Renault caută un înlocuitor pentru Carlos Ghosn: brazilianul va pierde postul de CEO, dar va rămâne președinte al francezilor

Publicat joi, 21.12.2017 14:54 de Daniel Popescu

Renault este în căutarea unui succesor pentru Carlos Ghosn în funcția de CEO, însă brazilianul își va păstra posturile de președinte al Renault și al Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.

Carlos Ghosn deține în prezent funcțiile de președinte și CEO al Renault, însă mandatul său de CEO urmează să expire în luna mai a anului viitor.

În acest context, constructorul francez a început deja demersurile pentru identificarea unui succesor, potrivit unor informații neoficiale dezvăluite de publicația Les Echos, care au fost preluate ulterior de întreaga presa franceză.

Sursa citată susține că oficialii Renault își doresc un succesor din cadrul companiei, iar printre posibilii candidați se numără Thierry Koska, actualul director comercial. Pe de altă parte, statul francez, care deține 15% dintre acțiuni, ar fi de acord cu un succesor din afara companiei doar dacă acesta ar avea naționalitate franceză. În acest context, printre posibilii candidați se numără Didier Leroy, președintele Toyota Europa sau chiar Carlos Tavarez, fosta mână-dreapta a lui Ghosn care a plecat să conducă destinele Grupului PSA Peugeot-Citroen.

Obiectivul celor de la Renault este ca numele succesorului să fie decis până în luna februarie pentru ca ulterior Adunarea Generală a acționarilor să valideze numele succesorului la întrunirea din 15 iunie.

Chiar dacă va pierde postul de CEO, Ghosn va rămâne în continuare președintele constructorului francez. În plus, Ghosn va păstra și funcția de președinte al Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.

Via Caradisiac

  • Punct, joi, 21.12.2017 22:19

    Renault poate alege pe unul dintre ultrasii companiei din arhiva acestui site. La cat lobby au făcut pentru marca asta, ar fi "floare la ureche" pentru Renault.

  • dan_grc, vineri, 22.12.2017 09:45

    @Punct Eu încă aștept modelele premium , aceeași ultrasi țipau că Renault are imagine pentru așa ceva.

  • xxx, vineri, 22.12.2017 10:27

    A luat Alianța din groapa si a pus-o primul loc! Se retrage in glorie. Mașini Premium: una este sa ști sa faci, altceva este sa ști sa si le vinzi! Momentan nu este cazul, dar rezolva ei, au de munca sa scape de trecutul "glorios"

  • Punct, vineri, 22.12.2017 12:32

    @xxx: Poate ca ar fi cel mai sanatos pentru ei sa se lase de premium. Nu prea le-a iesit niciodata cand au facut ceva pe nivelul "greilor". Se pricepe f bine sa construiasca ce deja stiu (low cost, masini de volum, electrice). Nu este o rusine. Pana la urma, sa construiesti si sa vinzi bine in acest domeniu, e la fel de greu. Fie ca vinzi Lamborghini sau Mercedes, fie ca vinzi Renault sau Fiat. Ah, ai fi unul dintre cei care spuneam in primul comentariu. Nu ar fi rau sa-ti depui un CV. :p

  • xxx, vineri, 22.12.2017 13:50

    @Punct As vreau eu dar nu prea am ce sa pun in CV! Te las pe tine sa încerci:)

  • Punct, vineri, 22.12.2017 16:13

    Nu zice de doua ori. Avem un tractorist in fruntea tarii. Deci se poate. :)) Deci studiile diferite (daca la asta te referi), nu ar putea fi categoric o problema. Sunt foarte multi care nu fac ce au invatat in facultate. Si cu toate astea, chiar fac treaba foarte buna. La modul general vorbind. Radem, glumim, dar nu e deloc usor sa lasi o companie puternica, cu sute de mii de angajati pe mana, unui ignorant sau inconstient.

  • Kotegaeshi, sâmbătă, 23.12.2017 20:34

    Degeaba va scufitati pe voi. Aliantza asta chiar stie sa faca masini premium. Cautati sa vedeti cum arata modelele de la Infiniti. Va place sau nu, Nissan stie sa faca masini premium. Ca sa fiu sincer, prefer un infiniti unui lexus sau bmw.

  • Coco, duminică, 24.12.2017 14:41

    Fără supărare dar... 1. CEO Ghosn este talentat și vizionar dar rezultatele sunt mari raportat la ce a preluat, dacă era o alianță performanta nu știu ce aveam acum de analizat 2. La nivelul Renault nu există o persoană de valoarea lui Ghosn dar la nivelul lui Nissan există. O variantă bună ar fi fostul său colaborator de încredere dar acum acesta este la un alt grup, respectiv PSA unde are o mare provocare managerială. 3. Infiniti...un Nissan rebrendruit cu finisaje mai bune și materiale superioare restul nimic nou pe piața, BMW este totuși BMW o altă filozofie iar Lexus a renunțat a mai fi o Toyota rebrenduita deci este mai greu cu premium la această Alianță. 4. Sunt buni la electrice ceea ce ar putea reprezenta un mare atuu pentru viitor.

  • Kotegaeshi, luni, 25.12.2017 09:45

    Coco sel, pe bune, esti tare ca fularul in parcare.Si parcarea este goala.........WTF do you know about Infiniti? Nu stii nimic! Ai atins vreodata , cu manutza ta un Infiniti? Stii tu ceva de motoarele VQ? Rebrenduit!? Pe bune, asta este un cuvant creat de tine! Incearca sa te legi de "brand". Se pare ca esti foarte familiar cu luptele intestine ale aliantei. In alta ordine de idei, ia un infiniti si un bmw. Le asezi unul langa altul si ridica capotele.Uita-te la compartimentele motor. Uita-te dupa piesele din plastic.Fa o comparatie. Piesele din plastic si caldura nu se impaca de loc. Nu recomand nimanui ce sa-si ia. Nici bmw . Nici masina japoneza. Iubesc bmw. Am avut bmw. Am avut nissan cu motor VQ. Am renuntat la bmw si am optat Infiniti cu VQ. Am schimbat cureaua de la aerul conditionat in 8 minute.Am cronometrat. Audi care ii da clasa lui infiniti, ca sa schimbi curelele de la motor......ai nevoie de o zi intreaga pentru o curea schimbata. Stiu ce-i bmw, stiu ce-i lexus, audi si mercedes. Bmw ramane brAndul meu de suflet, dar prefer Infiniti. Pentru ca nu ma dau banii afara din casa. Pentru cultura ta, sunt plecat din Romania de aproape 20 de ani, si nu fac foamea. Duc o viatza decenta. Asa ca nu te lega de chestia asta!

  • @Kotegaeshi, luni, 25.12.2017 10:11

    Visezi,adica motoarele alea super performante donate de Merceds, Mercedes rivalul lui BMW, hai fugi la culcare, si Da am pus mana pe in Infinity si este sub BMW.

  • Kotegaeshi, marţi, 26.12.2017 04:37

    Se vede ca ai pus mana pe ceva. Deja a inceput sa puta. Motorul ala superperformant il foloseste si Enterprise. Engage!

  • dan_grc, miercuri, 27.12.2017 14:36

    Depinde de modele, un Infiniti Q30 cu interior de Mercedes clasa A nu este chiar deloc deosebit, exceptând exteriorul original. Motoarele QV sunt reușite, fiabile, toate mărcile amintite au avut așa ceva, sau chiar mai au, dar nu poți să raportezi toată gama Infiniti la motoarele QV. Oricum, discuția era despre modele Renault premium, nu Infiniti, găsești multe calități comune între un Renault și-un Infiniti?

  • Kotegaeshi, joi, 28.12.2017 21:09

    Renault si infiniti chiar ca nu au ninic in comun. Dar cineva mai sus spunea ca ALIANTZA nu stie sa faca masini premium. Eu zic altceva. Q 30 bazat pe mercedes? Nah! Asa ceva nu as lua in vecii vecilor!

  • xxx, vineri, 29.12.2017 12:37

    @Kotegaeshi Este complicat sub același nume sa faci mașini premium și de buget. Nu cred ca Alinata și Mercedes vor sa facă mașini premium comune este calea cea mai sigura pentru pierzanie, "basculanta" aia făcuta de Daimler după Alaskan este un exemplu edificator, nu cred ca vor mai repeta Nissan are Infiniti care personal nu-mi spune mare lucru, cred ca Renault încearcă cu Alpine

  • Kotegaeshi, sâmbătă, 30.12.2017 22:04

    Infiniti nici mie nu-mi spunea mare lucru. Acum este alta poveste. Dar, ca orice alt producator auto., Nissan are si modele foarte urate. Eu sunt foarte multumit de amandoua modelele. De gustibus non disputandum est!