Noul Volvo XC40 se prezintă oficial: fratele mai mic al lui XC60 și XC90 debutează pe o platformă complet nouă
Cel mai mic membru al familiei de SUV-uri Volvo a fost prezentat astăzi la Milano. Noul XC40 este un SUV compact urban care își propune să ofere un grad de personalizare ridicat și o serie de elemente de confort inexistente până acum în gama mărcii suedeze.
Volvo a prezentat astăzi, în cadrul unui eveniment care a avut loc la Milano, noul XC40, cel mai mic membru al familiei de SUV-uri din gama constructorului suedez. Fratele mai mic al recent lansatelor XC90 și XC60, noul XC40 este un model nou apărut în linia Volvo și completează seria de mașini dedicate segmentului SUV, aflat în creștere accelerată la nivel mondial.
În același timp, suedezii anunță serviciul Care by Volvo, care le va permite celor interesați să utilizeze mașina și să aibă acces la o serie de servicii suplimentare printr-un abonament lunar.
Noul Volvo XC40: date esențiale
● XC40 este al treilea SUV din familia modernă Volvo, după lansările lui XC90 (2015) și XC60 (2017).
● Deși la nivel vizual poate fi considerat un "frate mai mic" al celor două SUV-uri deja existente, XC40 a fost construit de designerii Volvo pentru a avea o personalitate unică. De exemplu, XC40 este primul model din gama suedezilor care poate fi comandat cu o caroserie vopsită în două culori.
● Rivali direcți: Audi Q2/Q3, BMW X1, Mercedes-Benz GLA, Lexus NX, Jaguar E-Pace.
● XC40 este primul model Volvo construit pe platforma compactă CMA. Familia de modele 60 și 90 este dezvoltată pe platforma SPA. Volvo confirmă că pe platforma CMA vor fi dezvoltate și celelalte modele din gama compactă a constructorului suedez, fără să confirme care sunt acestea. Probabil viitoarele V40 și S40.
● Platforma CMA permite atât dezvoltarea unor versiuni cu motoare termice, cât și cea a unor variante hibride plug-in sau full-electrice ale modelelor din gamă. De altfel, varianta electrică a lui XC40 va fi primul model fără emisii al celor de la Volvo, iar lansarea sa este programată pentru 2019.
● Volvo XC40 moștenește de la frații săi mai mari atmosfera de la interior, implicit o parte dintre materialele utilizate și sistemul de infotainment subliniat de display-ul vertical montat în mijlocul planșei de bord.
● Pentru a ușura viața clienților săi în mediul urban, pentru care este dezvoltat XC40, Volvo oferă o serie de soluții inteligente la bord. Boxele de pe uși au fost mutate în colțurile bordului pentru a obține un buzunar imens în portiere, sub șezutul scaunelor se află ascunse alte zone de depozitare suplimentare, iar tunelul consolei centrale poate găzdui un coș de gunoi dedicat resturilor de la bord.
● Alte soluții inteligente: în cotieră spațiul permite așezarea unui pachet rectangular de șervețele, sub torpedou există un cârlig retractabil pentru pungile de cumpărături, iar telefonul poate fi așezat sub panoul de bord, acolo unde Volvo oferă încărcare wireless pentru device-urile care permit acest lucru.
● Motorizări: în momentul lansării, Volvo XC40 se va baza pe două motoare de 2.0 litri cu patru cilindri: D4 (190 CP diesel) sau T5 (254 CP benzină). Ambele vin cu transmisii automate și cu tracțiune integrală. Ulterior, Volvo va adăuga o familie complet nouă de motoare cu trei cilindri de 1.5 litri, o versiune hibridă și varianta full-electrică.
● Siguranța rămâne o prioritate pentru Volvo și pe cel mai mic SUV al gamei. XC40 va oferi, printre altele, sistemul de pilotaj semiautonom Pilot Assist, a patra generație a pachetului de frânare automată în caz de urgență City Safety (frânare automată de la viteze de până la 60 km/h), asistență și protecția la părăsirea accidentală a carosabilului, asistență la traficul perpendicular la ieșirea cu spatele din parcare și cameră 360 de grade.
● Volvo XC40 pentru piața europeană va fi produs începând cu luna noiembrie 2017 la fabrica belgiană din Gent.
● Serviciul Care by Volvo, lansat deodată cu anunțarea noului XC40, este un abonament lunar prin care cei care nu doresc achiziția completă a unei mașini pot să o "închirieze" alături de o serie de servicii digitale sau fizice incluse. "Clienții nu trebuie să-și facă griji, astfel, în legătură cu plăți sumplimentare, asigurări, taxe, sau service", spun cei de la Volvo.
● Costul total lunar al serviciului: 699 de euro, fără avans. După finalizarea contractului de 24 de luni, mașina poate fi schimbată cu una nouă.
● Care by Volvo va fi disponibil inițial începând de astăzi în Suedia, Marea Britanie, Germania, Spania, Italia, Norvegia, Polonia și SUA. Celelalte țări europene, inclusiv România, vor intra și ele în serviciul Care by Volvo ulterior.
● Volvo va oferi suplimentar abonamentului Care by Volvo un serviciu Concierge care își propune să economisească timp pentru clienți. Astfel, alimentarea mașinii, spălarea sau reviziile vor fi rezolvate de un angajat Volvo în timpul orelor de birou, de exemplu. De asemenea, serviciul concierge poate asigura livrarea cumpărăturilor direct la mașină la finalul orelor de program.
Frumusica mititica, si de deasupra e un Volvo....