Batz care imprumuta de la Dacia nu doar motoarele DCI dar si suspensia aia de caruta, avem asa : A - klasse 1.5 DCI 90CP si 109CP , CLA - klasse 1.5 DCI 109CP, GLA- klasse 1.5 DCI 109CP, B- klasse 1.5 DCI si alte modele din trecut. Comparand cu Lexus, nu vei vedea niciodata , nici pe CT , pana si ala are suspensie adaptiva independenta . PS: Tare ma intreb daca nu cumpa I8-ul care a ''imbratisat'' parapetul n-avea si el o astfel de suspensie DEPENDENTA. Tare as vrea sa stau de vb cu acel pilot, sa povesteasca cate ceva de acea ''manevrabilitate''

  • Scorpionul.negru, marţi, 06.12.2016 23:40

    @@taratoarea.raioasa by mascarimea infectioasa Atat de slab esti incat mi-ai imprumutat cuvantul ,,raioasa'' PENIBIL ! 2 unde am recunoscut eu ca sunt de caruta la nemtoaice ? Ai visat poate in sevrajul tau. Lexus nu poate fi numita premium atat timp cat e o Toyota mai bine finisata. E un gunoi si punct la fel ca orice alta marca asiatica mai putin noua gama Mazda.

  • @taratoarea.raioasa, miercuri, 07.12.2016 00:08

    Atat de limitat intelectual incat mi-ai imprumutat cuvantul ''sevraj'' dedicat nevertebratului din Valcea . Chiar vrei sa copiez unde ai recunoscut asta ? Citez : ''Dacia abea poate intra in categoria masini ea fiind mai mult o caruta'', prin asta ai dat de GOL marcile lui Hitler pe care le simpatizezi cu orgasm noaptea la filme xxx. Simpaticule ce esti. Toyota aia mai bine finisate este proiectata in cel mai sofisticat simulator auto din lume cu tehnologie specifica NASA , iar asamblarea se face manual de catre 10 maestri artizani -takumi , apoi imbinarea pieselor se face cu sudura laser si adezivi speciali. Lucruri oarecum SF pt marca lui Hitler care inca foloseste osii drept suspensii -mega avansate , ca pe masinile cu care a luptat in razboi :))) A venit Mos Niculaie ? @ Dan Grecu. Ce-ti mai face jaful , merge merge ?

  • Scorpionul.negru, miercuri, 07.12.2016 14:03

    @taratoarea.raioasa by madalescu IMBECILESCU ! Sevraj era tot un cuvant folosit de mine cand tu nici nu erai plamadit ! Deci ti-ai luato iar grav ! Ce citezi tu acolo de ce nu spui ca era spusa pt. marca Dacia nu nemtoaice. Dar asa esti tu infect de fel si vrei sa arunci cu noroi in ceea ce nu iti permiti. Daca iti plac atat chinezismele alea de ce nu te angajezi la ei sa faci si tu ceva folositor in viata. Ca de permis una e clar ca nu vei avea niciodata. Dar macar asa ai fii mai aproape de ele si am scapa o perioada de tine de pe aici sa nu mai poluezi forumurile !