Proiect de lege: românii vor putea cumpăra o singură mașină second-hand într-o perioadă de 2 ani

Publicat joi, 02.11.2017 10:40 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Un proiect de lege prevede că un român va putea cumpăra o singură mașină second-hand într-un interval de 2 ani, în timp ce mașinile second-hand din import vor putea fi comercializate în țară numai de persoane juridice.

Numărul de mașini second-hand înmatriculate a ajuns la 340.000 de unități în primele 8 luni ale anului ca urmare a eliminării timbrului de mediu, iar autoritățile încearcă să găsească soluții pentru limitarea acestui fenomen.

Guvernul a anunțat deja că intenționează să introducă o nouă taxă auto și să perceapă impozit pe venit în cazul persoanelor care vând cel puțin 3 mașini într-un an, însă în Parlament a ajuns un nou proiect de lege controversat.

Proiectul prevede ca un român va putea să cumpere o singură mașină second-hand într-un interval de 2 ani cu scopul de a elimina operațiunile comerciale nefiscalizate. Cu toate acestea, proiectul un mare semn de întrebare, întrucât nu se menționează ce se întâmplă în cazul în care o mașină second-hand devine inutilizabilă în cazul unul accident în mai puțin de 2 ani de la achiziție, iar proprietarul nu-și permite achiziționarea unei mașini noi.

Cel mai probabil, principalele efecte ale unei astfel de legi vor fi creșterea înmatriculărilor cu numere de Bulgaria și a înmatriculărilor pe numele altor persoane din familie.

De asemenea, același proiect de lege prevede că mașinile second-hand din import vor putea fi comercializate numai de persoane juridice. Măsura este propusă cu scopul de a fiscaliza vânzările de mașini second-hand din import, în condițiile în care autoritățile susțin că există numeroase persoane care cumpără și vând peste 50 de mașini anual fără să plătească impozitul pe venit, care în prezent este de 16% și care ar urma să fie redus de anul viitor la 10%.

Via Profit

  • eu, joi, 02.11.2017 10:46

    Acest proiect este gandit la o bauta intre parlamentari si scrisa pe un colt de servetel.Daca nu erau avizi dupa voturi si ai interesau de poluare lasau vechea taxa.

  • Pana, joi, 02.11.2017 11:04

    Adica daca isi cumpara unul o "tipla" din Germania, ajunge acasa si isi da seama ca e un cazan care polueaza in draci, ramane cu ea 2 ani sa polueze continuu, in loc ca masina aia sa fie taxata pentru ca, ce sa crezi, polueaza in draci! Ala ala nu mai ajungea in germania sa-si cumpere un jeg de masina, crezand ca a facut afacerea vietii. ca deh! E nemteasca. Nu e Logan. Buna logica! Ca sa nu mai zicem de faptul ca masina aia poate fi un pericol public, fiind cel putin o data lovita zdravan.

  • Octavian, joi, 02.11.2017 11:44

    O masura disperata dar repet a "n"-a oara: Ce facem cu "bulgarii" ?

  • AUREL, joi, 02.11.2017 11:48

    CA IN CHINA PARTIDUL COMUNIST CHINEZ ITI DA VOIE SA AI DOAR 1 COPIL ...!

  • vianu, joi, 02.11.2017 12:08

    cine o fi patrupedu' cu emanatii elucrubante de tipul "interzis la achizitie"??? in locul unor controale la sange a service-urilor, ITP-urilor ei imi interzic achizitia. In locul unei legislatii dure in momentul inscrierii imi limiteaza DREPTUL de a cumpara un produs. bine ca e doar un "proiect"....dar e cumplit ca alesii astia par mai idioti decat un retard de grad 5.

  • inexorabil, joi, 02.11.2017 12:48

    “Autorităţile încearcă să găsească soluţii pentru limitarea fenomenului”. Dacă fraza s-ar încheia aici, m-aş întreba absolut stupid dacă este vorba despre fenomenul puterii perpetuu scăzute de cumpărare a populaţiei…Dar ce fabulez eu aici? Economia naţională a încăput pe mâini străine – da, bine, clişeu “naţionalist”, dar, totodată, şi realitate incontestabilă! Iar “investitorul” străin numai de grija angajatului său român nu poate dormi noaptea; ce să mai pomenesc despre factorul nostru politic? De fapt, politicianul român nu poate face chiar nimic, având mâinile şi picioarele legate de înseşi principiile (globalizate) economiei de paiaţă, pardon, de piaţă, care stabilesc criterii absolut subiectiv-discreţionare de salarizare… Cât despre proiectul în cauză (partea cu restricţionarea numărului de SH-uri pe cap de locuitor şi pe unitatea de timp), nu-l pot califica decât ca o schizofrenie vădit ecofascistă (de ce se invocă problema fiscală?).

  • vianu, joi, 02.11.2017 13:09

    da @inexorabil...strainatatea e cheia si lacata iar politicianul e nevinovat. Ca noi toti. explozia SH-urilor mie imi spune ca omu are banii la ciorap si cand e mometul hop! si el la rand ca'nainte de '89: portocale acre, masline uscate, banane stricate si acum orice cazatura...ca noi este saraci iar victimizarea..."di"vina

  • Gogu, joi, 02.11.2017 13:53

    Daca ar face domnii alesi o astfel de lege din ce ar mai trai geambasu beutor de bere ? Asta as vota oricand doar sa fie facuta corect si aplicata corespunzator. Nu de alta da avem pe langa noi scursuri de gen care au 7 masini in parcare la vanzare pe spatiul public iar banii care prostu de rand ii da pe ea se duc in buzunarasele astora fara taxe si impozite. Pe urma tot astia ii gasesti la servicii sociale primii la coada inaintea oricaruia, pentru ca au timp nemuncind ca ceilati prosti si iaca-ta fault iar Mergi la spital ca ai o problema da de ei iesi pe strada nu poti parca ca n-ai loc de ei, esti pe sosea sa te fereasca D-zeu ca ei sunt zeii soselei incoronati.

  • lulu, joi, 02.11.2017 15:41

    340 000 masini in primele 8 luni spun ei. Sa facem un calcul: 8 luni x 22 zile lucratoare = 176 zile lucratoare 176 zile x 8 ore/zi = 1408 ore lucrate 1408 ore x 60 min = 84480 minute. Si acum : 340 000 ; 84480 = 4.0246 minute Deci o masina inmatriculata la 4 minute!! Fara pauza de masa fara alte chestii. Ceva e cusut cu ata alba!!!! Dar cine nu verifica pune botul.

  • George, joi, 02.11.2017 16:18

    @lulu Numarul de 340.000 e la nivel national, deci calculul tau e irelevant

  • Vladimir Ilici Dragnea & Sobol, joi, 02.11.2017 18:58

    In curand o sa aveti dreptul la o singura paine, 1 kg de zahar si 1 kg de tacamuri... Asta daca nu se trezeste prostimea, sa le dea prima mvie de dupa caderea PCR in 1989! Asta cu rablele aduse de afara, nu stiu ce sa zic...o masina germana de prin 2009-2010 e mai buna si mai sigura decat un Logan 2017 full!

  • nelu ceausu, joi, 02.11.2017 20:52

    Mai exista un proiect de lege cu propunerea: un mandat , un parlamentar! Restul rablelor platesc impozit, itp, rca, rovinieta, acciza la benzina , TVA la benzina, la piese la ce mai vreti.... bun. Mai mult toate rablele sustin economia: dau de lucru la service-uri, la firme de asigurari, benzinarii nu mai vorbim de amenzi- indirect deci munca pentru politie asa ca ... sa traiti bine!

  • lulu, joi, 02.11.2017 23:03

    @George corect ce spui, mai e si o greseala dar sa mai venim cu explicatii: inmatricularile se fac strict in capitala juetului, avem 41 judete la care mai punem Bucurest si Ilfov. Impartim 340 000 la 43 si avem o medie de 7907 masini pe judet. Numarul total de minute lucrate pe 8 luni il impartim la nr. de masini si avem 84480:7907= 10,68 min necesare pentru inmatricularea unei masini este cam putin, nu vi se pare?

  • lulu, vineri, 03.11.2017 11:38

    pt manutele rosii, astept argumente, numai la RAR stai o jumatate de ora! Sau aritmetica e grea rau.

  • Bulache, vineri, 03.11.2017 12:11

    Foarte buna lege ... minti odihnite ... Ce face omul cind vrea sa vinda masina ? nu are voie sa o vinda decit unei firme, sa mai plateasca niste comisioane ... Ce faci daca dintr-un motiv oarecare masina nu mai este utilizabila mai repede de doi ani ? Si inteleg ca este o problema cu cei care vind 10 masini lunar dar sa-i caute pe ei nu sa ne interzica celorlalti 99,9% sa ne luam masina cind vrem / putem. Personal iau masina pt perioade mai lungi de 5 ani dar aceasta lege mi se pare tipica pentru legiutorii nostri - o idiotenie

  • Zaha, miercuri, 08.11.2017 01:54

    Acolo scrie clar ; în cazul persoanelor care vând cel puțin 3 mașini într-un an !!! Asa este toata Europa , maxim 3/4 masini pe an ! In felul asta se elimina bisnita si tepele cu masini reparate pe genunchi ! O societate este obligata sa sa dea si o garantie si apoi ai unde sa bati la poarta ! Ma indoiesc ca nu se gaseste o solutia si cu masinile de Bulgaria care circula fara asigurari si fara verificari tehnice periodice !

  • Cornel, miercuri, 08.11.2017 02:50

    Romanii nu meriota sa aiba drepturi prea multe fiindca sunt niste porci, si abuzeaza de toate. Uite la ei in Eu. Fura si inseala pe unde se duc. Sunt inca, prea salbatici, si le mai trebuie vreo 40 de ani sa ai cu cine te intelege. Ar trebuii sa umble cu autobuzul, si legati de maini !!