Record mondial pentru o mașină de serie: un Porsche Cayenne a tractat un Airbus A380 de 285 de tone, cel mai mare avion de pasageri din lume

Publicat marţi, 02.05.2017 12:56 de Daniel Popescu

Un Porsche Cayenne a stabilit un nou record mondial după ce a reușit să tracteze un avion Airbus A380 de 285 de tone pe o distanță de 42 de metri.

Porsche a realizat recent o nouă performanță cu care a reușit să intre în Cartea Recordurilor. Constructorul german a utilizat un Porsche Cayenne S Diesel pentru a tracta cel mai mare avion de pasageri din lume, un Airbus A380 operat de Air France, care cântărește nu mai puțin de 285 de tone.

Modelul de serie a reușit să tragă avionul pe o distanță de 42 de metri pe Aeroportul Charles de Gaulle din Paris, în condițiile în care lungimea unui A380 este de 73 de metri.

Pentru a obține această performanță, Porsche a utilizat un Cayenne S Diesel echipat cu motor V8 biturbo de 4.1 litri care generează 385 de cai putere și un cuplu de 850 Nm. Ulterior, exercițiul a fost repetat și cu un Porsche Cayenne Turbo S.

Deloc surprinzător, Porsche a utilizat un atașament special pentru ca SUV-ul să fie capabil să tragă avionul după el, iar la volan s-a aflat tehnicianul Richard Payne.

"Am reușit și mă simt ușurat! De obicei nu mergem atât de departe pentru a testa limitele mașinilor noastre, dar am fost destul de aproape. Oglinzile mele erau pline de Airbus. Mașinile noastre pot merge un pic peste limita așteptată de clienți, pentru că sunt construite să fie puternice Chiar și așa, ce a făcut Cayenne astăzi este remarcabil", a precizat el.

Precedentul record era deținut de un Nissan Patrol care a tractat un avion de marfă de 170 de tone.

Via Porsche

  • hazard, marţi, 02.05.2017 13:18

    Marketing de nota 10.

  • vianu, marţi, 02.05.2017 13:50

    intotdeauna am urat clovnii de circ

  • Pana, marţi, 02.05.2017 14:05

    Si un om, daca se chinuie putin, poate sa impinga un Rolls Royce Phantom scos din viteza. Asa ca la asa ceva pun botul doar habarnistii.

  • scrambl3r, marţi, 02.05.2017 14:20

    Nu e ca si cum ar fi singura masina capabila de asa ceva, deci ma-ndoiesc ca-si va lua cineva Porsche Cayenne special pt. ca e in stare sa tracteze un avion, sa fim seriosi. Dar ca si reclama pt brand merge, au fost creativi si pana la urma pot face orice doresc.

  • Mihai, marţi, 02.05.2017 17:42

    Si după 42 m au casat-o?

  • Crysti09, marţi, 02.05.2017 19:58

    @Mihai. Am vazut Cayenne-ul. L-a cumparat un roman. :)))

  • tzenu_bmw, marţi, 02.05.2017 23:04

    Pun pariu ca si un BMW 316d poate acelasi lucru....

  • Ambreiaju', miercuri, 03.05.2017 09:40

    Toti expertii de pe aici, v-ati gandit un moment la cat e capabil (dpdv al frictiunii) ambreiajul ala sa traga? Vorbim de o remorca de 285 tone. Vi se pare chiar asa de floare la ureche? Nu ne gandim la forta motorului si cuplu, ne gandim la alte subansamble care nu au fost proiectate sa urneasca atata greutate... transmisie, planetare...Desigur ca dupa 42 m ambreiajul probabil ca patina puternic si era praf...

  • 3u, miercuri, 03.05.2017 17:41

    https://www.youtube.com/watch?v=8nF-Tt1RfxQ

  • vianu, miercuri, 03.05.2017 18:42

    se filmeaza deja tractarea unui AN-225 de catre Kodiak iar viitoarea nava interstelara ce va ajunge pe prima planeta locuibila din afara galaxiei va avea motor de Skoda Citigo

  • BMW, miercuri, 03.05.2017 19:47

    As fi vrut sa vad Cayenne cum taraie un A380 la deal , :)))) La vale sau pe loc drept daca impingi putin si dovlecii singuri se rostogolesc :)))

  • @Ambreiaju', miercuri, 03.05.2017 22:13

    Inseamna ca la masina asta ambreiajul nu se schimba niciodata. Atat de rezistent este. =)) Nu este vorba de asta. Acel avion e " scos din viteza". E pe liber. Nu este nimic iesit din comun ce a reusit acel Porsche, chit ca pentru transmisie a fost un f mare chin. Daca reusea sa ajunga macar la 50 km/h, da, era ceva impresionant. Pastrand proportiile, poate si un Ticosa remorcheze un camion de cateva tone. Apropo, era mai demult un material cu unii care au tras un camion cu organul genital. Asa ca este doar un material impresionant dpdv al dimensiunii si greutatii obiectului remorcat. Atat si nimic mai mult.

  • srth, miercuri, 03.05.2017 23:11

    cind eram mici,pe vremea lui ceasca ne jucam la calea ferata impingind vagoanele...asa ca chiar ma lasa rece reclama...din cate stiu eu exista in cartea recordurilor un om care a miscat un avion de asta mare vreo citiva metri... s-o spun si eu pe nemteste "vax albina"

  • Kotegaeshi, joi, 04.05.2017 14:02

    @srth, pe vremea lui cescutza ,daca tu puteai sa impingi un vagon b de marfa..... Nu de alta, dar vagonul plin cu productia record nu putea fi impins de un erou al muncii socialiste....

  • vianu, joi, 04.05.2017 14:14

    in primul rand ca nu putea fi doar un vagon ci 5 vagoane pline cu productia record realizata. Deci ori @srth minte ori impingea nu unul ci o intreaga garnitura de tren!!! cred totusi ca @srth era, pana la urma, insasi locomotiva :))

  • Pana, joi, 04.05.2017 15:20

    Io cred ca "impingea" altfel de "vagoane". :))))