Tehnologie hardcore pentru consum: noul Audi A8 va opri motorul complet când șoferul rulează în regim de croazieră între 55 și 160 km/h
Viitoarea generație Audi A8 va fi prezentată în iulie și va oferi standard un sistem de propulsie Micro-hibrid care-i va permite să ruleze cu motorul termic pornit la viteze de croazieră. În plus, sistemul Start-Stop poate opri motorul încă dinainte ca mașina să ajungă la semafor sub viteza de 22 km/h.
Audi se pregătește de noua generație A8, limuzina prin excelență a gamei proprii. Lansarea oficială în fața presei va avea loc la Barcelona în 11 iulie, însă constructorul german ne oferă de ceva vreme "felii" de informație legată de noul său model. Ei bine, din această serie de teasere face parte și cel de astăzi, prin care Audi ne oferă o primă privire asupra sistemului complex de propulsie ascuns sub caroseria lui A8.
Noutate absolută este faptul că Audi A8 va fi prima limuzină care va oferi standard, indiferent de versiunea de motorizare, un sistem Micro-hibrid (Mild Hybrid) bazat pe un pachet electric de 48V. În termeni ușor de digerat, noul A8 va utiliza un alternator suplimentar celui clasic cu pinioane și o baterie de capacitate redusă (0.49 kWh) pentru a le oferi viitorilor clienți posibilitatea de a rula cu motorul oprit în regim de croazieră și un sistem Start-Stop mult mai evoluat decât cele existente astăzi pe piață.
Start-Stop evoluat
Dacă în mod normal un sistem Start-Stop oprește lucrul mecanic al motorului la semafor, menținând însă fluxul electric spre acesta pentru o repornire instantanee, pachetul oferit de Audi îi permite mașinii să oprească motorul încă de la 22 de km/h atunci când mașina știe că se apropie de staționare. În acest caz, A8 folosește senzorii și camerele de la bord pentru a analiza condițiile de trafic și repornește motorul la nevoie (chiar și cu pedala de frână apăsată) dacă automobilul din față a plecat de la semafor. Germanii susțin că vorbim despre un comportament predictiv determinat de un "creier" central al mașinii care știe dacă se află în regim de croazieră (rulează la viteză constantă pe autostradă, de exemplu) sau în regim de recuperare a energiei la frânare.
Croazieră cu emisii zero
În ceea ce privește oprirea motorului la rularea în regim de croazieră, Audi susține că mașina oprește motorul timp de maxim 40 de secunde dacă șoferul rulează cu o viteză constantă între 55 și 160 km/h. Altfel spus, vorbim de o alternativă evoluată "hardcore" a sistemului Cylinder on Demand (CoD), pe care Grupul Volkswagen îl promovează de 5 ani în gamele mărcilor conglomeratului german. Dacă în cazul CoD motoarele "opresc" doi cilindri în regim de croazieră pentru a scădea consumul când nu e nevoie de putere, noul sistem dezvoltat de Audi oprește complet motorul în aceeași situație.
Evident, cei de la Audi jură că sistemul Micro-hibrid de la bază va garanta un restart instantaneu al motorului imediat după ce șoferului apasă pedala de accelerație.
O Doamne... De 20 de ani se intampla asta pe Toyota Prius si/sau orice hybrid de la Toyota/Lexus iar "nemtii" vin acum sa ne spuna cum au inventat ei roata. Cand nu esti capabil sa depasesti idea de "concept" facand un hybrid paralel perfect functional in utilizarea de zi cu zi cauti sa vi cu ceva...altceva doar pt un plus de "wow"...