Prim contact cu Kia Stinger, cel mai rapid Kia din istorie: grand tourer cu aspirații premium
Kia Stinger a fost lansat oficial și în România. Am "testat" modelul constructorului asiatic, iar primele semne sunt bune. Rămâne de văzut dacă publicul se va orienta către showroom-urile Kia sau dacă va opta, în continuare, pe soluțiile producătorilor premium.
Kia Stinger, cel mai rapid model de serie produs până în acest moment de constructorul asiatic, a ajuns și pe piața din România. Reprezentanții mărcii în țara noastră au organizat un eveniment de lansare pe circuitul MotorPark de la Adâncata, județul Ialomița.
Da, același "teren" pe care în urmă cu doar două săptămâni "tăvălisem"
Stinger a fost desenat și proiectat de centrul Kia din Frankfurt, dar locul în care a fost educat modelul asiatic se numește Nurburgring. Iar de acest lucru ne-am convins și noi pe circuitul Motorpark. După cum cred că ați intuit deja, aceeași echipa de instructori din cadrul școlii de pilotaj Smart Driving s-a aflat alături de noi și pe parcursul evenimentului dedicat lansării noului Stinger.
Stinger poate fi comandat pe piața din România începând cu 33.800 de euro cu TVA. Modelul asiatic este disponibil cu un motor pe benzină de 2.0 litri care produce 255 de cai, cu un motor diesel de 2.2 litri și 200 de cai sau cu un propulsor V6 de 3.3 litri capabil să-ți ofere 370 CP. mai multe despre versiunile disponibile poți afla aici.
Aproximativ 15 minute am avut la dispoziție să simțim cum rulează cel mai rapid Kia din istorie. Pe circuitul Motorpark au fost aduse versiuni echipate cu unitatea V6, dar și exemplare diesel. În cazul versiunii V6, Kia îți oferă un Stinger echipat cu un sistem de tracțiune integrală și cu o cutie automată cu 8 rapoarte, dezvoltată in-house. De asemenea, Stinger V6 3.3 este oferit doar în versiunea de echipare GT (48.195 de euro cu TVA).
După un prim tur de circuit am realizat rapid că Stinger este un grand tourer cu alura unei limuzine și nu grand tourer cu AND super-sportiv, așa cum este el prezentat în numeroasele teste video pe care le poți găsi pe YouTube. Nu știu cât de tare sau în ce condiții au mers oamenii ăștia, dar e cert că cele două tone ale mașinii nu-ți vor da niciodată impresia că mergi cu o sportivă. Evident, acest lucru nu trebuie luat negativ. Pentru că Stinger exact asta trebuie să fie: un GT.
Scaunele sunt extrem de confortabile, direcția oferă feedback excelent, iar cei 370 de cai putere îți oferă resursele de care ai nevoie pentru a parcurge un drum București - Viena fără prea multe bătăi de cap. Transmisia nu iese în evidență cu nimic special, dar sistemul de frânare semnat Brembo îți oferă încrederea că poți realiza un timp decent pe circuit.
Kia Stinger este disponibil în România în trei versiuni de echipare: Trend Line, GT Line și GT. Singura versiune care poate fi comandată exclusiv cu propulsie (roți motrice spate) este cea echipată cu motorul pe benzină de 2.0 litri. În rest, Kia pune la dispoziție opțional și un sistem de tracțiune integrală.
Iar dacă exteriorul lui Stinger nu te cucerește, sunt șanse mari ca habitaclul să te determine să-ți schimbi puțin părerea despre modelul sud-coreean. Materialele sunt plăcute la atingere și îți induc o stare de model cu "aspirații premium". Elementele sunt finisate plăcut, plasticele sunt moi, iar tapițeria din piele Nappa dă un plus de culoare pastelului gândit de designerii Kia.
Cu toate acestea nu ai cum să nu observi că producătorul sud-coreean a tras cu ochiul în curțile Mercedes-Benz și Audi când a proiectat interiorul lui Stinger. Partea de sus a consolei centrale seamănă izbitor cu soluția folosită de Mercedes-Benz, în timp ce zona inferioară are influențe din gama Audi. Și protecțiile difuzoarelor ne duc cu gândul la cele din Clasa S. Rămâne de văzut cum se vor înțelege materialele folosite de Kia în războiul împotriva timpului.
Din punctul meu de vedere, Kia Stinger este un vector de imagine important pentru constructorului asiatic. Coreenii au vrut să demonstreze că pot să facă un model gata să iasă din lumea de mijloc și să-i atace frontal pe cei cu ștate vechi. Stinger o să joace în hora în care acum se evidențiază Volkswagen Arteon. Dar sud-coreeanul o să atragă privirile cu un preț mai bun și cu faptul că poate fi comandat cu propulsie.
Dar în același timp, Stinger are calități să urce pe scenă și să facă un trio alături de BMW Seria 4 Gran Coupe și Audi A5 Sportback. Rămâne de văzut câți oameni vor da "logo-ul din mână" și își vor îndrepta atenția către showroom-urile Kia.
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Trend Line | GT Line | GT |
2.0 | Benzină 255 CP |
Aut8/RWD | 33.800 | 37.783 | - |
3.3 V6 | Benzină 370 CP |
Aut8/AWD | - | - | 48.195 |
2.2 | Diesel 200 CP |
Aut8/RWD Aut8/AWD |
35.688 37.426 |
39.389 41.126 |
- - |
NOUL Kia Stinger vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Kia Stinger 2.2 diesel, Aut, Trend Line |
200 | 5.6 | 7.6 | 35.688 |
Volkswagen Arteon 2.0 diesel, Aut, Elegance |
190 | 4.7 | 8.0 | 39.013 |
Opel Insignia 2.0 diesel, Aut, Innovation |
170 | 5.5 | 8.9 | 27.600 |
Ford Mondeo 2.0 diesel, Aut, Titanium |
210 | 4.8 | 7.9 | 31.200 |
Volkswagen Passat 2.0 diesel, Aut, Comfortline |
190 | 4.6 | 7.7 | 31.092 |
Mazda 6 facelift 2.2 diesel, aut, Revolution Top |
175 | 4.8 | 8.4 | 32.790 |
Peugeot 508 2.0 diesel, Aut, Allure |
180 | 4.2 | 8.5 | 30.135 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Atractivă premiera coreeană, c-un preț corect și fără îndoială fiabilă-n perspectivă, dar tot îmi pare prea mare la aproape 5 m lungime - la modul absolut, dar și relativ (toate testele de pînă acum îi reproșează spațiul interior mic... în raport cu dimensiunile, clar.) Bine zice Cornel că *Rămâne de văzut câți oameni vor da "logo-ul din mână"*, dar după mine sînt și alți factori mai puțin snobo-subiectivi care vor limita expansiunea Kia în segmentul ăsta de nișă-n definitiv. - cilindreea nu prea euro-friendly a versiunii V6 (3,3 l) - fiindcă nu doar la noi taxele/impozitele cocoșează pe amatorii de sportive nu chiar exorbitante ca preț (evident că m-ar contrazice eventuala reducere a impozitelor cilindreelor mari de către parlamentarii noștri, mulți posesori de V6/8/12.) - că tot veni vorba de preț, există totuși alternative comparabile (Ford Mustang 2.3 / 5.0 l de ex.) - OK, nu chiar în același segment, dar vb. de sportive-n general - consumul inacceptabil de mare nu doar al V6-ului, ci și al L4-ului, cu cca. 30% mai mare decît al concurentelor - mai scumpe, ce-i drept. În fine, ca și-n cazul taxelor, clar că unui proprietar de Bentley să zicem îi e egal că arde 12 sau 22 l/100km, dar cînd îți permiți *doar* un GT de 35-48 mii euro te mai holbezi totuși și la indicatorul ăla cu pompă-n peisaj.