Planul secret al șefului Opel: doar mașini electrice începând cu 2030

Publicat vineri, 17.02.2017 17:04 de Mircea Meşter

Negocierile pentru posibila trecere a brandului Opel de la General Motors la PSA Peugeot-Citroen au fost precedate de dezvoltarea unui plan prin care Opel urma să devină marcă 100% electrică până în 2030.

Săptămâna care tocmai se încheie a fost una plină de vești interesante legate de viitorul mărcii Opel, care se află la un pas de a fi vândută de General Motors francezilor din Grupul PSA (Peugeot-Citroen). Evident, informația a făcut rapid înconjurul lumii auto, fiind considerată cea mai importantă veste din ultimul an în industrie.

Revista germană Manager Magazin, o reputată publicație care monitorizează printre altele lumea industrială din Germania și nu numai, aruncă însă pe piață o altă informație-bombă legată de viitorul marca Opel. Un material semnat de jurnalistul Michael Freitag anunță faptul că actualul CEO al companiei germane, Karl-Thomas Neumann, lucrează de câteva luni la un plan pe termen lung al cărui scop este transformarea mărcii Opel într-un brand dedicat exclusiv modelelor electrice.

Conform planului creionat de echipa lui Neumann, Opel ar trebui să se transforme total în următorii 13 ani, borna 2030 urmând să găsească brandul german în postura de a vinde doar mașini cu emisii zero.

Ampera-e este primul model pur electric al mărcii Opel. Autonomia sa maximă ajunge la 520 de kilometri.

Evident, strategia gândită de CEO-ul Opel fusese dezvoltată în contextul construit de două premise importante: prima era legat de intenția declarată a statului german de a interzice la vânzare mașinile cu combustie internă până în 2030, în timp ce a doua implica rămânerea Opel în cadrul General Motors. În aceste condiții, nu se cunoaște încă efectul pe care îl va avea planul lui Neumann dacă Opel va deveni marcă a Grupului PSA.

Conform Manager Magazin, planul urma să fie prezentat în fața conducerii GM în cursul lunii mai, pasul următor fiind rezervat unui proces de analiză și aprobare din partea diriguitorilor GM.

Evident, piatra de temelie a planului Opel urma să fie noul Ampera-e, primul model 100% electric vândut sub sigla Opel. Dezvoltat de General Motors în SUA, acolo unde este comericalizat sub denumirea Chevrolet Bolt, Opel Ampera-e beneficiază de o platformă de producție flexibilă care ar putea fi adaptată în viitor la construcția unei familii complete de mașini electrice.

  • Andy, vineri, 17.02.2017 17:58

    Fara suparare, insa Neumann n-a fost in stare sa aduca Opel pe profit in anii cat a fost manager, iar ca vanzari abia trec de pragul de 900.000 de bucati vandute anual, cu tot cu Vauxhall. Skoda a ajuns intre timp la 1.2 mil. Opel in 1990 era cel mai mare producator bazat in Germania. Au trecut aproape 30 de ani si au fost depasiti de firma ceheasca care in 1990 nici nu conta. Si sa nu-mi zica nimeni povestea ca e de vina GM, in conditiile in care Buick cu modele identice vinde 1.3 mil de bucati anual. Face planuri pentru 2030? Daca Opel continua asa va disparea de tot ca nume pana in 2030. Plus ca in conditiile preluarii de catre PSA, planurile le va face Tavares, daca preluarea se va realiza. Nici Ampera-e nu e modelul lor, fiind un Bolt cu sigla Opel. In cazul preluarii de catre francezi va disparea si el.

  • vianu, vineri, 17.02.2017 18:40

    nope, nu sunt de acord Ampera, daca va fi preluat Opel, nu va disparea, Insemna sa pierzi din start unul dintre punctele forte ale noii constructii/aliante/preluari/whatever... Tavares nu-si permite sa spuna pas sau sa isi arate (e)muschii pe care nu-i are. Nu imi dau seama ce bucatarie este intre Opel si GM cu privire la tehnologia electrica dar mai indoiesc ca Opel lucreaza in regim de lohn si n-a avut nici o treaba cu Ampera-e/Bolt. Ma gandesc in primul rand la segmentul din care face parte modelul, mai apropiat de gusturile europenilor decat cele ale americanului de rand. Pur si simplu cred ca Tavares are o agenda foarte bine pusa la punct si ca individu' asta a plecat de la Renault insotit cu o urare de succes si nu cu un sut in popou. raman la ideea (pe care am spus-o chiar ieri) Opel este (foarte) interesant si (mai ales) din perspectiva tehnologiilor full electrice si a unui oarecare know-how (sa zicem fresh) in domeniu punem un pariu ca daca Opel "blend" cu PSA nu dispare Ampera-e? cel putin ca si tehnologie?

  • dragnea ftw, vineri, 17.02.2017 20:15

    nasol, voi avea 46 de ani in 2030. asta desigur, daca nu am..ghinion. azi trebuiau toate masinile sa fie macar ca ampera, motorul sa fie folosit doar ca generator.

  • inexorabil, vineri, 17.02.2017 21:19

    @Andy, ăștia ai mei din RC au o șmecherie ȋn sânge mamă-Doamne! Se iluzionează careva (din toată lumea asta) că băieții nu știu ce fac? S-ar aventura ei ȋntr-o asemenea peripeție fără ca, ȋn prealabil, să-și fi bătut prețioasele țeste cu niște calcule temeinice din care să le surâdă posibilitatea de a câștiga cu siguranță și pe termen lung? Doar să scape de o “problemă” ȋi interesează? Dar proprietățile intelectuale?...Cum le-or negocia cu PSA? Pur și simplu așa, vinzi patrimoniul și dreptul de a utiliza marca și gata? Chevrolet Bolt…Eu cred că spune multe această denumire. Nimeni nu cunoaște, deocamdată, substratul ȋnțelegerii care va fi parafată. Proporțiile n-or fi aceleași prin comparație cu cazul Spyker-Saab, dar nu mă ȋndoiesc că vor fi introduse clauze care vor avantaja partea americană…Europenii au oarece scrupule și sunt și mai naivi de obicei. PSA vrea Opel datorită prizei acestuia la publicul european, corelat cu deținerea unor tehnologii (via SUA…) la ordinea zilei și de impact major ȋn viitor…O combinație surprinzătoare și de efect. Și de ce n-au vrut firma germană mai devreme cu câțiva ani? Păi, de ce să n-o preia la cel mai scăzut nivel al pierderilor?! Degeaba se zgâiesc și "se tem” autoritățile: aici, treburile sunt cu schepsis. Legendarii predecesori ai liderilor de azi ai GM-ului au ȋnvârtit pe degete ambele tabere beligerante din cel de-al Doilea Război Mondial, “storcându-i” și pe Aliați, și pe naziști. Cei din trecutul recent i-au aplicat o vrajă voodoo blajinului Obama și, astfel, au putut lesne să vâre mâna adânc ȋn punga statului când au ajuns la limita de jos a managementului dezastruos. Urmând raționamentul transductiv, nu afirm că va mai fi păcălită vreo entitate și ȋn situația curentă, dar cert este că drăguții din GM nu vor ȋntreprinde o afacere păguboasă pentru ei…Pariu???

  • johnny, vineri, 17.02.2017 21:55

    Cum spunea cineva aici, afacerea asta nu pare sa ajute pe nimeni. Cred ca Americanii sunt cu un picior si jumatate in groapa, inglobati in datorii si actionarii ii preseaza enorm, la fel guvernul SUA care bagat bani seriosi. Deci nu e vorba de afacere buna pt ei ci de supravietuire. In alta ordine de idei nu cunoastem termenii contractului (care nu cred ca s-a semnat de altfel) , opel inseamna fabrici, poate include Buick sau alte marci/fabrici care sa le permita francezilor intrarea pe alte piete. Asta ar fi logica achizitiei pt ei, in caz contrar nu vad de unde atata interes.

  • Andy, vineri, 17.02.2017 23:16

    @johnny GM si-a platit toata datoria la stat si a avut 12.5 mld $ profit in 2016. Cu toate pierderile Opel incluse. Au si zis ca nu-i mai intereseaza primul loc ci profitul. Merg pe reteta Apple. https://www.gm.com/investors/earnings-releases.html

  • johnny, sâmbătă, 18.02.2017 21:30

    2 Andy, nu exista asa ceva in lumea moderna, orice corporatie are datorii imense fata de proprii actionari, banci si alte multe categorii de investitori. profitul nu are legatura cu creditele contractate pe zeci de ani. Faptul ca au anuntat profit nu inseamna neaparat ca s-au acoperit pierderile din trecut, poate fi doar rezultatul anului in curs, dar chestia asta nu e sigura, trebuie vazute in detaliu situatiile financiare... Nicio companie intreaga la cap nu ar iesi de buna voie de pe piata EU cand pierderile Oper s-au redus semnificativ.