Noua generație Mercedes-Benz Clasa G: dimensiuni mai mari, exterior revizuit și performanțe mai bune în off-road
Mercedes-Benz a prezentat noua generație Clasa G. Modelul iconic are acum un exterior revizuit, dimensiuni mai mari, un interior îmbunătățit și promite performanțe mai bune în off-road.
Mercedes-Benz profită de Salonul Auto de la Detroit pentru a expune în premieră internațională noua generație Clasa G. Modelul de off-road pregătit de constructorul german a primit o serie de modificări exterioare, are dimensiuni mai mari și anunță performanțe mai bune în off-road, dar și un comportament îmbunătățit pe șosea.
În același timp, noua generație Mercedes-Benz Clasa G primește și un interior revizuit atât din punct de vedere tehnnologic, cât și în ceea ce privește spațiul oferit pentru pasageri.
Noul Mercedes-Benz Clasa G: date esențiale
● Exteriorul noii generații Clasa G reprezintă o evoluție. Grila frontală a fost restilizată, blocurile optice (full-LED) integrează luminile de zi sub formă circulară, iar spoilerul frontal a fost ușor retușat. Capota a primit și ea mici modificări, iar stopurile (LED) păstrează aspectul retro.
● Spre deosebire de actuala versiune, noul Clasa G este mai lung cu 5.3 centimetri și mai lat cu 12.1 centimetri. În ciuda dimensiunilor mai mari, modelul constructorului german este mai ușor cu 170 de kilograme, mulțumită elementelor din aluminiu.
● Noua generație Mercedes-Benz Clasa G are o gardă la sol de 241 de mm și poate traversa vaduri cu o adâncime maximă de 700 de mm. Unghiul de atac măsoară 31 de grade, iar cel de degajare măsoară 30 de grade. Suspensia față independentă a fost dezvoltată cu ajutorul inginerilor din cadrul diviziei Mercedes-AMG.
● În momentul lansării, noua generație Mercedes-Benz Clasa G va fi disponibilă în versiunea G 500. Sub capotă se află un motor V8 de 4.0 litri beniznă care produce 422 de cai putere și 610 Nm între 2.000 și 4.750 rpm. Resursele sunt puse în valoare cu ajutorul unei transmisii automate cu 9 rapoarte (9G-Tronic) setată special pentru Clasa G.
● Spațiul din zona umerilor a crescut cu 38 mm pentru pasagerii față și 27 mm pentru cei din spate, însă adevăratele progrese se remarcă la spațiul pentru picioare: 38 mm în față și nu mai puțin de 150 mm pentru pasagerii din spate.
● Interiorul noii generații Clasa G este realizat din materiale mai bune, iar planșa de bord a fost modificată. Clienții pot opta pentru o configurație cu două ecrane de 12.3 inch.
● Modelul constructorului german promite patru moduri de rulare: Comfort, Sport, Eco și Individual. Fiecare dintre acestea oferă setări speciale pentru direcție, transmisie, motor, amortizoarele adaptive și sistemele de asistență.
● Pentru momentele dificile din off-road, nemții au pregătit un mod care se activează automat. Acesta se numește G-Mode și intervine ori de câte ori unul dintre cele trei diferențiale este blocat sau în momentul selectării Low Range.
● Prețul pentru piața din Germania pleacă de la 107.000 de euro, iar debutul comercial va avea loc în luna iunie.
Decât o părere : ca design mașina nu este departe de secolul XIX. Chiar daca rupe norii in off road (unghi de atac 31° are si Dusterul meu, luați-o ca pe o gluma) punem la socoteala ca ești fan si ai bani, dar sa dai 107000€ pe o cutie cu 4 roti mi se pare exagerat! Au mai si fotografiat-o in groapa de steril a unei exploatări miniere, fotografiile sunt urate cu spume! La sfârșit sunt 2 fotografii cu punțile mașinii, ce vedem: o port fuzeta înaltă de un metru din ALU si niște resorturi mai ales cele fata foarte mici in înălțime sau (nu știu daca mă exprim corect nu lucrez in domeniu) nu par sa dezbată atât de mult încât mașina sa fie off road ?!