Premieră după 8 ani: vânzările de mașini cu motoare pe benzină au depășit vânzările de vehicule diesel în Europa
Vânzările de mașini cu motoare pe benzină au depășit numărul de unități diesel vândute în cele mai importante 15 piețe europene pentru prima oară după 2009.
Scandalul Dieselgate a condus la o scădere treptată a vânzărilor de mașini cu motoare diesel, mai ales că numeroase capitale și țări europene au început o campanie de limitare a circulației acestora.
Potrivit unui comunicat al Asociației Europene a Constructorilor de Automobile (ACEA), vânzările de mașini cu motoare pe benzină le-au depășit pentru prima oară după 2009 pe cele ale mașinilor diesel, în cadrul EU-15, zona țărilor membre ale Uniunii Europene după extinderea din 1995.
Astfel, în această regiune, care include cele mai mari piețe europene, în prima jumătate a anului s-au comercializat 3.658.088 de mașini cu motoare pe benzină, echivalentul a 48.5% din piața auto, în timp ce numărul mașinilor diesel vândute în aceeași perioadă a fost de 3.491.430 de unități, echivalentul a 45.8% din piață. În plus, au existat alte 392.954 de mașini cu sisteme de propulsie alternativă.
EU-15 include Austria, Belgia, Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Spania, Suedia și Marea Britanie.
Scăderea propulsiei diesel are loc pe fondul temerilor legate de emisiile de oxid de azot. Totuși, în mod ironic, motoarele pe benzină emit mai mult dioxid de carbon decât cele diesel, astfel că ACEA trage un semnal de alarmă în această privință.
"Autoritățile de reglementare trebuie să fie conștiente ca o trecere bruscă de la tehnologia diesel la benzină va conduce la o creștere a emisiilor de dioxid de carbon, având în vedere că penetrarea sistemelor de propulsii alternative rămâne scăzută", menționează ACEA în comunicat.
Via ACEA
adica din lac in putz, majorarea procentului de CO2 din atmosfera fiind principalul vinovat pentru aparitia fenomenului de sera. deci....fata de diesel, benzinara are un consum mediu per 100km mai mare dar si emisii de CO2 mai mari...treaba e imputita rau. Ca urmare, reprofilarea consumatorilor catre benzina va agrava situatia