A zecea generație Honda Civic este disponibilă și în România: hatchback-ul pleacă de la 18.500 de euro, iar sedanul de la 20.800 de euro
Honda Civic a ajuns în România în cea de-a zecea sa generație. Modelul japonez este disponibil încă de la lansare în două versiuni de caroserie: hatchback și sedan.
Cea de-a zecea generație Honda Civic a ajuns și în România. Modelul producătorului nipon este oferit atât în versiunea hatchback, cât și în varianta sedan. Spre deosebire de vechea generație, noul Civic hatchback este mai lung cu 136 de milimetri și mai lat cu 30 de milimetri, în timp ce sedanul are un amptament de 2.700 de milimetri, valoare foarte apropiată de cea a precedentei generații Accord (2.705 milimetri).
Portbagajul lui Civic hatchback are o capacitate de 478 de litri (configurația cu kit de pană), în timp ce sedanul "înghite" până la 519 litri. Una dintre marile noutăți legate de noul Civic este faptul că modelul renunță la Magic Seats, sistemul prin care scaunele spate puteau fi pliate atât pe orizontală, cât și pe verticală.
Noua generație a compactei nipone va fi oferită exclusiv alături de două motoare pe benzină. Primul dintre ele are trei cilindri și o capacitate de 1.0 litru. Puterea oferită este de 129 CP, iar cuplul motor se cifrează la 200 Nm (180 Nm atunci când optezi pentru CVT). Cel de-al doilea propulsor oferit are 1.5 litri și produce 182 CP și 240 Nm (220 Nm în echiparea cu CVT).
Cel mai accesibil Civic hatchback pornește de la 18.500 de euro cu TVA. Acesta vine în echiparea Comfort Navi și folosește unitatea cu trei cilindri cuplată la cutia manuală cu șase trepte. Cel mai accesibil Civic sedan are un preț de pornire de 20.800 de euro și este oferit tot în versiunea Comfort Navi. Menționăm că această echipare va fi disponibilă în România începând cu luna octombrie a anului curent.
MOTOR | PUTERE CUPLU |
NOUL Civic hatchback | NOUL Civic sedan | ||
PREŢ (€ cu TVA) |
cu CVT | PREŢ (€ cu TVA) |
cu CVT | ||
ECHIPARE COMFORT NAVI | |||||
1.0 Turbo | 129 CP 200 Nm |
18.500 | - | - | - |
1.5 Turbo | 182 CP 240 Nm |
- | - | 20.800 | - |
ECHIPARE ELEGANCE NAVI | |||||
1.0 Turbo | 129 CP 200 Nm |
20.000 | 21.500 | - | - |
1.5 Turbo | 182 CP 240 Nm |
- | - | 22.800 | 24.300 |
ECHIPARE SPORT | |||||
1.0 Turbo | 129 CP 200 Nm |
- | - | - | - |
1.5 Turbo | 182 CP 240 Nm |
22.000 | 23.500 | - | - |
ECHIPARE SPORT PLUS | |||||
1.0 Turbo | 129 CP 200 Nm |
- | - | - | - |
1.5 Turbo | 182 CP 240 Nm |
24.000 | 25.500 | - | - |
ECHIPARE PRESTIGE | |||||
1.0 Turbo | 129 CP 200 Nm |
- | - | - | - |
1.5 Turbo | 182 CP 240 Nm |
25.000 | 26.500 | - | - |
ECHIPARE EXECUTIVE | |||||
1.0 Turbo | 129 CP 200 Nm |
- | - | - | - |
1.5 Turbo | 182 CP 240 Nm |
- | - | 26.000 | 27.500 |
În ceea ce privește siguranța, noua generație Civic oferă sistemul Honda Sensing încă de pe versiunea de bază. Acesta include sistemul automat de frânare cu funcție de detectare pentru pietoni, sistemul de avertizare pentru coliziuni frontale, sistemul de menținere a benzii de circulație, sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație și cruise control adaptiv.
HONDA CIVIC hatchback vs. concurența directă |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
HONDA Civic 1.0 Turbo, Man, Elegance Navi |
129 | 5.1 | 10.9 | 20.000 |
FORD Focus 1.0 Turbo, Man, Titanium |
125 | 4.7 | 11 | 19.100 |
HYUNDAI i30 1.0 Turbo, Man, Exclusive |
120 | 5.0 | 11.1 | 18.746 |
KIA Cee'd 1.0 Turbo, Man, Best |
120 | 4.9 | 11.1 | 16.527 |
OPEL Astra 1.4 Turbo, Man, Enjoy |
125 | 5.1 | 9.5 | 17.480 |
PEUGEOT 308 1.2 Turbo, Man, Active |
130 | 4.9 | 9.1 | 18.869 |
RENAULT Megane 1.2 Turbo, Man, Zen |
130 | 5.3 | 10.6 | 16.800 |
SEAT Leon 1.4 Turbo, Man, FR |
125 | 5.2 | 9.1 | 18.462 |
TOYOTA Auris 1.2 Turbo, Man, Luna |
116 | 4.7 | 10.1 | 18.310 |
VOLKSWAGEN Golf 1.4 Turbo, Man, Comfortline |
125 | 5.2 | 9.1 | 18.453 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Destul de mari diferentele de sprint 0-100 km/h de la 9 la 11 sec intre masini in conditiile in care puterile sunt apropiate. Probabil ca cine vrea un hatch mai sprinten nu se va uita mai departe de Golf, Leon, 308 & Astra (nu neaparat in ordinea asta). Cine nu, va lua in considerare toti concurentii de la aceasta clasa. Ar fi interesant de vazut si comparat greutatea fiecareia deoarece asta ar explica sprintul mai lent/rapid.