Record absolut pentru Volvo în 2017: peste 570.000 de mașini vândute la nivel mondial
Suedezii de la Volvo au reușit un nou an-record la nivel de vânzări. Scandinavii au găsit în 2017 cu 7% mai mulți clienți decât în anul anterior, care la rândul său fusese unul de vârf pentru Volvo.
Despărțirea cu năbădăi a mărcii Volvo de Ford, realizată acum 8 ani, pare să fi fost unul dintre cele mai bune episoade întâmplate în istoria de peste 90 de ani a mărcii scandinave. După ce brandul nordic a fost achiziționat de chinezii de la Geely, Volvo își bate an de an recordurile de vânzări, reușind să ajungă la cifre care altădată păreau imposibile.
S-a întâmplat și în 2017, an în care marca suedeză a raportat o creștere de 7% a vânzărilor la nivel global, depășindu-și astfel recordul absolut stabilit cu doar un an înainte. În total, Volvo a reușit să convingă 571.577 de clienți din toată lumea să aleagă modelele sale în defavoarea rivalilor premium germani, britanici sau japonezi.
Volvo a crescut pe toate piețele pe care activează, cu excepția celei din SUA (1.5%, 81.504 unități). În rest, marca suedeză a înregistrat creșteri majore în China, pe cea mai mare piață a lumii (+25.8%, 114.410 unități). În același timp, EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) rămâne cea mai importantă piață de desfacere pentru Volvo, cu 320.988 de unități în 2017 (+3.3%). În Suedia, țara de origine a mărcii, Volvo a reușit să vândă 74.397 de mașini în cursul anului trecut (+5.9%).
Prognozele analiștilor arată că Volvo va continua să crească la nivel de vânzări și în următorii ani pe măsură ce gama suedezilor va deveni omogenă în toate segmentele. În 2017, Volvo a lansat SUV-ul de segment mediu XC60 și, spre finalul anului, a prezentat oficial noul XC40 (testul Automarket poate fi citit aici), un SUV compact care dă startul unei reorganizări a gamei în zona segmentelor inferioare.
Pe măsură ce cele două SUV-uri vor începe să adune clienți în 2018, vânzările Volvo vor urca spre 715.000 de unități în 2019, în timp ce anul 2021 va aduce în jur de 750.000 de unități pentru Volvo. Informațiile vin din partea specialiștilor de la IHS Markit.
Deși cifrele celor de la Volvo sunt recorduri absolute pentru marca suedeză, brandul nordic se află încă la distanță mare de principalii rivali de pe piață, mărcile germane premium Mercedes-Benz, BMW și Audi, ale căror vânzări se învârt în jurul bornei de două milioane de unități pe an la nivel mondial. Rezultatele zonei premium până inclusiv în luna noiembrie 2017 pot fi analizate aici.
Vă reamintim faptul că Volvo a anunțat oficial că fiecare model Volvo va avea o versiune 100% electrică, apariția primului model de acest tip în gama suedezilor urmând să aibă loc în 2019.
via Volvo
Volvo a câștigat categoric bătălia cu Jaguar, care promitea destul de mult acum câțiva ani. În câțiva ani pot ajunge chiar și la un milion de unități, dacă o țin așa. Știu, nu va mai fi exclusivist, dar astăzi este echivalentul falimentului, mai mult ca oricând. A doua marcă europeană de tradiție, pe care o vedeam după Jaguar, ca revenire, era Alfa, dar îmi dau seama că are din ce în ce mai mici șanse pe viitor.