Noua generație Porsche Cayenne a ieșit la lumină: doar motoare pe benzină și interiorul lui Panamera
Porsche a dezvăluitoficial noua generație a modelului Cayenne, a treia la număr. SUV-ul din Stuttgart preia interiorul tehnologizat al lui Panamera și se lansează doar cu versiuni pe benzină.
După o serie lungă de teaseruri și chiar câteva imagini scăpate pe internet, Porsche a dezvăluit oficial a treia generație a SUV-ului Cayenne și a întărit temerile unui design care nu se abate foarte mult de la actualul model.
Totuși, chiar dacă păstrează elemente definitorii pentru brandul din Stuttgart, noul Cayenne adoptă blocuri optice față ușor mai alungite, prize de aer mai mari în spoilerul frontal, lumini LED diurne și faruri matrix și un profil ușor mai turtit pentru a da impresia de agresivitate.
Mai ușor cu 65 de kilograme
Pachetul vizual este completat de jantele generoase, care ajung până la 21 de inch și de linia posterioară care ne trimite cu gândul la Panamera Sport Turismo, primul break din istoria germanilor. Blocurile optice cu LED adoptă semnătura cu patru puncte și sunt unite cu o baghetă luminoasă.
Chiar dacă lungimea a crescut cu 7 centimetri, noul Cayenne păstrează același ampatament de 289 centimetri, suficient pentru a primi cinci pasageri și pentru a garanta un portbagaj mai mare cu 15% și cu o capacitate totală de 770 de litri.
Comparativ cu generația actuală, noul Cayenne este mai ușor cu 65 de kilograme, un detaliu important când vine vorba despre eficiență.
Interior preluat de la Panamera
Interiorul a fost redesenat și vine acum cu un aer digitalizat care presupune renunțarea la amalgamul de butoane de pe planșa de bord și consola centrală. În spatele volanului, Porsche păstrează un ceas analog, flancat de două ecrane de 7 inch. În centrul planșei de bord își face apariția un display tactil de 12.3 inch, similar celui de pe Porsche Panamera.
De asemenea, tot de la Panamera este preluată și consola centrală cu butoane tactile, mult mai puține decât cele convenționale. Există o mulțime de sisteme noi de siguranță, implicit vedere pe timp de noapte, rulare semi-autonomă în trafic aglomerat și schimbarea automată a benzii de rulare.
Pe lista de opționale există posibilitatea de a comanda sisteme de sunet Bose și Burmester.
Doar motoare pe benzină
Sub capotă, zvonurile s-au adeverit. Noul Cayenne se lansează, cel puțin momentan, doar cu propulsoare pe benzină. Despre diesel încă se discută, oficialii luând în considerare chiar și excluderea lor completă din gamă, deși acest lucru ar afecta clar vânzările europene.
Versiunea standard a noului Cayenne se lansează alături de un V6 de 3.0 litri, capabil să dezvolte 340 de cai putere și 450 de Nm, ceea ce înseamnă cu 40 de cai mai mult decât în cazul actualului model standard. Este suficient pentru a-l ajuta să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 5.9 secunde, însă numai alături de pachetul Sport Chrono, disponibil și el pe lista de opționale.
Versiunea superioară, adică Cayenne S, adoptă un V6 biturbo de 2.9 litri, care livrează 440 de cai putere și 600 de Nm. Sunt cu 20 de cai în plus față de actualul Cayenne S, motiv pentru care sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în doar 4.9 secunde cu pachetul Sport Chrono. Viteza maximă se oprește la 265 de km/h.
Ambele unități sunt oferite alături de o cutie automată cu opt rapoarte, denumită Tiptronic S.
Pe lângă motoarele îmbunătățite, Cayenne primește și un nou set de frâne, denumit Porsche Surface Coated Brakes, care propune un disc din oțel peste care a fost aplicat un strat de tungsten-carbide, un compus chimic care crește frecarea și care lungește durata de viață. Frânele din carbon ceramic rămân însă vârful gamei la acest capitol.
Ținuta de drum este asigurată de clasicele sisteme Porsche (Porsche Active Suspension Management, Porsche Dynamic Chassis Control), dar și de o direcție spate, care poate fi comandată opțional.
Noul Porsche Cayenne poate fi deja comandat în Germania, prețul său de pornire fiind fixat la 74.828 de euro.
Ma bucur ca au ales sa le modifice stopurile in totalitate. Acum are spate de Porsche....inainte avea un aer coreean...pt. asta trec cu vederea ca din fata e doar 5% modificat iar din lateral e insesizabila modificarea. Interiorul a pierdut din pacate ceasurile de bord iesite in evidenta dar e bine ca au pastrat macar unul in mijloc.