Suedezii au lansat o nouă generație de autobuze electrice: Volvo 7900 Electric are o autonomie de până la 200 de kilometri

Publicat luni, 06.11.2017 15:48 de Petre Barac

Volvo Buses a prezentat o nouă versiune a lui Volvo 7900 Electric, autobuzul electric ce beneficiază acum de baterii mai puternice pentru o autonomie de până la 200 de kilometri.

Prezentat la sfârșitul lunii octombrie în Belgia, noul autobuz electric de la Volvo este așteptat să apară pe piață peste cel mult un an, până la sfârșitul lui 2018.

Volvo 7900 Electric pune la dispoziție trei tipuri de baterii, cu o putere de 150, 200 sau 250 kWh. În varianta cea mai puternică, bateriile îi permit o autonomie de până la 200 de kilometri, în funcție de trafic și stilul de condus.

Suedezii spun că Volvo 7900 Electric poate să fie încărcat rapid la orice stație de pe ruta lui sau la capăt de linie. 

“Autobuzele noastre pot să opereze permanent la orele de vârf fără să oprească pentru încărcare. Pe rute scurte, bateriile pot să reziste o zi întreagă și apoi să fie încărcate noaptea”, a spus Håkan Agnevall, președintele Volvo Buses.

După achiziția autobuzului de către autorități, Volvo va asigura întreținerea lui și a bateriilor electrice, contra cost, în fiecare lună.

Via Insideevs

  • Green_Alex, luni, 06.11.2017 16:38

    Mai e cineva care nu intelege ce vrea sa spuna imaginea? Adica de ce sta tipa cu mufa in mana in genunchi in fata aluia care ii explica ceva? Zau ca nu inteleg, poate ma lumineaza cineva .

  • Edikkk, luni, 06.11.2017 16:55

    Daca la autoturisme succesul va depinde in buna masura de pretul masinilor si mai ales de statiile de incarcare la autobuze deja nu vad nici-o problema in adoptarea pe scara larga ! chiar si la o incarcare in 15 minute de doar 50% la o autonomie de 100km, deja poti sa acoperi 3-10 ture de traseu, fara nici-o problema !!

  • bughy, luni, 06.11.2017 17:03

    dar nu e mai simplu și mai fiabil să folosești troleibuze sau tramvaie?

  • c, luni, 06.11.2017 21:18

    @Green_Alex (sa nu zici ca nu am incercat) Da-mi voie sa imi permit/ sa incerc o varianta (din viitorul apropiat): O cerere in casatorie in care EA il cere pe EL oferindu-i toata energia ei (ce inel, ala se va demoda in vremurile acelea), iar EL usor nedumerit/contrariat de faptul ca in autobuz se afla toate neamurile EI care vor veni la pachet cu mireasa... Problema lui e ca, pe langa faptul ca sta la garsoniera, mai soseste un tip pe poarta si anunta ca mai asteapta afara un autobuz... cin” sa fie in el??? Lasand gluma la o parte, viitorul poate fi electric pe mai toate planurile...

  • vianu, marţi, 07.11.2017 09:09

    @bughy... pentru ca troleele si tramvaiele sunt captive unei infrastructuri, care, in cazul tramvaielor este si mai scumpa si necesitati lucrari serioase de consolidare si antifonare.

  • gogu, marţi, 07.11.2017 10:49

    @Green_Alex Una dintre noutatile introduse este posibilitatea de a incarca bateriile prin cablu, de la reteaua electrica normala. Pana acum, modelul avea doar posibilitati de incarcare de la o infrastructura dedicata (a se vedea autobuzul de la exterior, care se incarca printr-un pantograf). Oricum, poza e ciudatica :)

  • AndreiRN, marţi, 07.11.2017 22:23

    Fac treaba foarte buna Chinezii. "Acelasi" autobuz se asambleaza acuma in California de o firma Chinezeasca.