Renault Megane RS: noua generație are 280 de cai și sistem de direcție integrală
Renault a prezentat noua generație Megane RS. Hot hatch-ul este oferit cu un motor de 1.8 litri de 280 de cai putere și cu sistemul 4Control. Clienții vor putea opta pentru o cutie manuală sau una cu dublu ambreiaj.
Renault a prezentat noua generație Megane RS în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Hot hatch-ul constructorului francez oferă un look agresiv, un motor nou și un interior pe măsură.
Noua generație Megane RS va putea fi comandată în versiunile Sport sau Cup. Indiferent de varianta aleasă, hot hatch-ul constructorului din Hexagon este oferit cu sistemul de direcție integrală 4Control și cu motorul de 1.8 litri. Acesta produce 280 de cai putere la 6.000 rpm și 390 Nm. În plus, oficialii francezi spun că noua generație Megane RS poate fi comandată fie cu o cutie manuală cu șase rapoarte, fie cu una cu dublu ambreiaj tot cu șase trepte. Pentru moment, oficialii nu au oferit nicio informație cu privire la performanțele lui Megane RS.
De asemenea, Renault spune că suspensia integrează o componentă capabilă să limiteze hidraulic compresia rapidă pentru a proteja amortizorul. În cazul versiunii Sport, suspensia a fost setată pentru mai mult confort, în timp ce pe versiunea Cup, aceasta este ceva mai rigidă.
Pentru cei care își doreau o variantă hardcore, Renault ne anunță că la finalul lui 2018 vom face cunoștință cu versiunea Trophy de 300 de cai putere.
Din punct de vedere estetic noul Megane RS vine cu spoilere ușor modificate, o grilă revizuită, un difuzor spate special și o terminație trapezoidală pentru sistemul de evacuare. Aripile au fost evazate, iar caroseria poate fi acum comandată în nuanța Volcanic Orange.
La interior, noua generație Renault Megane RS oferă sistemul Multi-Sense și scaune sport. Așa cum este normal, logo-ul RS va putea fi regăsit pe mai multe elemente de interior.
Renault anunță că lista de comenzi pentru noua generație Megane RS va fi deschisă în luna decembrie a anului curent.
Pe scurt: o reușită, mai ales pentru amatorii de sportivitate cu accente practice (5 uși.) Puriștii regretă însă absența unei versiuni 3p (eventual și cu ampatament redus - v. SEAT Leon Cupra) care ar fi însemnat nu doar o masă proprie redusă, ci și șansa unui stil cu mai mult caracter. P.S. Unii proprietari de Alpine A110 vor fi poate frustrați de cei 30 CP în minus dezvoltați de același motor 1.8 Turbo, plătit aproape dublu - OK, într-un ambalaj mai ușor decît cele +1.400 kg previzibile pentru RS-ul Megane IV.