Prezentare: Toyota Hilux, unul dintre cele mai capabile pick-up-uri din segment
Hilux este un nume foarte cunoscut în gama Toyota, fiind unul dintre simbolurile mărcii japoneze când vine vorba de zona cărăușilor familiei japoneze.
Toyota și-a construit supremația cu ajutorul unor modele populare în aproape fiecare colț de lume. Unul dintre ele este indestructibilul Hilux, un pick-up care a luat naștere pentru prima dată în anul 1968. Numele este o alăturare a primelor litere din cuvintele „high” și „luxury”, chiar dacă la începuturile sale, Hilux a fost gândit ca un vehicul pur comercial.
Toyota a simțit apoi deschiderea publicului larg către acest tip de mașină și a perfecționat pick-up-ul pentru a se adresa mai multor clienți. În 1979, adică la 11 ani de la naștere, Hilux devenea suficient de bărbat încât să primească primul său sistem de tracțiune integrală și permisiunea de a risca mai mult în off-road.
În 1983, vocea clienților care își doreau mai mulți pasageri în expedițiile lor i-a făcut pe japonezi să lanseze și o variantă cu cabină dublă, adaptată la nevoile societății moderne. Toyota Hilux se transformă astfel dintr-o mașină de povară, creată pentru muncile dificile, într-una recreațională.
Chiar dacă a eliminat diferențele dintre vehiculele comerciale și cele pentru pasageri, Toyota Hilux a rămas consecvent unei trăsături cu care japonezii s-au mândrit de-a lungul celor opt generații: fiabilitatea.
Tocmai această caracteristică a făcut ca Hilux să fie văzut ca o mașină indestructibilă. De altfel, Top Gear a vrut să probeze asta și Jeremy Clarkson împreună cu Richard Hammond și James May au torturat un Hilux care avea deja la bord peste 300.000 de kilometri parcurși. Chiar dacă a fost incendiat, inundat sau strivit de o rulotă aruncată de la înălțime, cu mici reparații, Hilux-ul a continuat să meargă.
Tot echipa Top Gear a fost cea care a înscris numele pick-up-ului în cartea recordurilor: un Hilux de serie, echipat însă cu anvelope speciale, a ajuns tocmai la Polul Nord Magnetic, devenind prima mașină care reușește o asemenea performanță. Modelul actual se laudă cu o lungime de 5.3 metri și cu faptul că vine disponibil cu trei variante de caroserie: cabină simplă, cabină extra și cabină dublă. Dacă simplă și dublă știm ce înseamnă, cea extra reprezintă un compromis, oferind două locuri spate extrem de înghesuite, cu acces prin intermediul unor portiere spate cu deschidere opusă.
Lungimea benei variază între 2.31 și 1.53 metri. Pentru ieșirile în off-road este bine de știut că unghiul de atac are 31 de grade, cel de degajare are 26 de grade, iar garda la sol este uriașă la cei 29.3 centimetri.
În prezent, a opta generație Toyota Hilux se vinde pe piața din România cu o singură motorizare. Este vorba despre un diesel de 2.4 litri și 150 de cai putere. În funcție de tipologia clientului, Hilux poate fi comandat cu transmisie manuală sau cu transmisie automată.
Prețurile pornesc de la 31.535 de euro pentru versiunea cu cabină simplă și transmisie automată, dar pot urca până la 39.467 de euro dacă vă doriți versiunea de top Invincible, cu cabină dublă și transmisie automată. Adică fix cea care ne va însoți pe drumurile accidentate în Pick-up Maraton Moldova. Vine la pachet cu o climatizare pe două zone, cameră pentru marșarier, faruri cu tehnologie LED (numai bune dacă ne prinde noaptea prin off-road), pilot automat, un sistem multimedia cu ecran de 7 inch și chiar o funcție de prevenire a impactului cu sistem de detectare a pietonilor.