Noul Hyundai Santa Fe: SUV-ul coreean introduce motoare noi de până la 232 CP și cutie de viteze automată cu 8 trepte
Noua generație Hyundai Santa Fe își va schimba numele în funcție de versiune și va include o serie de motoare noi de până la 232 de cai putere care vor fi disponibile cu o cutie de viteze automată cu 8 trepte.
Hyundai și-a actualizat recent gama de SUV-uri prin lansarea noului Kona, însă nu uită nici de modelele sale de referință din acest segment.
Prin urmare, constructorul sud-coreean a dezvăluit cea de-a patra generație Hyundai Santa Fe, care aduce unele schimbări inclusiv în privința numelui, dar și în privința sistemelor de propulsie disponibile, pe lângă introducerea unei noi cutii de viteze automate.
Astfel, versiunea cu 5 locuri, care până în prezent se numea Santa Fe Sport, va purta numele Santa Fe, în timp ce versiunea cu 7 locuri și ampatament mărit, care până în prezent se numea Santa Fe, își va schimba numele în Santa Fe XL și va fi prezentată ulterior.
Noua generație Hyundai Santa Fe: date esențiale:
● noul Santa Fe iese în evidență printr-un design mai cizelat, iar printre noutăți se numără și o ușoară modificare a grilei hexagonale cunoscută sub numele de Cascading Grille, dar și a blocurilor optice cu forma angulară;
● montanții A au fost micșorați și, datorită utilizării unor geamuri mai mari în partea din spate, asigură o creștere a vizibilității cu 40%;
● modelul beneficiază de jante de 19 inch cu un design care sugerează putere, așa cum se întâmplă și în cazul părții din spate;
● Santa Fe are acum dimensiuni mai mari: lungimea a crescut de la 4.7 la 4.77 metri, în timp ce ampatamentul are acum 2.76 metri în loc de 2.7 metri, ceea ce se traduce printr-o creștere a spațiului disponibil la interior;
● în plus, la interior, Hyundai a modificat poziționarea unor elemente precum "buzunarele" ușilor sau a altor spații de depozitare;
● în varianta de bază, Santa Fe este echipat cu un ecran de 7 inch compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay, iar opțional poți alege și un pad de încărcare wireless care folosește tehnologia Qi și poate fi utilizat pentru încărcarea telefoanelor iPhone și cu Android;
● Santa Fe este echipat cu un sistem Heads-Up Display care proiectează pe parbriz o imagine virtuală cu diagonală de 8.5 inch care îi permite șoferului să vizualizeze anumite date tehnice fără să-și ia privirea de la drum;
● sistemul audio are 12 difuzoare și 630 de wați; sistemul de infotainment de 7 inch a fost poziționat în așa fel încât să asigure o vizibilitate mai bună în lumina directă a soarelui;
● gama de motorizări pe benzină include un propulsor GDI de 2.4 litri cu 4 cilindri și 185 de cai putere și unul turbo de 2.0 litri cu 4 cilindri care generează 232 de cai putere;
● fanii propulsiei diesel au la dispoziție un motor turbo CRDi de 2.2 litri și 200 de cai putere, în timp ce cuplul ajunge de la 434 Nm. Această versiune diesel vine și cu un al treilea rând de scaune despre care Hyundai afirmă că este util pentru folosire ocazională, ceea ce înseamnă că spațiul alocat este, cel mai probabil, nesemnificativ;
● indiferent de motorizarea aleasă, Santa Fe este echipat cu o cutie de viteze automată cu 8 trepte, care înlocuiește precedenta cutie cu 6 trepte. Constructorul afirmă că noua cutie de viteze este mai ușoară și mai eficientă;
● Santa Fe vine cu sistemul de tracțiune integrală HTRAC și oferă 3 moduri de condus: Normal, Sport și Smart; printre sistemele de asistență incluse se număra Rear Cross-Traffic Collision Avoidance Assist, Rear Seat Occupant Alert sau Exit Assist, iar ultimele două sunt prezente în premieră în gama Hyundai. Alte tehnologii incluse sunt High Beam Assist, Forward Collision-Avoidance Assist, Blind-Spot Collision Warning, Smart Cruise Control sau Rear View Monitor with Parking Guidance.
Noul Hyundai Santa Fe va debuta cu ocazia Salonului Auto de la Geneva care va începe în luna martie. Constructorul a anunțat că va lansa la un moment dat și un SUV complet nou cu 8 locuri, însă nu a oferit informații suplimentare despre acesta.
Via Hyundai
Privit din lateral si din spate pare usor disproportionat,per ansamblu arata bine,nu e rau.