Mazda Kai Concept anunță viitoarea generație Mazda 3: design evoluat și motor pe benzină Skyactiv-X cu aprindere prin compresie

Publicat miercuri, 25.10.2017 05:42 de Mircea Meşter

Cea de-a patra generație Mazda 3 va fi prezentată oficial peste 12 luni. Până atunci, Mazda ne oferă un preview prin conceptul Kai, prezentat astăzi la Salonul Auto de la Tokyo.

Una dintre cele mai importante premiere mondiale ale mărcii mazda a fost dezvăluită astăzi la Salonul Auto de la Tokyo. Este vorba de Kai Concept, prototip care anunță cea de-a patra generație Mazda 3, compacta tradițională din gama constructorului nipon. Pe lângă noutățile estetice inerente, Kai Concept anunță mult-așteptatul motor Skyactive-X, care combină tehnologiile de aprindere de pe motoarele pe benzină cu cele ale motoarelor diesel, oferind astfel avantajele fiecăruia dintre acestea.

MAZDA KAI CONCEPT: Date esențiale

● Mazda Kai Concept a fost prezentat la standul Mazda de la Tokyo alături de conceptul Vision Coupe, cele două propuneri estetice ale echipei de design Mazda reprezentând viitorul imediat, respectiv viitorul pe termen mediu în ceea ce privește designul modelelor Mazda.

● Kai Concept prefigurează noua generație Mazda 3, unul dintre cele mai vândute modele din gama constructorului japonez.

● Schimbările estetice anunțate de conceptul Kai reprezintă o evoluție stilistică dinamică a actualului limbaj de design Kodo, regăsit pe gama actuală Mazda. De exemplu, blocurile optice ale conceptului Kai sunt inspirate din cele ale lui Vision Coupe Concept, care la rândul său a fost dezvoltat pentru a ne oferi indicii legate de viitorul estetic al mărcii japoneze.

● Mazda Kai păstrează silueta generală a lui Mazda 3, dar vine cu linii regândite și agresive la nivelul profilului și al zonelor frontale și posterioare. 

● Stopurile reprezintă un "joc" estetic între cercului luminos prezent pe actualul Mazda și o evoluție stilistică a acestuia. Stopul vine acum cu două cercuri "tăiate" de o linie agresivă care joacă rol de indicatoare și lumini de avarie.

● La interior, Mazda Kai Concept oferă o simplificare și în același timp o versiune supratehnologizată a actualei game Mazda. Japonezii preferă să nu digitalizeze instrumentarul de bord, însă display-ul central care astăzi "plutește" deasupra bordului este repoziționat și integrat interesant pe toată lungimea planșei de bord. Este foarte probabil ca majoritatea acestor elemente să fie reproduse pe versiunea de serie a lui Mazda 3.

● O noutate interesantă vine la nivel tehnic. Conceptul - la fel ca viitorul model de serie - sunt construite pe o platformă de generație nouă denumită oficial Skyactive Vehicle Architecture. Mazda promite "rafinament fără precedent când vine vorba de performanțe dinamice" pentru Mazda 3.

● Noutate absolută sub capotă. Kai Concept introduce motorul pe benzină Skyactiv-X, care combină avantajele pe care le au motoarele pe benzină și cele diesel, eliminând dezavantajele fiecăruia dintre acestea. Skyactiv-X oferă, spun cei de la Mazda, "plaja de turații a unui motor pe benzină și consumul, cuplul și răspunsul inițial rapid al unui motor diesel".

● Skyactiv-X este primul motor de serie care oferă "aprindere prin compresie". Deși inițial se credea că această tehnologie elimină nevoia de bujii, acestea există, diferența față de un motor pe benzină clasic fiind faptul că tehnologia de pe noul motor controlează momentul aprinderii, aceasta fiind realizată asemănător celei de pe un motor diesel, simultan în mai multe puncte din interiorul cilindrului.

● Conceptul Kai va da naștere noii generații Mazda 3 la finalul anului 2018, Modelul va fi lansat inițial pe piața internă din Japonia, urmând să fie disponibil ulterior, la începutului lui 2019, și în Europa. Nu se știe în acest moment dacă viitoarea generație Mazda 3 va avea sau nu o versiunea sportivă MPS.

  • someone, miercuri, 25.10.2017 07:41

    wooow, design exceptional pentru aceasta clasa. fata e clar a noiii directii de design mazda, spatele e o combinatie reusita intre mazda si alfa brera pusa pe o caroserie compacta. despre noul motor sky active x auzim numai lucruri de bine, dar asteptam si datele sa ne convigem macar pe hartie ca inginerii si-au facut treaba

  • Green_Alex, miercuri, 25.10.2017 09:03

    Daca motorul ala face ce promite va fi o revolutie. Acum sa vedem si cat de mult o sa semene modelul de serie cu conceptul, ca asta arata intr-un mare fel.

  • Green_Alex, miercuri, 25.10.2017 09:12

    Si in stilul caracteristic de incapatanare Mazda nu vrea sa treaca la ecrane peste tot ca restul producatorilor si se ambitioneaza sa gaseasca alte solutii. Si mie mi se pare ca anumite comenzi ar trebui sa ramana fizice pe bord sau consola, si cred ca dupa ce va trece moda asta a ecranelor si ceilalti producatori se vor intoarce ( sau macar vor cauta alte solutii) catre comenzile fizice.

  • vianu, miercuri, 25.10.2017 09:13

    cred ca va ramane in proportie de 90% la fel. Eu vad aici noua generatie de Mazda 3

  • StM, miercuri, 25.10.2017 11:02

    Fata DA, spatele ...NU! e o forma cumva ciudata...

  • zuzu, miercuri, 25.10.2017 14:09

    Asa as fi vazut eu Alfa Romeo. Frumoase ambele concepte.

  • Calingura, miercuri, 25.10.2017 14:53

    Nici nu am mai putut citi articolul. Daca va arata asa, va fi una din cele mai spectaculoase si efectiv frumoase masini de pe piata. Si nu doar din prezent dar si din ultimii, multi, ani.

  • MikeW, miercuri, 25.10.2017 16:44

    Sper sa aiba ca optiune si un motor mai sportiv care sa completeze designul excelent. O echipare care sa bata spre zona de hatchback-uri sportive cred ca ar arata demential.

  • arhitect, miercuri, 25.10.2017 17:05

    superbissima ! si designerii italieni s-ar lauda cu asa ceva... poate Alfa Giulietta va fi concurenta

  • Seat, joi, 26.10.2017 02:13

    prea lunga fata..parca e 408. dizalul fara turbina e o mortaciune.

  • zuzu, joi, 26.10.2017 13:50

    @Seat - Fata nu-i lunga deloc. Arata cat se poate de ok pt o masina cu tractiune fata. Priveste mai atent profilul si nu prima poza.

  • Kirotractor, sâmbătă, 28.10.2017 15:18

    Remarcabil concept de la Mazda - unul dintre puținii producători niponi care n-a luat-o la vale cu designul și nici pe toboganul turbo-maniei - da-s curios cîte din elementele de stil f. inspirate vor fi păstrate pt viitoarea 3. P.S. Ar fi meritat prezentate și alte concept-cars de la Tokyo - de ex. Daihatsu DN Compagno, un coupe mic neo-retro cu 4 uși nu chiar revoluționar, deși plăcut ca exterior, dar al cărui interior m-a lăsat fără cuvinte. Păcat, tare păcat că Daihatsu a ras-o din Europa în 2014...